SPORTURI  »  AUTO  »  REGULAMENT

Rămîne punctajul

Articol de GSP - Publicat marti, 24 martie 2009 00:00

FIA a revenit asupra deciziei prin care urma să fie declarat campion pilotul cu cele mai multe curse cîştigate. Noua regulă va intra însă în vigoare din 2010


Formula 1 nu mai este ce a fost Invocînd creşterea spec ta culozităţii curselor şi re du cerea costurilor, Consiliul Mondial al FIA a făcut cîteva modificări “istorice” la regulament. Cea mai importantă este aceea ca după ultima cursă a sezonului să fie desemnat campion mondial pilotul cu cele mai multe victorii, indiferent de punctele acumulate. Proiectul, care-i aparţine lui Bernie Ecclestone, a fost deja aprobat de FIA. Ceea ce, de exemplu, înseamnă că dacă pilotul “X” cîştigă 3 curse şi în rest nu face nimic, iar pilotul “Y” termină numai pe 2 şi acumulează o grăma dă de puncte, “X” devine campion.

3 curse trebuie să reziste un motor şi nu două ca pînă acum

Decizia urma să intre în vigoare chiar din acest sezon, fapt care a generat o serie de nemulţumiri în rîndul echipelor, mai ales că ele n-au fost întrebate. Văzînd că n-are mulţi susţinători în rîndul acestora, Ecclestone a fost nevoit s-o lase mai moale , amînînd noua regulă pentru viitorul sezon.:(

FIA a revenit asupra deciziei prin care urma să fie declarat campion pilotul cu cele mai multe curse cîştigate. Noua regulă va intra însă în vigoare din 2010

Formula 1 nu mai este ce a fost Invocînd creşterea spec ta culozităţii curselor şi re du cerea costurilor, Consiliul Mondial al FIA a făcut cîteva modificări “istorice” la regulament. Cea mai importantă este aceea ca după ultima cursă a sezonului să fie desemnat campion mondial pilotul cu cele mai multe victorii, indiferent de punctele acumulate. Proiectul, care-i aparţine lui Bernie Ecclestone, a fost deja aprobat de FIA. Ceea ce, de exemplu, înseamnă că dacă pilotul “X” cîştigă 3 curse şi în rest nu face nimic, iar pilotul “Y” termină numai pe 2 şi acumulează o grăma dă de puncte, “X” devine campion.

3 curse trebuie să reziste un motor şi nu două ca pînă acum

Decizia urma să intre în vigoare chiar din acest sezon, fapt care a generat o serie de nemulţumiri în rîndul echipelor, mai ales că ele n-au fost întrebate. Văzînd că n-are mulţi susţinători în rîndul acestora, Ecclestone a fost nevoit s-o lase mai moale , amînînd noua regulă pentru viitorul sezon.:(

AERODINAMICA MAŞINILOR RESTRICŢIONATĂ
Noile reguli de ordin tehnic elaborate de FIA pentru acest an competiţional au drept scop sporirea atractivităţii curselor, prin încurajarea depăşirilor. Pentru aceasta, aerodinamica monoposturilor a fost restricţionată şi standardizată, iar pneurile de tip “grooves”, profilate, au fost înlocuite de tradiţionalele slick-uri. O parte dintre piloţi, dar şi unele echipe nu sînt însă de aceeaşi părere cu FIA.:(

4 etape este durata de viaţă a unei cutii de viteze

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:

Gigi Becali a apărut la Palat cu noul supercar de 500.000 de euro: „Este cea mai bună dintre toate, doar cu ea mai merg”

Șoferii bulgari scapă de radar cu ajutorul unui dispozitiv de 10 lei care le face numărul de înmatriculare „invizibil”


Comentarii (1)
 •  24 Martie 2009, 08:48

era,este si va fi o mare porcarie daca se va introduce aceasta regula; daca vor sa faca diferenta intre cel ce castiga cursa si restul pilotilor de ce nu maresc diferenta de puncte acordate castigatorului cum era inante(10-6-5..) sau chiar mai mare si atunci chiar o sa conteze cine are mai multe victorii; F1 a ajuns la cheremul unui grup de mosi senili care, cu toate regulile si restrictiile impuse, o sa o ingroape - sper ca si pe ei odata cu ea

Vezi toate comentariile (1)
Comentează