SPORTURI  »  AUTO  »  DECIZIE

Din iarna viitoare sîntem obligaţi să folosim cauciucuri de iarnă » Europa divizată

Articol de - Publicat joi, 13 ianuarie 2011 00:00

Românii vor fi obligaţi începînd din iarna viitoare să folosească cauciucuri de iarnă. Doar Austria şi Suedia mai au aceeaşi politică


Goodyear Dunlop a efectuat un studiu privind cauciucurile de iarnă şi importanţa lor. Pe un eşantion de 3.500 de conducători auto din Europa, rezultatul a fost că majoritatea minimalizează legătura dintre alegerea anvelopelor şi siguranţa rutieră. Unul din trei intervievaţi a mărturisit că nu ştie aproape nimic despre cum influenţează anvelopele distanţa de frînare a maşinii sau aderenţa acesteia pe şosea. Mulţi se roagă să nu vină zăpada! Mai mult de jumătate dintre şoferii francezi şi belgieni, două treimi dintre spanioli şi trei sferturi din cei britanici au mărturisit că nu folosesc anvelopele de iarnă.

De ce sînt utile cauciucurile de iarnă
În România, cauciucurile de iarnă vor deveni obligatorii din acest an, mai exact iarna următoare. În perioada 1 noiembrie- 31 martie fiecare şofer trebuie să fie dotat corespunzător. Pînă atunci este doar recomandată folosirea gumelor de iarnă atunci cînd temperatura coboară sub 7 grade Celsius. Acestea îmbunătăţesc aderenţa şi reduc distanţele de frînare la temperaturi coborîte. În comparaţie cu anvelopele de vară, acestea nu-şi pierd din elasticitate. Tracţiunea este mai bună în condiţii de zăpadă, carosabil umed, noroi şi gheaţă.

Germania a "iertat" autoturismele
În Europa, doar Austria şi Suedia nu permit nici unui vehicul, indiferent de categoria din care face parte, să circule fără anvelope dotate corespunzător. În Cehia, Slovacia şi Slovenia restricţia este valabilă doar pentru maşinile de transport pasageri şi pentru cele de marfă de peste 3,5 tone. Germania a introdus obligativitatea la sfîrşitul anului 2010 doar pentru vehiculele de transport marfă, autoutilitare de peste 3,5 tone şi transport pasageri cu mai mult de 8 locuri.


2.500 de lei va fi amenda minimă pentru şoferii români care vor fi descoperiţi iarna viitoare fără anvelope corespunzătoare


Marcaje obligatorii pe anvelopele de iarnă

M+S, M-S, M.S. sau M7S (Mud&Snow/ Noroi& Zăpadă)


Obligatorii

- Suedia, Austria (toate categoriile de maşini)
- Germania, Cehia, Slovacia, Slovenia (maşinile de transport pasageri şi pentru cele de marfă de peste 3,5 tone)


Recomandate

- Belgia, Croaţia, Finlanda, Italia, Norvegia, Polonia, Marea Britanie


Nu există recomandări

- Bulgaria, Danemarca, Georgia, Irlanda, Moldova, Olanda, Portugalia, Rusia, Spania, Turcia

Românii vor fi obligaţi începînd din iarna viitoare să folosească cauciucuri de iarnă. Doar Austria şi Suedia mai au aceeaşi politică

Goodyear Dunlop a efectuat un studiu privind cauciucurile de iarnă şi importanţa lor. Pe un eşantion de 3.500 de conducători auto din Europa, rezultatul a fost că majoritatea minimalizează legătura dintre alegerea anvelopelor şi siguranţa rutieră. Unul din trei intervievaţi a mărturisit că nu ştie aproape nimic despre cum influenţează anvelopele distanţa de frînare a maşinii sau aderenţa acesteia pe şosea. Mulţi se roagă să nu vină zăpada! Mai mult de jumătate dintre şoferii francezi şi belgieni, două treimi dintre spanioli şi trei sferturi din cei britanici au mărturisit că nu folosesc anvelopele de iarnă.

De ce sînt utile cauciucurile de iarnă
În România, cauciucurile de iarnă vor deveni obligatorii din acest an, mai exact iarna următoare. În perioada 1 noiembrie- 31 martie fiecare şofer trebuie să fie dotat corespunzător. Pînă atunci este doar recomandată folosirea gumelor de iarnă atunci cînd temperatura coboară sub 7 grade Celsius. Acestea îmbunătăţesc aderenţa şi reduc distanţele de frînare la temperaturi coborîte. În comparaţie cu anvelopele de vară, acestea nu-şi pierd din elasticitate. Tracţiunea este mai bună în condiţii de zăpadă, carosabil umed, noroi şi gheaţă.

Germania a "iertat" autoturismele
În Europa, doar Austria şi Suedia nu permit nici unui vehicul, indiferent de categoria din care face parte, să circule fără anvelope dotate corespunzător. În Cehia, Slovacia şi Slovenia restricţia este valabilă doar pentru maşinile de transport pasageri şi pentru cele de marfă de peste 3,5 tone. Germania a introdus obligativitatea la sfîrşitul anului 2010 doar pentru vehiculele de transport marfă, autoutilitare de peste 3,5 tone şi transport pasageri cu mai mult de 8 locuri.

2.500 de lei va fi amenda minimă pentru şoferii români care vor fi descoperiţi iarna viitoare fără anvelope corespunzătoare

Marcaje obligatorii pe anvelopele de iarnă

M+S, M-S, M.S. sau M7S (Mud&Snow/ Noroi& Zăpadă)

Obligatorii

- Suedia, Austria (toate categoriile de maşini)
- Germania, Cehia, Slovacia, Slovenia (maşinile de transport pasageri şi pentru cele de marfă de peste 3,5 tone)

Recomandate

- Belgia, Croaţia, Finlanda, Italia, Norvegia, Polonia, Marea Britanie

Nu există recomandări

- Bulgaria, Danemarca, Georgia, Irlanda, Moldova, Olanda, Portugalia, Rusia, Spania, Turcia

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Dorinel Munteanu, exploziv după plecarea de la Oțelul: „E important să știe și lumea!”» Nemaivăzut: clipul, postat chiar pe contul oficial al clubului
Superliga
Dorinel Munteanu, exploziv după plecarea de la Oțelul: „E important să știe și lumea!”» Nemaivăzut: clipul, postat chiar pe contul oficial al clubului
I-a sedus pe fanii lui Dinamo și dezvăluie ce a surprins-o la București, în concertul de pe Arenă » Interviu GSP cu violonista Jana Ceklanovic: „România e a doua mea casă!”
Superliga
I-a sedus pe fanii lui Dinamo și dezvăluie ce a surprins-o la București, în concertul de pe Arenă » Interviu GSP cu violonista Jana Ceklanovic: „România e a doua mea casă!”
Cele mai tari 24 de imagini din sport în anul 2024 » Să mai admirăm o dată lacrimile de bucurie „tricolore” și ipostazele EPICE pentru cărțile de istorie
Altele
Cele mai tari 24 de imagini din sport în anul 2024 » Să mai admirăm o dată lacrimile de bucurie „tricolore” și ipostazele EPICE pentru cărțile de istorie

Singura condiție ca Dan Negru să mai prezinte un Revelion: „Doar așa o fac, dar e imposibil să se mai întâmple”

CFR Cluj i-a adus atacant din Italia lui Dan Petrescu: „Îl vom prezenta după Revelion” » GSP știe numele și detaliile afacerii


Comentarii (1)
popalucian
popalucian  •  13 Ianuarie 2011, 11:17

nici tari ca Anglia, Germania, Franta nu obliga cu cauciucuri de iarna...lasa ca avem noi bani sa punem aceste cauciuri. mai bine ar curata drumurile. pana atunci sa ne rugam sa nu fie zapada prea mare, ca sigur atunci vor fi blocate soselele si ne vom uita la cauciucuri

Vezi toate comentariile (1)
Comentează