SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

FOTO Un hatch corect » Noul Audi A3 este o compactă în 5 uşi foarte bine motorizată şi cu multă tehnologie la bord

Articol de - Publicat miercuri, 12 iunie 2013 00:00 / Actualizat marti, 11 iunie 2013 22:51

Totul s-a întîmplat anul trecut. La începutul anului, la Geneva, Audi arăta A3-ul în 3 uşi, după care, mai tîrziu, în toamnă, la Paris, producătorul din Ingolstadt a venit cu A3 Sportback. Nu este versiunea break sau Avant cum îi spun nemţii lui Audi, ci o maşină din clasa compactă cu 5 uşi.

A3 Sportback nu este un model nou, prima oară a apărut în 2004. Noul Sportback este o maşină corectă, premium, fără un design spectaculos, dar e foarte greu să-i găseşti părţi urîte. Doar dacă eşti cîrcotaş!

Motor 1.8 TFSI 180 CP performant
Pentru drive test, noul Sportback s-a prezentat în forţă. 1.8 TFSI, 180 CP şi un cuplu motor de 250 Nm. Benzină! Dar cuplul are performanţele unui diesel, iar acest fapt le-ar putea face cu ochiul fanilor motorului pe motorină care apreciază cuplul care pleacă de la turaţii joase la aceste propulsoare. S-a terminat cu diferenţele dintre consumurile diesel şi benzină. Tot ceea ce înseamnă Volkswagen AG, Seat, Skoda, Audi sau VW, beneficiază de performantele motoare TFSI (putere mare, cilindree mică şi consum eficient).

1.8 TFSI te poate impresiona de la prima atingere a pedalei, iar cuplul intră în acţiune încă de la 1.250 de rotaţii şi se duce pînă în 5.000. Bine, aici intervine şi transmisia. Una automată cu 7 rapoarte. Vrei să te joci cu Sportback-ul? Atunci ai opţiunea Sport, vrei să mergi la un consum civilizat, atunci apeşi pe modul Efficiency. Sistemul Audi Drive Select mai poate fi setat şi pe Comfort, Auto sau Individual.

Consum civilizat
Cum o dai, consumul în oraş nu depăşeşte 9l/100 km, iar dacă vorbim de cel extraurban, acesta variază între 6 şi 7 l/100 km. Depinde cît de grea este talpa şoferului!

A3 Sportback are o ţinută de drum impecabilă. Suspensia este moale, diferenţele de nivel fiind trecute elegant. Aderenţa nu dispare, direcţia este precisă, iar cînd acţionezi modul Sport devine şi mai precisă.

Portbagaj mare
Interiorul. Premium pînă la cel mai mic detaliu. Plastic moale, piele fină. Nimic spectaculos, dar totul riguros, ergonomic, simplu, dar de bun gust. Spaţiul? În primul rînd, apariţia uşilor din spate e un lucru pozitiv, accesul în maşină fiind acum facil. Intră trei persoane, iar spaţiul pentru picioare este mai mult decît decent. Portbagajul este mai mare cu 15 litri faţă de al A3-ului cu trei uşi, ajungîndu-se la un total de 380 de litri.

Verdict Gazeta
****
Audi A3 Sportback
1.8 TFSI 180 CP Ambiente
Preţ pornire: 25.280 euro (TVA inclus)
Preţ model testat: 32.690 euro (TVA inclus)
0-100 km/h: 7,3 s
Viteză maximă: 222 km/h
Consum mixt: 5,6 l/100 km
Capacitate: 1.798 cmc
Cuplu maxim: 250 Nm/1.500 rpm
Putere maximă: 180 CP/4.500 rpm
Dimensiuni L/l/h: 4,2/1,7/1,4

Plusuri
Ecran color retractabil
Sistemul Multimedia MMI se face cu ajutorul unui ecran generos de 7 inch care apare în peisaj ori de cîte ori răsuceşti cheia în contact. Toate comenzile se fac printr-un buton rotativ.
Gama de motoare este bogată: benzină (1.4 TFSI cu 122 şi 140 CP şi 1.8 TFSI, 180 CP), iar diesel (1.6 TDI, 105 CP şi 2.0 TDI (150 CP, atît în variantă simplă, dar şi quattro şi acelaşi propulsor cu 184 CP şi tracţiune integrală). La capitolul siguranţă, Sportback oferă 7 airbaguri, inclusiv cel pentru genunchi.

Minusuri
Oglinzi mici
Oglinzile laterale sînt cam mici, Audi argumentînd că sînt aşezate similar cu cele de la o maşină sport. Nici preţul unui Sportback nu este mic, al celui testat însemnînd 32.690 de euro, cu tot cu taxe. Audi poate veni cu argumentul că vorbim de o maşină premium, iar rivalele din segment au un preţ de pornire asemănător.

Preţuri adversari
BMW Seria 1 23.436 euro
Mercedes Clasa A 24.676 euro
Volvo V40 22.950 euro
Alfa Romeo Giulietta 20.400 euro

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Dawa i-a dat replica lui Louis Munteanu în 3 cuvinte » Fundașul campioanei a răbufnit după reacția arogantă a atacantului
Superliga
Dawa i-a dat replica lui Louis Munteanu în 3 cuvinte » Fundașul campioanei a răbufnit după reacția arogantă a atacantului
L-a desființat! Jucătorul de la FCSB, criticat după derby-ul cu CFR: „E un fluturaș pe teren” + „Arată destul de prostuț defensiv”
Superliga
L-a desființat! Jucătorul de la FCSB, criticat după derby-ul cu CFR: „E un fluturaș pe teren” + „Arată destul de prostuț defensiv”
Cristi Borcea și-a găsit cu greu cuvintele când a ajuns la căpătâiul lui Gigi Mulțescu: „Nu mai știu de câte ori...”
Superliga
Cristi Borcea și-a găsit cu greu cuvintele când a ajuns la căpătâiul lui Gigi Mulțescu: „Nu mai știu de câte ori...”

„Din cauza nevestelor, se certau și ei” » Camaradul lui Cornel Dinu povestește un conflict intim de la Dinamo și face dezvăluiri IREALE: „Am condus 4 ani fără permis! Bântuiam prin camere cu sticle de vin, fetele țipau”

A urcat pe scena de la Vocea României și nimeni nu și-a dat seama că e fiul legendei sportului românesc


Comentarii (3)
thumbzilla..
thumbzilla..  •  12 Iunie 2013, 14:44

Am facut un drive test cu modelul asta(acelasi motor de 1.8 TFSI)si pot spune ca se misca extraordinar.Are un cuplu fantastic,iar cutia DSG schimba extraordinar.Pacat ca este FOARTE scump pt clasa lui.La 30.000 de euro iti cumperi o Insignia 2.0 CDTi voll extras,si este totusi o masina la o clasa superioara,chiar daca nu este un Audi.

tudi2008
tudi2008  •  12 Iunie 2013, 10:26

Incerc eu o explicatie, lucrez in domeniu, la Sibiu producem cutiile DSG......cutia este gandita pentru consum. Cand pleci de pe loc accelerezi pana la 50-60km/h viteza de oras si apoi mentii pedala intr-o pozitie constanta pentru a rula cu viteza legala. In momentul in care te opresti din acceleratie, DSG-ul comuta cutia in ultima treapta de viteza, adica vei rula cu 60km/h in treapata 6 sau 7 (depinde de motor) cu o turatie de aprox 1200 rot/min. In conditiile astea, daca rulezi constant, nu treci de 9 consum, dar totusi, in oras nu poti rula constant, unde mai pui ca la plecare cu motor rece consumul e de 20 apoi scade la 17 apoi 12 si tot asa, se stabilizeaza pe la 10-11 dupa aprox 3-4km

putregaiu
putregaiu  •  12 Iunie 2013, 08:48

Nu pricep un lucru! "consumul în oraş nu depăşeşte 9l/100 km, iar dacă vorbim de cel extraurban, acesta variază între 6 şi 7 l/100 km" Pe langa faptul ca 9% in oras de la un motor pe benzina de 180cp e mai mult decat SF, de unde naiba iese "Consum mixt: 5,6 l/100 km" ???

Vezi toate comentariile (3)
Comentează