Articol de GSP - Publicat marti, 27 aprilie 2010 00:00
Titlul continental cucerit în 2008 şi jocul încîntător şi eficient pe care-l practică i-au multiplicat reprezentativei Spaniei beneficiile economice.
Anual, în afara drepturilor TV, trupa condusă de Vicente Del Bosque produce 26,5 milioane de euro numai din reclame. Sînt 5 sponsori care vin cu cîte 3,5 milioane de euro: Iberdrola, Cruzcampo, Chevrolet, Adidas şi Ministerul Industriei. Alţi 3 parteneri aduc fiecare 1,5 milioane de euro: Banesto, Cepso şi Expert. Restul sumei este completată de alte contracte mai mici. Alte firme aşteaptă încheierea de acorduri cu "naţionala iberică", mare favorită la Mondialul din vară.
Ascensiunea spaniolilor a făcut ca şi preţul pentru ca ei să accepte disputarea unui meci amical să crească. Costul a ajuns la un milion de euro de partidă, o cifră similară Braziliei.