GSP SPECIAL  »  ANCHETELE GAZETEI  »  MAFIA TAXIURILOR

MAFIA TAXIURILOR » 5000 de licenţe ilegale de taxiuri care circulă în Bucureşti. Cît de rentabil este să investeşti în 100 de taxiuri

Articol de , - Publicat miercuri, 26 martie 2014 00:00 / Actualizat miercuri, 26 martie 2014 14:46

Investiţia în 100 de maşini, pe care le dai în folosinţă unei firme de taxi care deţine 100 de licenţe, o acoperi în mai puţin de doi ani de zile

Acum exact un an de zile, Gazeta Sporturilor publica o serie de materiale despre Mafia taxiurilor, despre cum 15.000 de taxiuri se calcă pe bombeuri în fiecare zi prin Bucureşti, deşi legea spune clar: 4 licenţe pentru o mie de locuitori. La un calcul simplu, peste 5.000 de maşini fac taximetrie ilegală, cele mai multe fiind din judeţul Ilfov.

Legea Taximetriei aşteaptă în continuare de 5 ani să fie aprobată de către Parlament, dar pentru că mai mulţi politicieni, oameni de afaceri cu influenţe şi reprezentanţi mass-media au intrat în acest business, nimeni nu are interes s-o promulge. "Sînt mulţi oameni importanţi din politică şi media pe care-i vedem zilnic la televizor care au cumpărat fiecare sute de maşini şi le-au dat firmelor din Ilfov care au licenţe luate ilegal", spune un taximetrist de Ilfov ce a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Dacă taximetria îi sărăceşte pe zi ce trece pe taximetrişti, în schimb, pe patronii lor şi pe partenerii de afaceri ai acestora îi îmbogăţeşte. Condiţia de bază este să ai licenţe disponibile, iar cum în Bucureşti s-au dat toate şi trebuie să te pui pe o listă de aşteptare, soluţia salvatoare vine din Ilfov.

Afaceri doar cu oameni influenţi
Un om cu bani cumpără 100 de maşini, Logan de preferinţă pentru că este cel mai accesibil. Se duce la un patron care dispune de aceste licenţe şi dă spre folosinţă cele 100 de maşini firmei de taximetrie care se obligă să-i plătească proprietarului 50 de lei/zi pentru fiecare maşină (50 de lei îşi opreşte firma de taxiuri, aşa rezultînd planul de 100 de lei zilnic pentru fiecare taximetrist). La 100 de maşini, venitul zilnic al proprietarului este de 5.000 de lei, iar într-o lună (31 de zile) suma ajunge la 155.000 de lei, adică 34.444 euro! Şi nu-l doare capul pentru că întreţinerea maşinii este suportată de către firma care a luat în folosinţă aceasta.

10 ani, viaţa unui taximetru
Maşina cel mai des folosită în taximetrie este Dacia Logan, iar cel mai ieftin model, fără discounturi, este de 6.890 de euro (TVA inclus). Un calcul simplu arată că investitorul amortizează 5 maşini într-o lună, 60 de Loganu-uri într-un an din totalul de 100. În următorul an, cam prin luna septembrie, investiţia (689.000 de euro) este complet amortizată şi poate trece pe profit. Durata de viaţă a unei maşini care face taximetrie este de 10 ani.

200 de lei pentru 15-20 de curse
Bucureştiul se scaldă în taxiuri. Clienţii sînt mulţumiţi pentru că la fiecare colţ de stradă găseşti o maşină de culoare galbenă. Taximetriştii spun că se calcă pe picioare şi trebuie să muncească dublu, dacă nu triplu, pentru a-şi realiza planul de 100 de lei, sumă ce trebuie dată zilnic firmei cu care lucrează. "În momentul în care eu bag cheia în contact atunci cînd îmi încep ziua sau noaptea de lucru, eu sînt deja dator 150 de lei, 100 de lei planul, 50 de lei combustibilul pe care tot eu îl plătesc. Trebuie să fac15-20 de curse într-o zi pentru a face cel puţin 200 de lei."

Plăcuţe clonate
În Capitală, circulă zilnic cel puţin 15.000 de taxiuri. Taximetriştii de Bucureşti spun că în 2014 numărul acestora a crescut la 16.000 pentru că în continuare în Ilfov s-au dat licenţe. "Există comune în care s-a ajuns ca raportul să fie o licenţă de familie. Mai e puţin şi se va ajunge ca numărul acestora să fie mai mare decît numărul de locuitori", a povestit un taximetrist de Bucureşti. Au apărut şi multe maşini care au acele plăcuţe ovale roşii, amplasate pe portierele din spate, clonate.

1.600 de taxiuri de Ilfov ar trebui să circule în Bucureşti
În aprilie 2011, sindicatele taximetriştilor din Bucureşti şi cele din Ilfov au ajuns la un acord verbal privind numărul de maşini cu autorizaţie de Ilfov. A existat şi un protocol, stipulat de Legea 38/2003, dar care n-a mai fost semnat niciodată, în care se stipula că în Capitală au drept de funcţionare un număr de 1.600 de taxiuri, un număr apropiat de media celor 4 licenţe per 1.000 de locuitori.Un gentleman agreement care n-a fost respectat niciodată, numărul lor real fiind de peste 5.000.!

5 ani de zile este perioada de valabilitate a unei licenţe de taximetrist

32 de comune şi 8 oraşe sînt în judeţul Ilfov

1,4 lei per kilometru este tariful practicat de majoritatea taximetriştilor în Bucureşti
610674-100taxiuri.png

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (45)
592693017573931
Dan Mitica  •  11 Aprilie 2016, 06:31

Mafia din Ilfov trebuie stopată! Primăriile din Ilfov încă mai eliberează autorizații,iar noi soferii va putem da informațiile necesare unei anchete mai detaliate. Astept un semn si mulțumesc!

stiintza4ever
stiintza4ever  •  28 Martie 2014, 16:42
Postat de lalalalalalalala pe 26 Martie 2014, 23:10

Raspunsul este simplu. Liberalizarea pietei si s-a terminat cu toate prostiile astea, sa avem si 1milion de taximetristi daca le place sa conduca ca oricum in orasul asta e aglomerat toata lumea se plimba pe strazi si e aglomerat la orice ora, cu munca mai greu. la final vor ramane doar cei mai buni cu cele mai bune servicii si nu mai au pe care mafie sa dea vina.

In nici un caz liberalizarea pietei in cazul asta. Si eu sunt adeptul pietei libere dar unde este cazul. Nu uita ca aceeasi piata libera a dus la dezastrul financiar din 2007. Si cine e impotriva pietei libere in economie n-are decat sa-si tatueze comunist pe frunte. Dar totusi trebuie cat de cat reglementate cateva lucruri.

cezar_patru
cezar_patru  •  27 Martie 2014, 11:18
Postat de the_champions pe 27 Martie 2014, 00:15

: ))))))))))))))))))))))))))) Bă da taică-tu a fost cam peste tot, cu vreo 3 ani in urmă spunei ca e director la Tarom ! :)

eu cred ca ma-sa a fost peste tot !

Vezi toate comentariile (45)
Comentează