Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat marti, 13 iulie 2010 00:00
Audienţele TVR au fost mai bune decît s-a aşteptat piaţa de publicitate, dar inevitabil mai slabe decît la turneele precedente
760 de milioane de oameni, adică 11% din întreaga populaţie a planetei a urmărit aseară finala dintre Olanda şi Spania.
În România, meciul transmis de TVR1 a fost în nota competiţiei. "Mai bună decît am mizat noi, dar mai slabă dacă vom compara cu ediţiile din 2002 şi din 2006. Asta pentru că total TV, adică numărul celor care se uită la televizor în România, a scăzut an de an", a declarat reprezentantul unei agenţii de publicitate. La acest factor se adaugă şi scăderea generală a cotei de piaţă a TVR faţă de restul televiziunilor, un alt fenomen petrecut în ultimii ani.
Numărul telespectatorilor din România a crescut cu peste 650.000 de la finala din 2002 la cea din 2006. Pe publicul comercial, 15-54 urban, duminică seară numărul celor care s-au uitat la finala de la Johannesburg a scăzut cu aproape 1 milion faţă de ultima finală de Mondial.
Anul Meciul Rating Telespectatori
2002 Germania - Brazilia 19.1% 2.172.434
2006 Italia - Franţa 24.9% 2.832.126
2010 Olanda - Spania 17,1% 1.944.954
Top 5 audienţe TVR la CM*
Meci Rating Telespectatori
1. Olanda - Spania 17,1% 1.944.954
2. Germania - Spania 13% 1.478.620
3. Uruguay - Olanda 10.1% 1.148.774
4. Spania - Portugalia 8.1 921.294
5. Uruguay - Germania 8.1 921.294
* audienţe oferite de GfK România (15-54 urban)
18.3% a fost rating-ul obţinut la finala Campionatului European din 2008 dintre Germania şi Spania
84.490 de spectatori au urmărit pe stadionul "Soccer City" finala dintre Olanda şi Spania
1.8% a fost cea mai slabă audienţă de la CM, la meciul dintre Noua Zeelandă şi Slovacia
6.608.594 de telespectatori au urmărit pe TVR meciurile Spaniei la Campionatul Mondial
3.204.723 de spectatori au urmărit Mondialul pe stadioanele din Africa de Sud
Audienţele TVR au fost mai bune decît s-a aşteptat piaţa de publicitate, dar inevitabil mai slabe decît la turneele precedente
760 de milioane de oameni, adică 11% din întreaga populaţie a planetei a urmărit aseară finala dintre Olanda şi Spania.
În România, meciul transmis de TVR1 a fost în nota competiţiei. "Mai bună decît am mizat noi, dar mai slabă dacă vom compara cu ediţiile din 2002 şi din 2006. Asta pentru că total TV, adică numărul celor care se uită la televizor în România, a scăzut an de an", a declarat reprezentantul unei agenţii de publicitate. La acest factor se adaugă şi scăderea generală a cotei de piaţă a TVR faţă de restul televiziunilor, un alt fenomen petrecut în ultimii ani.
Numărul telespectatorilor din România a crescut cu peste 650.000 de la finala din 2002 la cea din 2006. Pe publicul comercial, 15-54 urban, duminică seară numărul celor care s-au uitat la finala de la Johannesburg a scăzut cu aproape 1 milion faţă de ultima finală de Mondial.
Anul Meciul Rating Telespectatori
2002 Germania - Brazilia 19.1% 2.172.434
2006 Italia - Franţa 24.9% 2.832.126
2010 Olanda - Spania 17,1% 1.944.954
Top 5 audienţe TVR la CM*
Meci Rating Telespectatori
1. Olanda - Spania 17,1% 1.944.954
2. Germania - Spania 13% 1.478.620
3. Uruguay - Olanda 10.1% 1.148.774
4. Spania - Portugalia 8.1 921.294
5. Uruguay - Germania 8.1 921.294
* audienţe oferite de GfK România (15-54 urban)
18.3% a fost rating-ul obţinut la finala Campionatului European din 2008 dintre Germania şi Spania
84.490 de spectatori au urmărit pe stadionul "Soccer City" finala dintre Olanda şi Spania
1.8% a fost cea mai slabă audienţă de la CM, la meciul dintre Noua Zeelandă şi Slovacia
6.608.594 de telespectatori au urmărit pe TVR meciurile Spaniei la Campionatul Mondial
3.204.723 de spectatori au urmărit Mondialul pe stadioanele din Africa de Sud
Decizia luată de Real Madrid după moartea lui Helmuth Duckadam » Gestul impresionant al spaniolilor