SPORTURI  »  AUTO  »  PNEURI

A venit zăpada! » Bocanci de iarnă

Articol de - Publicat vineri, 17 decembrie 2010 00:00

Dotarea maşinii cu pneuri speciale anotimpului rece contribuie decisiv la siguranţa în trafic, acestea reducînd, de exemplu, cu peste 30% distanţa de frînare faţă de cauciucurile de vară.

Fiecare şofer trebuie să fie conştient de faptul că, indiferent de ce maşină conduce, fie ea Dacie 1300, Audi A6, BMW Seria 5 sau "Jeep 4x4", iarna are nevoie de cauciucuri specifice anotimpului. Nu merge deloc cu cele de "vară", nici măcar cu anvelopele pe care scrie "All Seasons". Componenţa chimică şi arhitectura pneurilor este complet diferită. Sub 7 grade Celsius, cele de vară devin mai dure şi nu mai oferă aderenţa necesară. Şi, viceversa, cele de iarnă se înmoaie peste aceeaşi temperatură, cu acelaşi rezultat.

Încalţi toată maşina!

Dotarea maşinii cu gume de iarnă este destul de costisitoare, putînd ajunge pînă la cîteva mii de lei. Prin urmare, din economie, unii şoferi optează să-şi ia numai două pneuri de iarnă. În acest caz, se "recomandă" montarea lor pe puntea motoare, adică cea cu tracţiune. Dar, atenţie! În afară de "economie", nu se cîştigă aproape nimic.

În cazul maşinilor cu tracţiune (faţă), se iese mai uşor din zăpadă şi atît. La frînare, puntea spate, fără pneuri de iarnă, dezechilibrează maşina din cauza lipsei de aderenţă, iar lucrurile pot degenera uşor. În cazul maşinilor cu propulsie (tracţiune spate), montarea a numai două cauciucuri de iarnă este şi mai periculoasă. Dacă sînt puse pe faţă, în ideea de a avea direcţie, din lipsă de aderenţă, spatele se va bloca foarte uşor în zăpadă. Iar dacă sînt puse pe spate, va fi afectată direcţia. De maşinile integrale nici nu mai vorbim, dotarea acestora cu anvelope de iarnă pe o singură punte ducînd la avarierea sistemului de tracţiune.

Preţuri pneuri de iarnă
Dimensiune    Nou    Second Hand
175/65/13    191 RON    60 RON
185/65/14    193 RON    80 RON
195/65/15    235 RON    100 RON
205/55/16    332 RON    150 RON
215/50/17    716 RON    300 RON

(*) Au fost luate în calcul cele mai mici preţuri, pentru cele mai căutate tipodimensiuni

Titi Aur te învaţă tehnici de condus pe timp de iarnă
"Cauciucurile de iarnă nu sînt un moft, sînt obligatorii, acestea oferind o aderenţă mai bună chiar şi pe asfalt uscat. Apoi, vizibilitatea este esenţială, curăţarea tuturor geamurilor fiind obligatorie. În ceea ce priveşte condusul pe carosabil alunecos, în primul rînd, mîinile trebuie ţinute pe volan, la orizontala volanului, astfel încît mînuirea acestuia să nu fie obstrucţionată. Un drum acoperit cu gheaţă sau zăpadă este o capcană pentru orice şofer! Nu bruscăm comenzile, nu bruscăm frîna! Se frînează cu mare atenţie, pînă cînd simţim că se blochează roata. Apoi eliberăm uşor frîna şi frînăm din nou, pentru a avea o aderenţă mai bună. Nu frînăm în curbe! Iar folosirea luminilor de întîlnire este obligatorie. O maşină cu farurile aprinse este observată, pe timp de zi, cu 3 secunde înaintea unei maşini fără faruri aprinse"

Vali Porcişteanu: De ce trebuie 4 roţi de iarnă
"Cauciucurile de vară cum dau de frig sînt lemn. Cel mai bine te convingi, băgînd unghia în ele. Dacă faci asta cu un pneu de iarnă, observi că acesta e moale. De ce trebuie gume de iarnă pe toate roţile? Maşina este dezechilibrată din punct de vedere al aderenţei. La o simpă frînare, spatele maşinii se «descarcă». Adică cea mai mare parte a greutăţii se mută pe roţile din faţă, iar spatele devine mai vulnerabil, derapînd. Dacă ai anvelope de iarnă doar pe puntea motoare, e bine că poţi să pleci de pe loc. Dar atît!

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (7)
mark_79
mark_79  •  17 Decembrie 2010, 19:30

Eu pot intelege orice poveste nemuritoare insa cand scrii un articol vii cu argumente nu doar cu idei preconcepute gen "asa trebuie", asadar domnule gazetar prezentati-ne argumentat de ce "trebuie" cauciucuri de iarna. Si inca ceva, inca ceva ia mai zi-ne daca acum 4 saptamani cand a venit oficial sezonul rece puneam gume de iarna si mergeam la 20 de grade asa eram in siguranta?

imperator
imperator  •  17 Decembrie 2010, 12:23

asta cu cauciucurile de vara e un mare adevar....

imperator
imperator  •  17 Decembrie 2010, 12:21

eu pana azi nu am auzit ca romanul foloseste 2 cauciucuri,,am murit de ras cnd am citit....

Vezi toate comentariile (7)
Comentează