Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 20 mai 2010 00:00
Noul Citroen DS3 a fost lansat în România şi atrage deja toate privirile. Alături de Daniela Crudu, asistenta matinalului "Neatza cu Răzvan şi Dani" de la Antena 1, face un cuplu irezistibil
Citroen DS3 este disponibil în trei variante pe benzină (1.4 VTi, 95 CP, 1.6, 120 CP şi 1.6, 150 CP) şi două diesel 1.6 HDi de 90 şi 110 CP.
Versiunea de top este un motor pe benzină THP de 1.6 litri,150 CP, cutie manuală în 6 trepte, testată de altfel şi de Daniela Crudu asistenta de la "Neatza cu Răzvan şi Dani", matinalul Antenei 1. Propulsorul, dezvoltat de Citroen în colaborare cu BMW, este încîntător. Unul de turaţie, extrem de viu, care face un tandem redutabil cu o cutie manuală în 6 trepte, bine etajată şi uşor de manevrat.
Motorul cu turbină dezvoltă 150 CP şi oferă un cuplu încă de la turaţii joase, 240 Nm între 1.400 şi 4.000 rotaţii pe minut. Fiecare apăsare de pedală mai accentuată te bagă în scaun. Evacuarea este dublă şi te aştepţi la un zgomot pe măsură. Nu este chiar însă aşa! În turaţii, DS3 nu provoacă mulţi decibeli, fiind chiar silenţios. Unora nu le place acest lucru, francezii sînt de vină!
Construit pe plaforma clasicului C3, DS3 este un pic mai rigid decît acesta, dar suspensiile absorb toate denivelările şi fac din DS3 o maşină confortabilă. Este strîns şi bine închegat.
Poziţia de condus este joasă, iar direcţia este corectă şi precisă. În viraje, Citroenul micuţ şi rapid se aşază bine şi nu creează emoţii. Frînele sînt ferme şi bine dozate, ABS-ul îşi face treaba foarte bine.
14.790 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un DS3 1.4 VTi, 95 CP, benzină
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
Mini Cooper S 23.681 euro
Alfa Romeo MiTo 18.550 euro
Audi A1 *nu s-a lansat în România
* s-au luat în calcul motorizările apropiate Citroenului DS3 testat
Plusuri
Citroen DS 3 este disponibil în trei niveluri de echipare (Chic, So Chic şi Sport Chic), iar fiecare dintre ele se pot personaliza după gustul clientului. Există 38 de combinaţii de culori pentru caroserie şi plafon şi 12 modele de jante. Şi la interior, cei care vor să şi-o cumpere îşi pot alege culoarea planşei de bord şi a terminaţiei schimbătorului de viteze. Interiorul lui DS3 este cu adevărat premium. Dotările încep de la 6 airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ESP, proiectoare de ceaţă, cruise control, volan în piele reglabil pe înălţime şi adîncime, radio CD cu MP3. Cei mai pretenţioşi îşi pot alege jante de aliaj pe 16 şi chiar pe 17, pavilion bi-ton, geamuri laterale şi spate fumurii, scaune faţă sport, eleron sport, sistem Hifi şi conexiuni auxiliare şi USB.
Minusuri
Maşina produsă în Franţa nu este deloc una ieftină. Are un preţ de pornire de 14.790 de euro, iar varianta de top depăşeste 22.000 de euro (TVA inclus). Marele său rival din gamă, Mini, poate fi cumpărat la aceşti bani cu o dotare medie, faţă de DS3, care se prezintă în această variantă full option.
Noul Citroen DS3 a fost lansat în România şi atrage deja toate privirile. Alături de Daniela Crudu, asistenta matinalului "Neatza cu Răzvan şi Dani" de la Antena 1, face un cuplu irezistibil
Citroen DS3 este disponibil în trei variante pe benzină (1.4 VTi, 95 CP, 1.6, 120 CP şi 1.6, 150 CP) şi două diesel 1.6 HDi de 90 şi 110 CP.
Versiunea de top este un motor pe benzină THP de 1.6 litri,150 CP, cutie manuală în 6 trepte, testată de altfel şi de Daniela Crudu asistenta de la "Neatza cu Răzvan şi Dani", matinalul Antenei 1. Propulsorul, dezvoltat de Citroen în colaborare cu BMW, este încîntător. Unul de turaţie, extrem de viu, care face un tandem redutabil cu o cutie manuală în 6 trepte, bine etajată şi uşor de manevrat.
Motorul cu turbină dezvoltă 150 CP şi oferă un cuplu încă de la turaţii joase, 240 Nm între 1.400 şi 4.000 rotaţii pe minut. Fiecare apăsare de pedală mai accentuată te bagă în scaun. Evacuarea este dublă şi te aştepţi la un zgomot pe măsură. Nu este chiar însă aşa! În turaţii, DS3 nu provoacă mulţi decibeli, fiind chiar silenţios. Unora nu le place acest lucru, francezii sînt de vină!
Construit pe plaforma clasicului C3, DS3 este un pic mai rigid decît acesta, dar suspensiile absorb toate denivelările şi fac din DS3 o maşină confortabilă. Este strîns şi bine închegat.
Poziţia de condus este joasă, iar direcţia este corectă şi precisă. În viraje, Citroenul micuţ şi rapid se aşază bine şi nu creează emoţii. Frînele sînt ferme şi bine dozate, ABS-ul îşi face treaba foarte bine.
14.790 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un DS3 1.4 VTi, 95 CP, benzină
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
Mini Cooper S 23.681 euro
Alfa Romeo MiTo 18.550 euro
Audi A1 *nu s-a lansat în România
* s-au luat în calcul motorizările apropiate Citroenului DS3 testat
Plusuri
Citroen DS 3 este disponibil în trei niveluri de echipare (Chic, So Chic şi Sport Chic), iar fiecare dintre ele se pot personaliza după gustul clientului. Există 38 de combinaţii de culori pentru caroserie şi plafon şi 12 modele de jante. Şi la interior, cei care vor să şi-o cumpere îşi pot alege culoarea planşei de bord şi a terminaţiei schimbătorului de viteze. Interiorul lui DS3 este cu adevărat premium. Dotările încep de la 6 airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ESP, proiectoare de ceaţă, cruise control, volan în piele reglabil pe înălţime şi adîncime, radio CD cu MP3. Cei mai pretenţioşi îşi pot alege jante de aliaj pe 16 şi chiar pe 17, pavilion bi-ton, geamuri laterale şi spate fumurii, scaune faţă sport, eleron sport, sistem Hifi şi conexiuni auxiliare şi USB.
Minusuri
Maşina produsă în Franţa nu este deloc una ieftină. Are un preţ de pornire de 14.790 de euro, iar varianta de top depăşeste 22.000 de euro (TVA inclus). Marele său rival din gamă, Mini, poate fi cumpărat la aceşti bani cu o dotare medie, faţă de DS3, care se prezintă în această variantă full option.