Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 01 decembrie 2010 00:00
Jurnaliştii auto au votat la COTY 2011 pe criterii geografice şi interese proprii de piaţă, în unele cazuri motivaţiile voturilor fiind chiar hilare
Car of the Year are o istorie de 47 de ani. Este cel mai prestigios titlu din Europa şi orice producător rîvneşte după el. Îşi pune "sigla" pe maşină, iar vînzările o iau în sus! Chiar şi americanii ţin cont de ceea ce se întîmplă la fiecare sfîrşit de an pe "Bătrînul Continent". Maşina anului 2011 a fost aleasă de 57 de juraţi, iar lozul cîştigător a fost tras de Nissan Leaf, un autovehicul complet electric. În finală au intrat 7 maşini, printre ele şi Dacia Duster, care s-a clasat pe ultimul loc.
Performanţa primului SUV produs la Mioveni rămîne însă! În finală, Duster a fost "executată" de membrii juriului. 13 note de "0" şi 15 note de "1"!!!! În condiţiile în care punctajul maxim care se putea acorda era de 10 puncte. Nimeni nu s-ar fi aşteptat însă la un triumf Duster. Chiar dacă are atuul unui low-cost, maşina nu foloseşte ultimele tehnologii, fiind un conglomerat de "elemente" deja utilizate de Renault pe mai multe modele.
Car of the Year 2011 a fost un fel de Eurovision în variantă auto. În finală au intrat trei categorii de maşini. Nissan Leaf a făcut notă discordantă. Singura maşină electrică şi în premieră la un astfel de concurs. Era normal să fie favorită într-un astfel de concurs. Ceva complet nou şi mai ales că se încadra în trendul actual, "ECO". Apoi modele consacrate: Alfa Romeo Giulietta, Opel Meriva, Ford C-Max, Citroen C3 şi Volvo S60. Şi un singur low-cost: Dacia Duster.
Mulţi dintre ziarişti s-au dovedit naţionalişti, iar alţii, chiar răutăcioşi. Poate şi interese la mijloc... De ce nu? Unele explicaţii ale unor membri din juriu au fost de-a dreptul puerile. Un jurnalist danez a motivat cele "0" puncte acordate lui Duster cu faptul că Dacia nu se vinde în ţara lui! De parcă Nissan Leaf s-ar vinde! "Regina Europei" de- abia va pătrunde în decembrie pe piaţa japoneză şi pe cea americană. Iar pe Bătrînul Continent, Leaf-ul va ajunge la anul, pentru început, în Portugalia, Marea Britanie, Irlanda şi Olanda!
Un jurnalist turc a lăudat Dacia, dar tot zero puncte a primit! Cei mai simpatici au fost doi nemţi, care au avut un punctaj identic la cele 7 maşini. Poate au fost colegi de bancă! Culmea este că şi prenumele lor sînt asemănătoare: Georg şi Jorg!!!! Dan Vardie, singurul ziarist român membru în Car of the Year, a acordat 6 puncte Duster-ului.
Pro:
- Stéphane Lémeret (Belgia, 7p): Maşina potrivită, la momentul potrivit. Ar fi meritat trofeul COTY 2011.
- Jean-Jacques Cornaert (Franţa, 8p): Raportul calitate/preţ este principalul său atu. Duster demonstrează că o maşină ieftină poate fi şi plăcută.
- Péter Surányi (Hungaria, 5p): Cum să faci un SUV de calitate la un preţ rezonabil? Dacia Duster este răspunsul.
- Francisco Mota (Portugalia, 8p): Arată că o maşină ieftină nu trebuie să fie urîtă. În contextul financiar actual, este o alegere raţională.
- Sergio Piccione (Spania, 7p): Design bun, spaţiu şi siguranţă suficientă, la un preţ excelent.
- Steve Cropley (Marea Britanie, 5p): Arată şi se conduce bine, iar paleta de opţiuni e destul de bogată.
- Vadim Ovsiankin (Rusia, 6p): Un SUV compact, pentru toată lumea. Nu e vorba de inovaţie, ci de o maşină corectă, la timpul potrivit.
- Dan Vardie (România, 6p): Primul SUV/Crossover ingenios ce democratizează Europa
Contra:
- Pedro Figuerolo (Spania, 0p): Duster nu se ridică la nivelul "Maşinii Anului", contribuţia sa în ceea ce priveşte inovaţia tehnologică fiind zero.
- Peter Aaboe (Danemarca, 0p): Maşina nu se vinde în Danemarca, dar chiar dacă s-ar fi comercializat, preţul mic nu este suficient.
- Philippe Gégout (Franţa, 0p): Jurnalistul francez a omis, doar la Duster, să-şi motiveze nota!
- Francis Monsenergue (Franţa, 0p): Cu Duster, Dacia îşi menţine reputaţia low-cost, devenind un adversar pentru mulţi producători.
- Thomas Imhof (Germania, 0p): O maşină decentă la banii ei, dar cu un pachet de siguranţă sărăcăcios, plastice tari şi o ţinută de drum nesigură.
- Frank Janssen (Germania, 1p): Este zgomotoasă, leneşă, confortul scaunelor este slab şi are o direcţie imprecisă.
- Stratis Chatzipanaghiotou (Grecia, 1p): Trebuie să menţionez încă o dată că în Atena înmatricularea maşinilor diesel este interzisă.
- Miklos Gajdan (Ungaria, 1p): Deoarece, în general, consider SUV-urile un pericol pentru mediu, nu le acord puncte.
- Michael McAleer (Irlanda, 0p): O maşină de recesiune, care face o treabă bună. Nu sînt convins însă că are altceva de oferit, decît o serie de piese Renault
- Piero Bianco (Italia, 2p): Preţul este principalul său atu. Versiunea de bază este săracă în opţiuni, iar pentru 4x4 trebuie să plăteşti mai mult.
- Ton Roks (Olanda, 1p): Preţul este singura ei virtute.
- Marianne Sterner (Suedia, 0p): Lui Duster îi lipseşte siguranţa standard a unei maşini moderne.
- Andrew English (Marea Britanie, 0p): Clienţii europeni au ales cu portofelul această maşină, chiar dacă dispune numai de specificaţiile minime
Jurnaliştii auto au votat la COTY 2011 pe criterii geografice şi interese proprii de piaţă, în unele cazuri motivaţiile voturilor fiind chiar hilare
Car of the Year are o istorie de 47 de ani. Este cel mai prestigios titlu din Europa şi orice producător rîvneşte după el. Îşi pune "sigla" pe maşină, iar vînzările o iau în sus! Chiar şi americanii ţin cont de ceea ce se întîmplă la fiecare sfîrşit de an pe "Bătrînul Continent". Maşina anului 2011 a fost aleasă de 57 de juraţi, iar lozul cîştigător a fost tras de Nissan Leaf, un autovehicul complet electric. În finală au intrat 7 maşini, printre ele şi Dacia Duster, care s-a clasat pe ultimul loc.
Performanţa primului SUV produs la Mioveni rămîne însă! În finală, Duster a fost "executată" de membrii juriului. 13 note de "0" şi 15 note de "1"!!!! În condiţiile în care punctajul maxim care se putea acorda era de 10 puncte. Nimeni nu s-ar fi aşteptat însă la un triumf Duster. Chiar dacă are atuul unui low-cost, maşina nu foloseşte ultimele tehnologii, fiind un conglomerat de "elemente" deja utilizate de Renault pe mai multe modele.
Car of the Year 2011 a fost un fel de Eurovision în variantă auto. În finală au intrat trei categorii de maşini. Nissan Leaf a făcut notă discordantă. Singura maşină electrică şi în premieră la un astfel de concurs. Era normal să fie favorită într-un astfel de concurs. Ceva complet nou şi mai ales că se încadra în trendul actual, "ECO". Apoi modele consacrate: Alfa Romeo Giulietta, Opel Meriva, Ford C-Max, Citroen C3 şi Volvo S60. Şi un singur low-cost: Dacia Duster.
Mulţi dintre ziarişti s-au dovedit naţionalişti, iar alţii, chiar răutăcioşi. Poate şi interese la mijloc... De ce nu? Unele explicaţii ale unor membri din juriu au fost de-a dreptul puerile. Un jurnalist danez a motivat cele "0" puncte acordate lui Duster cu faptul că Dacia nu se vinde în ţara lui! De parcă Nissan Leaf s-ar vinde! "Regina Europei" de- abia va pătrunde în decembrie pe piaţa japoneză şi pe cea americană. Iar pe Bătrînul Continent, Leaf-ul va ajunge la anul, pentru început, în Portugalia, Marea Britanie, Irlanda şi Olanda!
Un jurnalist turc a lăudat Dacia, dar tot zero puncte a primit! Cei mai simpatici au fost doi nemţi, care au avut un punctaj identic la cele 7 maşini. Poate au fost colegi de bancă! Culmea este că şi prenumele lor sînt asemănătoare: Georg şi Jorg!!!! Dan Vardie, singurul ziarist român membru în Car of the Year, a acordat 6 puncte Duster-ului.
Pro:
- Stéphane Lémeret (Belgia, 7p): Maşina potrivită, la momentul potrivit. Ar fi meritat trofeul COTY 2011.
- Jean-Jacques Cornaert (Franţa, 8p): Raportul calitate/preţ este principalul său atu. Duster demonstrează că o maşină ieftină poate fi şi plăcută.
- Péter Surányi (Hungaria, 5p): Cum să faci un SUV de calitate la un preţ rezonabil? Dacia Duster este răspunsul.
- Francisco Mota (Portugalia, 8p): Arată că o maşină ieftină nu trebuie să fie urîtă. În contextul financiar actual, este o alegere raţională.
- Sergio Piccione (Spania, 7p): Design bun, spaţiu şi siguranţă suficientă, la un preţ excelent.
- Steve Cropley (Marea Britanie, 5p): Arată şi se conduce bine, iar paleta de opţiuni e destul de bogată.
- Vadim Ovsiankin (Rusia, 6p): Un SUV compact, pentru toată lumea. Nu e vorba de inovaţie, ci de o maşină corectă, la timpul potrivit.
- Dan Vardie (România, 6p): Primul SUV/Crossover ingenios ce democratizează Europa
Contra:
- Pedro Figuerolo (Spania, 0p): Duster nu se ridică la nivelul "Maşinii Anului", contribuţia sa în ceea ce priveşte inovaţia tehnologică fiind zero.
- Peter Aaboe (Danemarca, 0p): Maşina nu se vinde în Danemarca, dar chiar dacă s-ar fi comercializat, preţul mic nu este suficient.
- Philippe Gégout (Franţa, 0p): Jurnalistul francez a omis, doar la Duster, să-şi motiveze nota!
- Francis Monsenergue (Franţa, 0p): Cu Duster, Dacia îşi menţine reputaţia low-cost, devenind un adversar pentru mulţi producători.
- Thomas Imhof (Germania, 0p): O maşină decentă la banii ei, dar cu un pachet de siguranţă sărăcăcios, plastice tari şi o ţinută de drum nesigură.
- Frank Janssen (Germania, 1p): Este zgomotoasă, leneşă, confortul scaunelor este slab şi are o direcţie imprecisă.
- Stratis Chatzipanaghiotou (Grecia, 1p): Trebuie să menţionez încă o dată că în Atena înmatricularea maşinilor diesel este interzisă.
- Miklos Gajdan (Ungaria, 1p): Deoarece, în general, consider SUV-urile un pericol pentru mediu, nu le acord puncte.
- Michael McAleer (Irlanda, 0p): O maşină de recesiune, care face o treabă bună. Nu sînt convins însă că are altceva de oferit, decît o serie de piese Renault
- Piero Bianco (Italia, 2p): Preţul este principalul său atu. Versiunea de bază este săracă în opţiuni, iar pentru 4x4 trebuie să plăteşti mai mult.
- Ton Roks (Olanda, 1p): Preţul este singura ei virtute.
- Marianne Sterner (Suedia, 0p): Lui Duster îi lipseşte siguranţa standard a unei maşini moderne.
- Andrew English (Marea Britanie, 0p): Clienţii europeni au ales cu portofelul această maşină, chiar dacă dispune numai de specificaţiile minime
Decizia luată de Real Madrid după moartea lui Helmuth Duckadam » Gestul impresionant al spaniolilor