Articol de Mirela Neag - Publicat miercuri, 17 iunie 2009 00:00
Doar 5% din banii alocaţi de MTS pentru Costineşti pot fi regăsiţi deocamdată. Primăria, MTV şi DJ Sport au suportat o mare parte a costurilor
Contribuabil pierdut 280.000 de euro la Costineşti, aştept explicaţii
- Monica Iacob-Ridzi a dat pe mîna a două firme de apartament 600.000 de euro pentru organizarea zilei de 2 mai
- Din aceștia, 280.000 s-au alocat pentru Costinești
- Costurile reale descoperite pe teren de reporterii gsp șochează!
- Direcția de Sport Constanța a finanțat cu 2.000 de euro toate competițiile sportive
- Primăria Costinești a pus la dispoziție gratuit cazarea, plaja și salvamarii
- Artiștii au costat în total 12.000 de euro, dar nu se știe dacă nu i-a plătit MTV, coorganizator la concert
- Pînă la această oră, MTS n-a comunicat pe ce s-au cheltuit banii
Monica Iacob-Ridzi pe plajă. Monica Iacob-Ridzi la concert. A trecut de atunci o lună şi jumătate.
MTS a alocat 1.160.651 de lei pentru evenimentul de la Costineşti. Mai mult de 260.000 de euro, parte a celor 600.000 cheltuiţi în total în cîteva oraşe, bani oferiţi celor două firme cvasinecunoscute de publicitate: Artisan şi Mark. Acţionarii sînt aceiaşi, unii dintre ei foşti angajaţi ai importantei agenţii de publicitate Grey. "Bogdan Iacobescu era un tip OK", îşi amintesc colegii.
Am găsit 2.000 de euro
Înapoi pe plaja de la Costineşti. Povesteşte Elena Frîncu, directorul Direcţiei Judeţene pentru Sport Constanţa: "Partea de întreceri sportive a fost responsabilitatea noastră. Pe plaja de la Costineşti am avut concursuri de fotbal şi volei pe plajă şi un poligon pentru paintball. Interesul din partea turiştilor a fost foarte mare şi totul a costat 8.297,66 de lei, bani suportaţi exclusiv de noi", a declarat ieri Elena Frîncu. 2.000 de euro, dar nu din cei daţi firmelor.
Primăria de treabă
Partea a doua a zilei, în care spectatorii au asistat la un concert la care au participat mai multe formaţii muzicale în vogă, a fost un efort susţinut de Primăria Costineşti, MTS şi MTV Romania. Conform viceprimarului Marin Băduică, instituţia pe care o conduce a avut rolul principal în organizare.
"Noi am asigurat cazarea artiştilor şi a staff-ului organizatoric, am obţinut avizele necesare desfăşurării concertului, precum şi plaja de la Obelisc, acolo unde a avut loc totul. Nu am încasat nici un leu de la Minister. Cei de la MTV au venit cu scena lor, cu lumini şi instalaţie de sonorizare". Implicarea MTS-ului? "Ştiu doar că totul s-a desfăşurat sub patronajul Ministerului, atît!", spune viceprimarul.
Artiştii, doar 12.000 de euro
Conform unor surse din industria muzicală românească, trupele care au concertat pe plaja din Costineşti au primit, în total, suma de 12.000 de euro. "În mod normal, preţul pentru unii precum Şuie Paparude este de 1.500 de euro pe concert, dar pentru că au interpretat doar cîteva piese, au primit numai 700 de euro. Acelaşi calcul s-a aplicat şi pentru ceilalţi artişti, ajungîndu-se la un total de aproximativ 12.000 de euro pentru întreaga seară, bani despre care nu pot spune exact dacă au venit de la MTV sau de la Minister", a declarat sursa Gazetei.
Identificaţi sînt, pînă în acest moment, 5% din bani. Cu siguranţă, cheltuielile au fost mai mari. Dar, pînă ieri, MTS n-a oferit nici un răspuns la întrebarea: "Pe ce s-au cheltuit cei 1,160 de milioane de lei de la Costineşti?".
260 de mii de euro a fost bugetul MTS pentru evenimentul de la Costineşti
Cum s-a mimat concurenţa! / EXCLUSIV / INVESTIGAŢIE GSP
Avînd aceiaşi acţionari, firmele Artisan Consulting şi Compania de Publicitate Mark au ştiut cît şi cum să liciteze pentru a nu pierde nici una banii MTS
628.000 de euro sînt banii care le-au fost încredinţaţi de către MTS firmelor Artisan Consulting şi Compania de Publicitate Mark pentru organizarea evenimentelor legate de "2 Mai Ziua Tineretului"din ţară. Firme care au aceeaşi acţionari şi împart acelaşi sediu într-un apartament de bloc din Bucureşti.
Cum a dat banii Ministerul Tineretului şi Sportului? Prin selecţie de oferte. "Am trimis invitaţii de participare către 3 potenţiali ofertanţi, dar au răspuns doar doi: Artisan Consulting şi Compania de Publicitate Mark", a explicat ministerul. "A treia firmă invitată a fost SC System Management Solutions SRL pentru care MTS deţine faxul de confirmare, dar nu a ofertat". Cele două firme care au răspuns invitaţiei au depus oferte pentru toate cele 3 caiete de sarcini, Evenimentul din Bucureşti, Evenimentul din Costineşti şi Judeţe. Una a cîştigat o licitaţie, iar cea care a pierdut-o a cîştigat-o pe următoarea...
PROPUNERILE FINANCIARE
Eveniment Bucureşti
SC Artisan Consulting SRL 985.850 lei (fără TVA)
CS Compania de Publicitate Mark SRL 1.065.200 lei (fără TVA)
Eveniment Costineşti
SC Artisan Consulting SRL 1.230.600 lei (fără TVA)
CS Compania de Publicitate Mark SRL 1.160.651 lei (fără TVA)
Eveniment judeţe
SC Artisan Consulting SRL 431.620 lei (fără TVA)
CS Compania de Publicitate Mark SRL 535.219 lei (fără TVA)
Cum au fost alese firmele!
"Companiile cărora li s-au trimis cereri de oferte au fost selecţionate din rîndul firmelor care au depus la începutul mandatului o serie de propuneri de proiecte pe care ministerul le-ar fi putut derula", a explicat ieri MTS modul în care au fost alese Artisan Consulting şi Compania de Publicitate Mark. Instituţia condusă de Monica Iacob-Ridzi susţine că aceste două firme au avut pe parcursul anului trecut o cifră de afaceri de un milion de euro.