FOTBAL  »  NATIONALA  »  EURO 2020

EXCLUSIV GSP a vorbit cu directorul general Metrorex » Adio, metrou: "Nicio șansă!"

Articol de - Publicat joi, 08 februarie 2018 09:00

Metrorex a recunoscut că Magistrala 6 de metrou e abia în faza "pe hârtie", iar termenul de finalizare e de 4 ani de la începerea lucrărilor de execuţie.

Demarat în 2013 de FRF, pe vremea lui Mircea Sandu, proiectul de participare a României la Euro 2020 a fost aprobat de pe vremea Guvernului Ponta. În septembrie 2014, UEFA anunţa că Bucureştiul va găzdui 4 partide la turnirul continental, pe Arena Naţională.

Printre alte angajamente, România anunţa că va face 4 noi stadioane pentru antrenament, va finaliza autostrada spre Vest, dar şi linia de metrou care să lege capitala de Aeroportul Henri Coandă.

Gazeta a solicitat Metrorex să precizeze care-i stadiul lucrărilor pe Magistrala 6 şi care ar fi şansele ca până în iunie 2020, când va începe Euro, aceasta să fie finalizată. Răspunsurile au venit sub semnătura directorului general, inginerul Ion Constantinescu, şi au o concluzie cruntă: nicio şansă!

Lucrările la Magistrala 6 sunt departe de a începe. "În acest moment se află în curs de elaborare documentația pentru demararea procedurilor de achiziție a lucrării", se precizează în răspunsul Metrorex. Dar, atenţie!, "lucrările de execuţie a proiectului Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, vor începe după finalizarea procedurii de achiziție", se mai adaugă în acelaşi comunicat.

Surse Metrorex susţin că respectiva procedură ar putea dura chiar şi un an. Iar lucrurile nu se opresc aici! Răspunsul de la Metrorex nu lasă loc de interpretări: "Termenul de finalizare a proiectului este de 48 luni de la începerea lucrărilor de execuție".

Deci, în cel mai bun caz, dacă lucrările ar începe în primăvara lui 2019, Magistrala 6 ar putea fi gata în 2023! "Doar" cu trei ani după Euro 2020!

Varianta B: trenul până la Gara de Est
Comitetul interministerial care se ocupă de proiectul Euro 2020 a luat deja în calcul varianta de rezervă pentru preluarea afluxului de suporteri dinspre Aeroportul Henri Coandă spre oraş. Va fi repusă în trafic şi modernizată o mai veche linie de cale ferată care pleacă de la aeroportul din Otopeni şi va ajunge la Gara de Est (Gara Obor), care este la 3 km de Arena Naţională. z

Stațiile Magistralei 6: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni

14,2 km
va avea Magistrala 6 de metrou, cu 13 staţii, dintre care doar prima, "1 Mai", este funcţională

1.300.000.000 €e valoarea proiectului Magistrala 6 de metrou, conform HG nr. 930/08.12.2016

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Special
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”
Stranieri
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”
Îl recunoști? » Imagini geniale cu șeful din Superliga la 14 ani: „Primul idiot din generația mea care a învățat să facă asta”
Superliga
Îl recunoști? » Imagini geniale cu șeful din Superliga la 14 ani: „Primul idiot din generația mea care a învățat să facă asta”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (73)
1661261537422411
Mecanicacd Srl  •  09 Februarie 2018, 20:46

Clasa politica de tot *** ar trebuii sa plece toti acasa ca nu sunt in stare de nimic ,au distrus aceata tarisoara,a noastra incetul cu incetul.Sa le fie rusine tuturor acestor nemernici.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

10154976492293690
Szasz Andrei  •  09 Februarie 2018, 10:10

Nu trebuie sa ne temem ca ii vom ajunge din urma pe japonezi sau chinezi, trebuie sa ne resemnam ca pana si albanezii vor avea metrou de la aeroportul lor pana in mijlocul Tiranei inaintea noastra !!! Fotbalul deja il au inaintea noastra ! Insa suntem de departe campioni intergalactici la birocratie, taraganari, licitatii si contestatii ! Nu-i asa Dorele ?

10215432477515934
Cristian Mihai Făgădar  •  09 Februarie 2018, 08:03

in Drumul Taberei metroul costa 45 milioane de euro pe km.Pe magistrala lui peste catre Otopeni vor sa cheltuie dublu adica peste 90 de milioane de euro pe km.Putem anunta nu se va face niciodata .Pana si Sofia e legata de aeroport fara scandal si planuri faraonice ca la Bucuresti

Vezi toate comentariile (73)
Comentează