Articol de GSP - Publicat vineri, 03 iulie 2009 00:00
Noua procedură de constatare amiabilă în caz de accident a intrat în vigoare la 1 iulie. Iar, în lipsa unui cadru legislativ clar, contravenienţii pot scăpa basma-curată
Mai bine mai tîrziu, decît niciodată! Începînd cu data de 1 iulie, România s-a aliniat normelor şi metodologiilor europene şi în ceea ce priveşte accidentele rutiere uşoare, în urma cărora nu au rezultat decît pagube materiale. Pe scurt, acest lucru înseamnă că, dacă doi conducători auto sînt implicaţi într-un incident uşor, se elimină mersul, nervii şi timpul pierdut la cozile formate la birourile Poliţiei Rutiere. Totul se rezumă la completarea unui formular special, disponibil la sediile firmelor de asigurare!
În cazul în care cei doi şoferi nu cad la pace în privinţa vinovăţiei sau dacă doresc în mod expres medierea unui poliţist, se aplică procedura standard: prezentarea în maximum 24 de ore la biroul "Accidente" pe raza căruia s-a produs incidentul.
Procedură simplificată
Soluţionarea "la mica înţelegere" a unui incident în trafic permite părţilor implicate să completeze pe un singur formular, alcătuit din 2 pagini autocopiante, cu aceeaşi valoare juridică, elementele privind circumstanţele producerii evenimentului. Declararea accidentului în 24 de ore nu mai este obligatorie! Apoi, fiecare trimite o copie a exemplarului său către asigurătorul RCA al vehiculului pe care l-a condus. În cazul în care una dintre persoanele implicate se consideră parte vătămată, atunci aceasta se adresează asigurătorului RCA al celeilalte maşini implicate în accident.
Completarea formularului nu reprezintă o recunoaştere a responsabilităţii, vina ce revine fiecărui şofer urmînd a fi stabilită de către asiguratori!
Adio amenzi şi puncte!!!:O
Stabilirea vinovăţiei, deschiderea dosarului de daună, constatarea pagubelor şi eliberarea autorizaţiei de reparaţie nu mai intră în responsabilitatea Poliţiei Rutiere, dacă se apelează la constatarea amiabilă. Ceea ce va spori responsabilitatea asigurătorilor! Dar, avînd în vedere "inventivitatea" românului, va şi creşte numărul fraudelor.
Partea cea mai frumoasă a constatului amiabil este că şoferii-vinovaţi nu vor mai fi penalizaţi! "Nu există cadru legal în momentul de faţă. Dacă nu se prezintă la poliţie, nu avem cum să aplicăm sancţiuni. Ce pot să vă spun este că se lucrează la o lege care, probabil, îi va obliga pe asigurători să înainteze dosarele la Poliţie", a declarat Ag.-Şef Sava din cadrul biroului Accidente Uşoare al PBR.
Mai mult, şi şoferii puţin "afumaţi" pot scăpa, asigurătorul neavînd calitatea de a-i testa în ceea ce priveşte alcoolemia.
Prin urmare, pînă la apariţia legii respective, pe străzi va domni haosul! Dacă şoferii implicaţi în accidente se vor înţelege într-un fel sau altul între ei, nu va mai conta că nu au dat prioritate sau că au trecut pe roşu. Înţelegere amiabilă uşoară!
200 de accidente uşoare au loc aproape zilnic în Bucureşti. În zilele cu intemperii, numărul acestora depăşeşte 1.000
FLAH
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano, înlocuitorul lui 147, a fost surprins pe pista de teste din apropiere de Nurburgring, în Germania. Alfa Milano prezintă faruri mai mari decît 147, o grilă tipică constructorului italian şi stopurile rotunde, în genul lui MiTo. Pentru început, sub capota noului vehicul se află un propulsor turbo TJet de 1.4 litri pe benzină, disponibil în două versiuni: 120 CP şi 158 CP. Vînzările modelului Alfa Milano vor demara la începutul anului 2010, maşina concurînd cu Audi A3, BMW Seria 1 şi Volvo C30. (Ştefan Popescu)
Propunere indecentă: SEAT Ibiza FR & Cupra
Noul SEAT Ibiza nu înseamnă doar o reinterpretare a design-ului constructorului spaniol, ci şi motoare mai performante. Iar acronimul "FR" şi numele "Cupra" nu mai au nevoie de nici o introducere, fiind echivalente ale performanţei. FR, mezinul familiei "Ibiza-sport" beneficiază de un nou propulsor 1.4 TSI, ce dezvoltă 150 CP. Iar Cupra are sub capotă acelaşi propulsor, dar urcat la 180 CP. (Ştefan Popescu)
Noul Citroen C3
După ce s-a bucurat de un real succes, peste două milioane de exemplare vîndute, Citroen C3 aşteaptă să fie înlocuit. Noul C3 va începe să fie vîndut din luna noiembrie şi va fi o maşină cu o habitabilitate peste standardele din segmentul său. De asemenea, finisajele vor avea o calitate superioară, iar ca noutate absolută C3 va beneficia de parbrizul Zenith, care pe lîngă o foarte bună vizibilitatea şi luminozitate, va oferi pasagerilor săi o experienţă de drum inedită.
10 ani pentru noua Dacie
Ieri s-au împlinit 10 ani de cînd Dacia şi Renault produc noul model la Mioveni, cea mai importantă platformă de producţie a grupului francez. Dacia a produs pînă acum modele Sandero, Logan berlină, Logan MCV, Logan Van şi Logan Pick-Up. În cei 5 ani de la apariţia Logan-ului s-au vîndut peste 1.450.000 de vehicule Logan şi Sandero, din care 950.000 de unităţi sub marca Dacia. 80% din producţie este destinată pieţelor externe, produsele sale fiind vîndute în 60 de pieţe, aflate pe 4 continente.
Noua procedură de constatare amiabilă în caz de accident a intrat în vigoare la 1 iulie. Iar, în lipsa unui cadru legislativ clar, contravenienţii pot scăpa basma-curată
Mai bine mai tîrziu, decît niciodată! Începînd cu data de 1 iulie, România s-a aliniat normelor şi metodologiilor europene şi în ceea ce priveşte accidentele rutiere uşoare, în urma cărora nu au rezultat decît pagube materiale. Pe scurt, acest lucru înseamnă că, dacă doi conducători auto sînt implicaţi într-un incident uşor, se elimină mersul, nervii şi timpul pierdut la cozile formate la birourile Poliţiei Rutiere. Totul se rezumă la completarea unui formular special, disponibil la sediile firmelor de asigurare!
În cazul în care cei doi şoferi nu cad la pace în privinţa vinovăţiei sau dacă doresc în mod expres medierea unui poliţist, se aplică procedura standard: prezentarea în maximum 24 de ore la biroul "Accidente" pe raza căruia s-a produs incidentul.
Procedură simplificată
Soluţionarea "la mica înţelegere" a unui incident în trafic permite părţilor implicate să completeze pe un singur formular, alcătuit din 2 pagini autocopiante, cu aceeaşi valoare juridică, elementele privind circumstanţele producerii evenimentului. Declararea accidentului în 24 de ore nu mai este obligatorie! Apoi, fiecare trimite o copie a exemplarului său către asigurătorul RCA al vehiculului pe care l-a condus. În cazul în care una dintre persoanele implicate se consideră parte vătămată, atunci aceasta se adresează asigurătorului RCA al celeilalte maşini implicate în accident.
Completarea formularului nu reprezintă o recunoaştere a responsabilităţii, vina ce revine fiecărui şofer urmînd a fi stabilită de către asiguratori!
Adio amenzi şi puncte!!!:O
Stabilirea vinovăţiei, deschiderea dosarului de daună, constatarea pagubelor şi eliberarea autorizaţiei de reparaţie nu mai intră în responsabilitatea Poliţiei Rutiere, dacă se apelează la constatarea amiabilă. Ceea ce va spori responsabilitatea asigurătorilor! Dar, avînd în vedere "inventivitatea" românului, va şi creşte numărul fraudelor.
Partea cea mai frumoasă a constatului amiabil este că şoferii-vinovaţi nu vor mai fi penalizaţi! "Nu există cadru legal în momentul de faţă. Dacă nu se prezintă la poliţie, nu avem cum să aplicăm sancţiuni. Ce pot să vă spun este că se lucrează la o lege care, probabil, îi va obliga pe asigurători să înainteze dosarele la Poliţie", a declarat Ag.-Şef Sava din cadrul biroului Accidente Uşoare al PBR.
Mai mult, şi şoferii puţin "afumaţi" pot scăpa, asigurătorul neavînd calitatea de a-i testa în ceea ce priveşte alcoolemia.
Prin urmare, pînă la apariţia legii respective, pe străzi va domni haosul! Dacă şoferii implicaţi în accidente se vor înţelege într-un fel sau altul între ei, nu va mai conta că nu au dat prioritate sau că au trecut pe roşu. Înţelegere amiabilă uşoară!
200 de accidente uşoare au loc aproape zilnic în Bucureşti. În zilele cu intemperii, numărul acestora depăşeşte 1.000
FLAH
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano, înlocuitorul lui 147, a fost surprins pe pista de teste din apropiere de Nurburgring, în Germania. Alfa Milano prezintă faruri mai mari decît 147, o grilă tipică constructorului italian şi stopurile rotunde, în genul lui MiTo. Pentru început, sub capota noului vehicul se află un propulsor turbo TJet de 1.4 litri pe benzină, disponibil în două versiuni: 120 CP şi 158 CP. Vînzările modelului Alfa Milano vor demara la începutul anului 2010, maşina concurînd cu Audi A3, BMW Seria 1 şi Volvo C30. (Ştefan Popescu)
Propunere indecentă: SEAT Ibiza FR & Cupra
Noul SEAT Ibiza nu înseamnă doar o reinterpretare a design-ului constructorului spaniol, ci şi motoare mai performante. Iar acronimul "FR" şi numele "Cupra" nu mai au nevoie de nici o introducere, fiind echivalente ale performanţei. FR, mezinul familiei "Ibiza-sport" beneficiază de un nou propulsor 1.4 TSI, ce dezvoltă 150 CP. Iar Cupra are sub capotă acelaşi propulsor, dar urcat la 180 CP. (Ştefan Popescu)
Noul Citroen C3
După ce s-a bucurat de un real succes, peste două milioane de exemplare vîndute, Citroen C3 aşteaptă să fie înlocuit. Noul C3 va începe să fie vîndut din luna noiembrie şi va fi o maşină cu o habitabilitate peste standardele din segmentul său. De asemenea, finisajele vor avea o calitate superioară, iar ca noutate absolută C3 va beneficia de parbrizul Zenith, care pe lîngă o foarte bună vizibilitatea şi luminozitate, va oferi pasagerilor săi o experienţă de drum inedită.
10 ani pentru noua Dacie
Ieri s-au împlinit 10 ani de cînd Dacia şi Renault produc noul model la Mioveni, cea mai importantă platformă de producţie a grupului francez. Dacia a produs pînă acum modele Sandero, Logan berlină, Logan MCV, Logan Van şi Logan Pick-Up. În cei 5 ani de la apariţia Logan-ului s-au vîndut peste 1.450.000 de vehicule Logan şi Sandero, din care 950.000 de unităţi sub marca Dacia. 80% din producţie este destinată pieţelor externe, produsele sale fiind vîndute în 60 de pieţe, aflate pe 4 continente.
Dacia SUV, poze spion!
Ieri au apărut primele poze din fabrică cu următorul model din gama Dacia. SUV-ul va fi disponibil în mai multe variante de mororizare, printre care 1,6 16v de 105 CP si 1,5 dci de 85 CP. Este posibil să mai fie fabricate şi motorizări de 1,6 de 90 CP, 1,5 dci de 105 CP sau chiar 1,9 dci de 130 CP si 1,6 de 128 CP. Intră pe www.gsp.ro pentru a vedea mai multe poze cu Dacia SUV.