Articol de Roxana Fleşeru - Publicat vineri, 06 mai 2011 00:00 / Actualizat vineri, 06 mai 2011 12:30
Facebook-ul şi Twitter-ul fac parte din viaţa sportivilor şi a fanilor. Fie că sînt un mod de a comunica direct sau de a face publicitate, aceste instrumente şi-au făcut un mare loc în realitatea actuală. În jur de 500 de milioane de oameni utilizează aceste platforme zilnic.
Internetul a adus o nouă metodă de comunicare între starurile sportului şi fani. Dar şi penru a le mări veniturile.
Maria Şarapova este unul dintre exemple. Cel mai bine plătită sportivă din lume a devenit şi cea mai urmărită sportivă din lume pe Facebook cu peste 4 milioane de "Like-uri". Rusoaica de 24 de ani foloseşte Facebook-ul pentru a-i ademeni pe fani către site-ul său personal, de unde fanii pot cumpăra direct produse la care diva face reclamă.
Facebook-ul şi Twitter-ul fac parte din viaţa sportivilor şi a fanilor. Fie că sînt un mod de a comunica direct sau de a face publicitate, aceste instrumente şi-au făcut un mare loc în realitatea actuală. În jur de 500 de milioane de oameni utilizează aceste platforme zilnic.
Internetul a adus o nouă metodă de comunicare între starurile sportului şi fani. Dar şi penru a le mări veniturile.
Maria Şarapova este unul dintre exemple. Cel mai bine plătită sportivă din lume a devenit şi cea mai urmărită sportivă din lume pe Facebook cu peste 4 milioane de " Like-uri". Rusoaica de 24 de ani foloseşte Facebook-ul pentru a-i ademeni pe fani către site-ul său personal, de unde fanii pot cumpăra direct produse la care diva face reclamă.
Conştientă de puterea Internetului
"Am realizat cît de importante sînt Social Media acum doi ani, cînd am văzut cîte lucruri se întîmplă online. Am lansat primul site în 2008, cînd am înţeles importanţa acestor lucruri. Mi-am adunat echipa şi le-am spus cît de important este să adunăm toate lucrurile pe care fanii vor să le vadă chiar dacă intră pe Facebook sau pe site, să aibă totul", a spus ea pentru CNN.
Numărul celor care o urmăresc pe Şarapova s-a dublat în ultimii doi ani, chiar dacă ea nu a mai realizat nimic remarcabil pe terenul de tenis, fiind chinuită de accidentări.
La fel ca alţii, Maria trebuie să aibă grijă să nu întreacă limita cu aceste anunţuri comerciale. "S-a deschis o nouă ferestreată o dată cu apariţia acestor media sociale, ca fanii să ajungă direct la cei pe care îi admiră. Ei sînt interesaţi de personalitatea sportivilor şi vor să aibă eroi", a spus Drew Barrand, analist în afaceri la Sport Industry Group. Dacă la Facebook poţi să mai păcăleşti lumea şi să-l laşi pe manager să se ocupe de lucrurile scrise acolo, pe Twitter e altceva. "Dacă nu reuşeşti să aduci acele informaţii unice din viaţa personală, fanii vor simţi acest lucru", adăugă Barrand.
Atingere personală
Şarapova e de acord şi înceracă să facă scrierile sale cît mai personale. "Fanii mei nu vor să vadă prea multă publicitate pe pagina mea de Facebook, de aceea postez mai mult teasere, de aceea le spun unde călătoresc, ideile şi gîndurile mele, despre clipurile publicitare pe care le voi face. Postez poze şi dacă vor să vadă mai mult pot da un click şi merge pe site. Interacţiunea cu fanii este foarte importantă. Am foarte mulţi şi şi sînt foarte mulţumită de acest lucru şi vreau ca ei să ştie cît mai multe pentru că în ziua de azi e foarte important", a sublinit Maria.
Celelalte staruri ale circuitului feminin nici nu visează la un număr atît de mare de fani. Spre exemplu, numărul unu mondial, Caroline Wozniacki are 242.110 de like-uri, Serena Williams stă mai bine, cu 491.204 de like-uri. Frumoasa sîrboaica Ana Ivanovici are şi ea 350.000 de like-uri.
Cînd vine vorba de băieţii din tenis, ei sînt din altă galaxie. Cel mai iubit este elveţianul Roger Federer care a depăşit pragul celor 7 milioane de fani. Nu la mare distanţă este numărul unu mondial, Rafael Nadal, cu 6.300.427. Simpaticul Novak Djokovici, deşi pe teren se măsoară cu Roger şi Rafael, pe Facebook a adunat abia 207.000 de like-uri.
Românii nu se lasă mai prejos
Una dintre figurile mondiale ale sportului, Lance Armstromg, foloseşte cele două reţele pentru a aduna bani pentru fundaţia sa. El a spus că este poate printre puţinii spotivi care întreţine personal cele două conturi. Peste un milion de oameni îl urmăresc.
Sportivii români au intrat şi ei în acestă horă virtuală. Unii au ales, asemenea marilor vedete, să nu aibă prieteni, ci fani. Cel mai evident exemplu este Sorana Cîrstea, care a adunat 28.549 de like-uri. De partea cealaltă este vicecampioana de la Beijing la spadă, Ana Brînză, care şi-a făcut pe fani prieteni, în număr de 1.375. Sorana a intrat de curînd şi în concursul Xperia Hot Shots, organizat de sponsorul principal al circuitului feminin şi care la finalul lui septembrie în funcţie de like-urile celor şase jucătoare de tenis va da un premiu de 100.000 de euro. Deocamdată Sorana este prima în top.
Sportivi români care au pagini de Facebook: Ana Brînză, Marian Drăgulescu, Victor Hănescu, Horia Tecău, Camelia Potec, Alexandra Dulgheru.