Articol de Maria Andrieş - Publicat joi, 18 noiembrie 2010 00:00
Filmul prezintă sfîrşitul unui imperiu şi începutul unei legende.
Din Roma incendiată de barbari, pe stîncile din Insula Capri, apoi mai departe, spre Bizanţ sau spre nord, în Britannia, " Ultima legiune" mărşăluieşte alături de ultimul Cezar: un copil de 12 ani. Hăituit de regele goţilor, Odoacru, micul împărat îi are alături pe Aurelius (Colin Firth), un războinic loial imperiului, şi pe Ambrosinus, un învăţat misterios (Ben Kingsley).
Miss World contraatacă
"Ultima legiune" a fost asemănat cu "Războiul stelelor" în antichitate, cu hoarde de invadatori pletoşi în locul navetelor spaţiale. Scenariul e semnat de un scriitor atît de pasionat de istoria antică şi medievală, încît a ajuns s-o predea la universitate. Vremuri şi oameni din alte timpuri prind viaţă, de la costume şi superstiţii la strategii militare. Lumea goţilor, a celţilor, a romanilor apar în toată splendoarea sîngeroasă de sfîrşit de imperiu.
În rolul inedit de războinic, Colin Firth face o figură la fel de convingătoare ca în rol de nobil englez sau de suporter al lui Arsenal. Se duelează şi cu fioroşii duşmani ai micului Cezar, şi cu luptătoarea indiană, interpretată de fosta Miss World Aishwarya Rai.
Violenţă şi mituri
Filmările au avut loc în Tunisia şi Slovacia, iar bugetul de 60 de milioane de dolari a asigurat decorurile grandioase pentru bătăliile dintre barbari şi romani. Unele secvenţe, considerate prea violente, au fost tăiate din versiunea pentru SUA a filmului.
Pe lîngă operaţiunea de salvare a împăratului copil, "Ultima legiune" filmul urmăreşte şi povestea celei mai faimoase săbii din istorie, Excalibur. Dacă legenda Regelui Arthur este cunoscută de toată lumea, despre începuturile acestui mit se ştie foarte puţin.
Ca să aflaţi din cine se trage vestitul rege şi ce legături nebănuite există între ginta latină şi cea britanică, priviţi filmul oferit de Gazeta Spoturilor, joi, 25 noiembrie. Pe Colin Firth l-aţi mai admirat flirtînd la ceaiul de la ora cinci. Acum îl puteţi urmări în focul acţiunii, dîndu-se peste cap şi tăind capete, e drept, mai mult din raţiune decît din simţire.