Articol de Valentin Damian, Dan Bucur - Publicat vineri, 09 iulie 2010 00:00
Opel Astra Turbo are un motor mic, 1.6 litri, dar este garnisit cu 180 cai-putere. Maşina devine o adevărată fiară dacă selectezi şi modul "Sport"
Opel Astra Clasic s-a dus. A trecut şi vremea Astrei H. A venit vremea noului Astra I. Un model de volum, în fapt artileria grea a celor de la Opel. Dacă e şi Turbo avînd un motor de 1.6 litri şi 180 CP, totul este la superlativ. Un propulsor al naibii de nervos, chiar dacă cilindreea nu te înfioară. Are şi de ce pentru că maşina a avut profesori buni şi arată bine cînd se încordează. 180 de "căluţi", cuplu maxim de 230 Nm care se desfăşoară în voie între 2.200 şi 5.500 de rotaţii pe minut.
Cutie de viteze manuală, normal, în 6 trepte, extrem de precisă şi cooperantă cu motoraşul Turbo. Una peste alta, o maşină cu pronunţate accente sportive. Cel mai bine simţi acest lucru la turaţiile superioare. Astra arată tot ce poate. Şi atunci sunetul ei devine mai gutural. Extrem de plăcut. Cînd Astra redevine cuminte, nu-ţi iese din vorbă. De fapt, nu scoate nici un sunet. Chiar dacă ar vocifera la adresa stăpînului ei, acesta n-aude nimic din interior!
Dacă selectezi modul "Sport", lucrurile devin şi mai periculoase. Astra devine şi mai nervoasă. Se înfige bine în asfalt şi trebuie să te ţii bine în scaun, bineînţeles cu ambele maini pe volan! Modul "Sport" are şi trei setări, pentru direcţie, acceleraţie şi suspensie. Ultima poate deveni mai rigidă, direcţia mai dură, iar acceleraţia şi cutia de viteze au un alt timp de răspuns, mult mai rapid.
18.445 de euro este preţul de pornire pentru un Opel Astra 1.6 Turbo, 180 CP
Adversari
VW Golf VI 21.295 euro
Alfa Romeo Giulietta **
Seat Leon 17.830 euro
* Au fost luate în considerare motorizările apropiate Opelului Astra testat
** Se lansează în septembrie
Plusuri. Foarte dotată
Opel Astra este o maşină cu un design extrem de plăcut. Nivelul dotărilor se ridică la nivelul maşinilor premium. Radio DVD cu sistem Navi cu display color şi GPS, faruri adaptive bi-xenon, tapiţerie din piele, sistem de spălare faruri cu presiune, trapă electrică, hand-free cu Bluetooth pentru telefonul mobil, senzori de parcare faţă şi spate, jante aliaj 19 inch şi multe altele. Un propulsor extrem de puternic, un spaţiu interior extrem de generos. Portbagajul este împărţit în două compartimente. Sistemul de iluminare al Astrei creează o atmosferă plăcută în interiorul maşinii. Materialele folosite sînt de calitate, iar finisările de asemenea. De altfel, interiorul Astrei te face să crezi că eşti într-o maşină premium.
Minusuri. Prea scumpă
Opel Astra Turbo are un mare dezavantaj: este foarte scumpă. Doar cei care şi-o doresc foarte tare şi-o pot permite. Vorbim aici nu de preţul de bază. În funcţie de opţionale, maşina ajunge foarte sus, vezi preţul maşinii testate: peste 26.000 de euro!
Opel Astra Turbo are un motor mic, 1.6 litri, dar este garnisit cu 180 cai-putere. Maşina devine o adevărată fiară dacă selectezi şi modul "Sport"
Opel Astra Clasic s-a dus. A trecut şi vremea Astrei H. A venit vremea noului Astra I. Un model de volum, în fapt artileria grea a celor de la Opel. Dacă e şi Turbo avînd un motor de 1.6 litri şi 180 CP, totul este la superlativ. Un propulsor al naibii de nervos, chiar dacă cilindreea nu te înfioară. Are şi de ce pentru că maşina a avut profesori buni şi arată bine cînd se încordează. 180 de "căluţi", cuplu maxim de 230 Nm care se desfăşoară în voie între 2.200 şi 5.500 de rotaţii pe minut.
Cutie de viteze manuală, normal, în 6 trepte, extrem de precisă şi cooperantă cu motoraşul Turbo. Una peste alta, o maşină cu pronunţate accente sportive. Cel mai bine simţi acest lucru la turaţiile superioare. Astra arată tot ce poate. Şi atunci sunetul ei devine mai gutural. Extrem de plăcut. Cînd Astra redevine cuminte, nu-ţi iese din vorbă. De fapt, nu scoate nici un sunet. Chiar dacă ar vocifera la adresa stăpînului ei, acesta n-aude nimic din interior!
Dacă selectezi modul "Sport", lucrurile devin şi mai periculoase. Astra devine şi mai nervoasă. Se înfige bine în asfalt şi trebuie să te ţii bine în scaun, bineînţeles cu ambele maini pe volan! Modul "Sport" are şi trei setări, pentru direcţie, acceleraţie şi suspensie. Ultima poate deveni mai rigidă, direcţia mai dură, iar acceleraţia şi cutia de viteze au un alt timp de răspuns, mult mai rapid.
18.445 de euro este preţul de pornire pentru un Opel Astra 1.6 Turbo, 180 CP
Adversari
VW Golf VI 21.295 euro
Alfa Romeo Giulietta **
Seat Leon 17.830 euro
* Au fost luate în considerare motorizările apropiate Opelului Astra testat
** Se lansează în septembrie
Plusuri. Foarte dotată
Opel Astra este o maşină cu un design extrem de plăcut. Nivelul dotărilor se ridică la nivelul maşinilor premium. Radio DVD cu sistem Navi cu display color şi GPS, faruri adaptive bi-xenon, tapiţerie din piele, sistem de spălare faruri cu presiune, trapă electrică, hand-free cu Bluetooth pentru telefonul mobil, senzori de parcare faţă şi spate, jante aliaj 19 inch şi multe altele. Un propulsor extrem de puternic, un spaţiu interior extrem de generos. Portbagajul este împărţit în două compartimente. Sistemul de iluminare al Astrei creează o atmosferă plăcută în interiorul maşinii. Materialele folosite sînt de calitate, iar finisările de asemenea. De altfel, interiorul Astrei te face să crezi că eşti într-o maşină premium.
Minusuri. Prea scumpă
Opel Astra Turbo are un mare dezavantaj: este foarte scumpă. Doar cei care şi-o doresc foarte tare şi-o pot permite. Vorbim aici nu de preţul de bază. În funcţie de opţionale, maşina ajunge foarte sus, vezi preţul maşinii testate: peste 26.000 de euro!
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora