SPORTURI  »  ALTELE  »  CLASS ONE WORLD POWERBOAT CHAMPIONSHIP

Luptă dură pe apă! Vezi cine sînt favoriţii la Class One World Powerboat Championship!

Articol de - Publicat sambata, 27 martie 2010 00:00

Class One World Powerboat Championship propune un duel între campioana en-titre, Victory Team, şi reprezentantele Europei

Se încing motoarele şi fierbe apa în aşteptarea noului sezon al Class One World Powerboat Championship. Cea mai spectaculoasă întrecerea a ambarcaţiunilor cu motor propune un duel dur între Orientul Mijlociu, reprezentat de campioana en-titre, Victory, şi Europa, cu trei candidate întărite puternic în pauza din iarnă. Lupta se va purta pe trei continente, cu prima oprire în America de Sud.

Mutări spectaculoase

Rămasă fără doi dintre oamenii de bază, Mohammad Al Mehairi şi Jean-Marc Sanchez, decedaţi în tragicul accident petrecut la Abu Dhabi, în ultima cursă a sezonului trecut, echipa Victory a decis să înscrie doar două amarcaţiuni în Class One World Powerboat Championship 2010.

Astfel, se va miza pe Fazza 1 şi Fazza 3, botezata astfel în onoarea Şeicului moştenitor al coroanei în Emiratele Arabe Unite, Hamdan Bin Mohammed Bin Rashid Al Maktoum. Marea rivală a celor de la Victory va fi în acest sezon echipa norvegiană Welmax Offshore Racing, care se vor prezenta prima prima oară cu două ambarcaţiuni, Welmax 90 şi Welmax 91. Surpriza ar putea veni însă de la Duemme Yacht Broker, care a dat lovitura pe ultima sută de metri.

Spaniolii l-au adus în urmă cu două săptămâni pe legendarul Guido Cappellini, care a cucerit zece titluri mondiale în F1 Powerboat Championship. “Pentru mine este o nouă experienţă şi abia aştept să văd cum s-a dezvoltat Class One în ultimii ani”, a spus italianul, care a profitat de retragerea neaşteptată a sauditului Turki Bin Thamer Bin Saud Al Saud. În plus, Duemme Yacht Broker a decis să-şi unească forţele cu o altă echipă, Veneta Marina, în tentativa de a se lupta de la egal la egal cu principalele candidate la titlu.

Şi Giorgioffshore Racing Team a făcut o mutare spectaculoasă, pe plan financiar, după ce a încheiat o colaborare cu Abu Dhabi International Marine Sports Club, al cărei preşedinte este Şeicul Sultan Bin Khalifa Al Nahyan, unul dintre cei mai puternici oameni din Emiratele Arabe Unite.

Prima femeie-pilot

Actualul sezon va aduce şi o premieră mai puţin scontată, prima femeie-pilot din Class One, Marit Stromoy, care va concura pentru Welmax Offshore Racing. În vârstă de 33 de ani, norvegianca născută la Sandefjord a debutat în cursele ambarcaţiunilor cu motor în 1989, la doar 12 ani. Patru ani mai târziu a luat startul în întrecerea S-550, cucerind titlul european în trei rânduri, 1996, 1998 şi 1999, şi cel nordic de două ori, 1996 şi 1999.

În 2000, a avansat la cursele de F-2000, fiind desemnată debutanta anului, şi a obţinut rezultate peste aşteptări, încheind pe locul secund  atât la Cupa Preşedintelui din Emiratele Arabe Unite în 2002, cât şi la Campionatul Nordic în 2005, şi a treia în Campionatul European din 2007. Mai mult, în 2007 a devenit prima femeie care a participat F1 World Powerboat Championship, terminând pe locul al treilea doi ani mai târziu.

Totodată, a luat startul de mai multe ori în legendara cursă de 24 de ore de la Rouen, încheind de trei ori pe podium, locul secund în 2009 şi poziţia a treia în 2006 şi 2007. În ultimii ani a concurat pentru echipa Stromoy Racing, unde a avut rolul de patron, manager şi pilot. Marit Stromoy îşi va face debutul la Grand-Prix-ul Braziliei, unde îl va avea copilot pe experimentatul italian Giorgio Manuzzi. pe ambarcaţiunea Welmax 91.

Pe lângă participarea la cursele ambarcaţiunilor cu motor, norvegianca este şi o binecunoscută cântăreaţă şi actriţă în ţara sa, lucrând şi cu artişti celebri ca A-ha şi Samantha Fox. Drept urmare, în timpul liber, face parte dintr-o trupă de actori la celebrul teatru Wallmans Salonger din capitala Danemarcei, Copenhaga, şi susţine numeroase concerte în Europa.

Carnavalul de la Rio

Startul disputei pentru coroana mondială a vitezei pe apă se dă sub soarele arzător al Braziliei. În perioada 26-28 martie, celebrul Rio de Janeiro găzduieşte, pentru prima oară în istorie, o etapă de Class One. Prevăzători, sud-americani au fost prezenţi în vara anului trecut la Constanţa, pentru a urmări pe viu desfăşurarea Class One Romanian Grand Prix 2009.

“Este o altă lume, unde nu a ajuns criza. Brazilienii au investit sume uriaşe pentru organizarea acestui Grand-Prix de Class One, de zece ori mai mult decât am făcut noi. De altfel, competiţie este susţinută de Eike Batista, aflat pe poziţia a patra în clasamentul celor mai bogaţi oameni din lume.

Organizarea este de nivelul celei din Formula 1 pe uscat, dar vorbim de un oraş cât o ţară, de o tradiţie îndelungată în sporturile pe apă şi de un anotimp călduros care durează mult mai mult”, a explicat Ionuţ Barbu, administrator al manager proiect al Power Marine, firma care a organizat cele trei ediţii desfăşurate la Mamaia, şi membru în Consiliul de Conducere al WPPA.

După ce-şi vor arăta muşchii în Brazilia, echipele participante vor avea la dispoziţie trei luni pentru a-şi regla motoarele în aşteptarea confruntărilor de pe bătrânul continent. Prima rundă europeană este deja tradiţională, norvegienii din oraşul Arendal urmând să-şi primească oaspeţii în perioada 16-18 iulie. Trei săptămâni mai târziu, caravana Class One se va muta puţin mai la est, în una dintre cele mai populare staţiuni suedeze, Uddevalla, gazdă în premieră a unui astfel de eveniment.

Constanţa, între da şi nu

A patra rundă a sezonului, Class One Romanian Grand Prix 2010, ar trebui să aibă loc pe Lacul Siutghiol din staţiunea Mamaia, în perioada 27-29 august, dar este în pericol din cauza lipsei banilor. Organizatorii se luptă să găsească resursele financiare pentru organizarea Class One Romanian Grand Prix 2010.

După ce autorităţile locale au fost nevoite să-şi retragă sprijinul din cauza gravei crize financiare prin care trece România, organizatorii caută alte soluţii pentru a acoperi bugetul, estimat la peste 1 milion de euro. “Şansele ca Grand-Prix-ul României să aibă loc sunt mai mici, după ce Primăria Constanţa şi Consiliul Judeţean Constanţa, care asigurau mai multă de jumătate din bugetul necesar, au anunţat că nu ne mai pot sprijini financiar, dar nu am abandonat lupta”, a spus Ionuţ Barbu. “Am depus mai multe cereri la Ministerul Dezvoltării Regionale şi al Turismului, care se referă la dezvoltarea turismului, şi avem şanse să primim banii necesari pentru promovarea evenimentului, întrucât ne încadrăm în scopul programului, creşterea afluenţei turistice.

Sponsorii tradiţionali ne-au anunţat că vor rămâne alături de noi, dar avem de acoperit un deficit destul de important,  care reprezintă plata contribuţiei către IOTA, asociaţia echipelor participante, şi achitarea transportului logisticii către Constanţa. Ne va fi greu să găsim aceşti bani, dar nu am abandonat proiectul şi sperăm că vom putea organiza Class One Romanian Grand Prix 2010”, a spus Alin Vintilă, project manager la Power Marine. Pentru a aduna fondurile necesare, organizatorii au pregătit o ofertă de publicitate mai mult decât tentantă, menită să promoveze numele sponsorilor în întreaga lume.

Seria etapelor europene se încheie în Italia, la Stresa, în perioada 1-3 octombrie, finalul sezonului fiind aparţinând celor două curse din Emiratele Arabe Unite, la Abu Dhabi, 26-28 noiembrie, şi Dubai, 9-11 decembrie.

Echipe participante

Victory Team

Ambarcaţiuni

- Fazza 1 (pilot Abdullah Al Mehairbi, copilot Mohammed Al Marri)
- Fazza 3 (pilot Arif Saif Al Zafeen, copilot Nadir Bin Hendi)

Welmax Offshore Racing

Ambarcaţiuni

- Welmax 90 (pilot Kolbjorn Selmer, copilot Jorn Tandberg)
- Welmax 91 (pilot Marit Stromoy, copilot Giorgio Manuzzi)

GiorgiOffshore Racing Team

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Marius Șumudică i-a ridicat în slăvi pe doi jucători ai Rapidului: „E tanc ca Drăguș” + „A alergat 12 kilometri”
Superliga
Marius Șumudică i-a ridicat în slăvi pe doi jucători ai Rapidului: „E tanc ca Drăguș” + „A alergat 12 kilometri”
Leo Messi, încredere totală într-o româncă! I-a dat pe mână tot imperiul lui imobiliar: „Lucrăm de peste 12 ani” » Vânzări de 530 de milioane de euro!
Campionate
Leo Messi, încredere totală într-o româncă! I-a dat pe mână tot imperiul lui imobiliar: „Lucrăm de peste 12 ani” » Vânzări de 530 de milioane de euro!
Fosta soție a lui Claudiu Niculescu a făcut senzație în tribune la Rapid - Farul! A atras toate privirile: „Sunt cu ochii pe David”
Superliga
Fosta soție a lui Claudiu Niculescu a făcut senzație în tribune la Rapid - Farul! A atras toate privirile: „Sunt cu ochii pe David”

„Înotam, iar bătăile inimii răsunau ca un motor surd: eu sunt, eu sunt, eu sunt” » Povestea răscolitoare a scriitoarei Sylvia Plath și a singurului ei sprijin într-o luptă teribilă: „Abia îmi țin capul deasupra apei”

Drăgușin la Inter? Schimbul pe care nerazzurrii îl pun la cale cu Tottenham


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează