Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 11 ianuarie 2011 00:00
Dacia a comercializat în ţară 36.730 de unităţi, dar două treimi din ele s-au cumpărat datorită programul de reînnoire a parcului auto. La export, Franţa, Germania şi Italia domină topul
Dacia şi-a anunţat ieri rezultatele comerciale pe 2010, producătorul de la Mioveni fiind, se pare, mulţumit de realizările sale. Anul trecut s-au vîndut peste tot în lume 348.723 de vehicule, ceea ce înseamnă un plus de 12% faţă de 2009. Ritmul de creştere a vînzărilor a depăşit astfel pentru al şaselea an consecutiv 10%. Dacă în 2005 se vindeau 164.406 maşini Dacia, în 2010 cifrele s-au dublat, chiar mai mult.
În plan intern, Dacia a obţinut o cotă de piaţă de 31,7%, în creştere cu 2,8 puncte procentuale în comparaţie cu 2009. S-au comercializat 36.730 de vehicule, dar peste două treimi din volumele vîndute (24.856 de unităţi) au fost livrate cu ajutorul programului de reînnoire a parcului auto din România.
3 luni de aşteptare pentru Duster
Dacia Duster a devenit deja lider în segmentul său de 4X4 pe piaţa de la noi, 4.826 de unităţi fiind vîndute. Peste 92% dintre clienţi au preferat versiunea de top a modelului. Per total, Duster a vîndut 67.000 de unităţi. SUV-ul are deja prioritate la Mioveni. S-a reuşit creşterea cadenţei la Duster în defavoarea altor modele, tocmai pentru a onora cererile din străinătate. S-au primit peste 100.000 de comenzi. Multe s-au comercializat deja, dar unii încă mai suspină după SUV-ul Daciei, timpul de aşteptare fiind acum de 3 luni. Acum, într-o oră se produc 35 de maşini, faţă de 20 de unităţi cîte se făceau la momentul lansării de anul trecut.
Ce modele urmează
Francezii de la Dacia au declarat ieri că în 2011 nu va avea loc o reînnoire a gamei. Cert este că noul Logan va fi lansat în 2012. Sandero urmează să primească în curînd un facelift. Ca modele complet noi, din cîte se pare, acum se lucrează la monovolumul Dacia, dar şi la Dacia City, care, conform unor surse, ar putea deveni prima maşină sub plafonul de 5.000 de euro. City va fi un coupe, un Sandero mai mic, cu 3 uşi. Cum Dacia are deja atît Pick-up, cît şi Van, în următorii ani ar putea apărea şi o utilitară 4X4.
Top 10 destinaţii export
1. Franţa 110.076 unităţi
2. Germania 40.500 unităţi
3. Italia 21.930 de unităţi
4. Spania 21.753 unităţi
5. Turcia 19.167 unităţi
6. Algeria 18.578 unităţi
7. Belgia 11.403 unităţi
8. Austria 6.068 unităţi
9. Polonia 6.018 unităţi
10. Olanda 5.557 unităţi
20,4% este procentul privind scăderea pieţei auto din România în 2010 faţă de anul precedent
348.723 de vehicule a vîndut Dacia pe toate pieţele din lume anul trecut, volum superior cu 12% în comparaţie cu 2009
4 este locul pe care-l ocupă Dacia în Franţa în top-ul clienţilor din rîndul persoanelor fizice care şi-au cumpărat în 2010 o maşină produsă la Mioveni
Hyundai ix20, lider în segmentul său
Noul Hyundai ix 20 este lider în segmentul său în ceea ce priveşte eficienţa, siguranţa şi valoarea reziduală. Studii independente realizate de o firmă din Germania au relevat faptul că un ix20 va reţine după 4 ani şi 45.000 de km, 54,5% din preţul iniţial. Comparativ, modele Citroen C3 Picasso (53%), Kia Venga (50%), Skoda Roomster (47,5%) şi Renault Modul (47%)
300 de Ferrari vîndute în China
Ferrari a reuşit să vîndă în China anul trecut 300 de maşini cu însemnele "căluţului cabrat", ceea ce înseamnă o creştere cu aproape 50% faţă de 2009. La aceste cifre, dacă se adaugă şi cifrele de vînzări din Hong Kong şi Taiwan, adică marea Chină, rezultă că pentru Ferrari China a intrat în top 5 în privinţa celor mai importante pieţe. Nu degeaba s-a ales Beijing-ul oraşul unde s-a lansat în premieră mondială modelul 599 GTO (foto). Preţul de pornire pentru acest Ferrari este de 320.000 de euro.
Dacia a comercializat în ţară 36.730 de unităţi, dar două treimi din ele s-au cumpărat datorită programul de reînnoire a parcului auto. La export, Franţa, Germania şi Italia domină topul
Dacia şi-a anunţat ieri rezultatele comerciale pe 2010, producătorul de la Mioveni fiind, se pare, mulţumit de realizările sale. Anul trecut s-au vîndut peste tot în lume 348.723 de vehicule, ceea ce înseamnă un plus de 12% faţă de 2009. Ritmul de creştere a vînzărilor a depăşit astfel pentru al şaselea an consecutiv 10%. Dacă în 2005 se vindeau 164.406 maşini Dacia, în 2010 cifrele s-au dublat, chiar mai mult.
În plan intern, Dacia a obţinut o cotă de piaţă de 31,7%, în creştere cu 2,8 puncte procentuale în comparaţie cu 2009. S-au comercializat 36.730 de vehicule, dar peste două treimi din volumele vîndute (24.856 de unităţi) au fost livrate cu ajutorul programului de reînnoire a parcului auto din România.
3 luni de aşteptare pentru Duster
Dacia Duster a devenit deja lider în segmentul său de 4X4 pe piaţa de la noi, 4.826 de unităţi fiind vîndute. Peste 92% dintre clienţi au preferat versiunea de top a modelului. Per total, Duster a vîndut 67.000 de unităţi. SUV-ul are deja prioritate la Mioveni. S-a reuşit creşterea cadenţei la Duster în defavoarea altor modele, tocmai pentru a onora cererile din străinătate. S-au primit peste 100.000 de comenzi. Multe s-au comercializat deja, dar unii încă mai suspină după SUV-ul Daciei, timpul de aşteptare fiind acum de 3 luni. Acum, într-o oră se produc 35 de maşini, faţă de 20 de unităţi cîte se făceau la momentul lansării de anul trecut.
Ce modele urmează
Francezii de la Dacia au declarat ieri că în 2011 nu va avea loc o reînnoire a gamei. Cert este că noul Logan va fi lansat în 2012. Sandero urmează să primească în curînd un facelift. Ca modele complet noi, din cîte se pare, acum se lucrează la monovolumul Dacia, dar şi la Dacia City, care, conform unor surse, ar putea deveni prima maşină sub plafonul de 5.000 de euro. City va fi un coupe, un Sandero mai mic, cu 3 uşi. Cum Dacia are deja atît Pick-up, cît şi Van, în următorii ani ar putea apărea şi o utilitară 4X4.
Top 10 destinaţii export
1. Franţa 110.076 unităţi
2. Germania 40.500 unităţi
3. Italia 21.930 de unităţi
4. Spania 21.753 unităţi
5. Turcia 19.167 unităţi
6. Algeria 18.578 unităţi
7. Belgia 11.403 unităţi
8. Austria 6.068 unităţi
9. Polonia 6.018 unităţi
10. Olanda 5.557 unităţi
20,4% este procentul privind scăderea pieţei auto din România în 2010 faţă de anul precedent
348.723 de vehicule a vîndut Dacia pe toate pieţele din lume anul trecut, volum superior cu 12% în comparaţie cu 2009
4 este locul pe care-l ocupă Dacia în Franţa în top-ul clienţilor din rîndul persoanelor fizice care şi-au cumpărat în 2010 o maşină produsă la Mioveni
Hyundai ix20, lider în segmentul său
Noul Hyundai ix 20 este lider în segmentul său în ceea ce priveşte eficienţa, siguranţa şi valoarea reziduală. Studii independente realizate de o firmă din Germania au relevat faptul că un ix20 va reţine după 4 ani şi 45.000 de km, 54,5% din preţul iniţial. Comparativ, modele Citroen C3 Picasso (53%), Kia Venga (50%), Skoda Roomster (47,5%) şi Renault Modul (47%)
300 de Ferrari vîndute în China
Ferrari a reuşit să vîndă în China anul trecut 300 de maşini cu însemnele "căluţului cabrat", ceea ce înseamnă o creştere cu aproape 50% faţă de 2009. La aceste cifre, dacă se adaugă şi cifrele de vînzări din Hong Kong şi Taiwan, adică marea Chină, rezultă că pentru Ferrari China a intrat în top 5 în privinţa celor mai importante pieţe. Nu degeaba s-a ales Beijing-ul oraşul unde s-a lansat în premieră mondială modelul 599 GTO (foto). Preţul de pornire pentru acest Ferrari este de 320.000 de euro.