Articol de Eduard Apostol - Publicat miercuri, 12 aprilie 2017 00:00
Dinamoviștii au încheiat contractul cu Nike și din cauză că nu dispuneau de un acord similar cu cel al rivalilor, alegând o înțelegere cu Macron, din vară, din care vor câștiga și financiar.
Gata, Dinamo a încheiat o relație contractuală de 11 ani cu sponsorul tehnic actual, Nike! După doi ani în care s-au tatonat alte companii cu care să se încheie o înțelegere mai profitabilă, "câinii" au ajuns la un acord cu italienii de la Macron, iar afacerea se va oficializa la sfârșitul actualei ediții de campionat.
Bonus: 250.000 de euro
Roș-albii vor purta doi ani echipamentul cu logo-ul peninsularilor, iar contractul se mai poate extinde pe încă un sezon, dacă părțile sunt mulțumite. În plus, spre deosebire de agreement-ul cu Nike, Macron le va plăti și o sumă de bani "câinilor", iar sursele GSP spun că aceasta ar fi de 250.000 de euro pe an.
Adrian Mutu este cel care a intermediat discuțiile cu italienii, iar Ionel Dănciulescu s-a ocupat de crearea unui echipament personalizat ce va fi dedicat suporterilor, o surpriză ce va fi dezvăluită în momentul oficializării parteneriatului.
Primul rând de echipament va fi alb-roșu, în dungi verticale. "În genul Atletico Madrid", au explicat "câinii", un tricou ce va aminti chiar de cel purtat de către Adrian Mutu, Florentin Petre și ceilalți dinamoviști la finele anilor "90. Până să ajungă la înțelegerea cu Macron, roș-albii au mai avut diverse discuții cu Adidas, cu Joma și cu Puma, nefinalizate.
Geacă de iarnă venită primăvara
De ce s-a renunțat la Nike? "Câinii" au fost nemulțumiți că nu au beneficiat de aceleași detalii precum rivala de la FCSB! Roș-albaștrii au parte de un contract premium, pe când Dinamo a avut la dispoziție o linie de consum general, primind echipament, dar nu complet gratuit. Ci doar cu discount.
FCSB își poate alege ce dorește și primește și bani, iar "câinii" n-au mai vrut să accepte oferta venită de la Nike. Și-au renunțat la contract.
"Dinamo era cu doi ani în urma rivalei ca linie de echipament. FCSB primește în jur de 700.000 de euro pe an, ajungându-se la această sumă după ce s-a mai diminuat numărul de tricouri gratuite oferite echipei", au spus sursele GSP.
Roș-albii s-au enervat dintr-un motiv ce a pus capac colaborării cu compania americană: au comandat niște jachete pentru vreme rece, aceasta prin toamnă, iar ele au sosit acum, în primăvară!
Alături de Napoli și Monaco
Macron îmbracă și alte nume respectate în fotbalul continental: din Serie A, Napoli, Lazio și Cagliari, din Anglia, Aston Villa şi West Ham, din Spania, Betis și Mallorca, din Olanda, Alkmaar și Willem II, din Franța, Monaco şi Nice, din Portugalia, Braga. Compania peninsulară sponsorizează și "naționalele" Albaniei și Scoției.
600.000 €primește anual "naționala" României de la Joma, în afara echipamentului
1971este anul înființării companiei Macron într-o localitate de lângă Bologna, Crespellano
Ce sponsori tehnici au avut "câinii" din anii "80 încoace
Perioada | Firmă |
Anii "80 | Puma |
Anii "90 | Hummel, Diadora |
1998-1999 | Joma |
1999-2006 | Lotto |
2006-2017 | Nike |