Articol de Theodor Jumătate - Publicat miercuri, 24 noiembrie 2010 00:00
Red Bull l-a avut sub contract pe Mihai Marinescu, dar legătura s-a rupt brusc, în 2006, după un conflict născut dintr-o eroare de comunicare
Mihai Marinescu, un tînăr pilot braşovean de mare talent care visa la Formula 1, intrase pe aceeaşi trasă cu Sebastian Vettel, neamţul propulsat spre titlul mondial.
În 2006, avea 17 ani şi tocmai semnase un contract pe 5 sezoane cu teamul Red Bull. "A fost o alegere bine făcută, care a ieşit prost", spune Mihai acum, cu o undă de regret în glas. Viitorul lui în motorsport părea asigurat, dar un scurtcircuit de comunicare apărut încă de la început a provocat ruptura iremediabilă.
Directorul supărat
"Eram în două zile de teste, şi rezultatele nu-mi plăceau. Cum nimeni nu descoperea problema, am vrut să aflu dacă eu sînt de vină sau maşina", povesteşte pilotul nostru. "Cum fosta mea echipă, District Racing, se pregătea pe acelaşi circuit, mi-a venit o idee: să încerc monospostul District. I-am trimis un mesaj lui Helmut Marko, directorul RB motorsport, informîndu-l ce aveam de gînd şi, cum nu mi-a răspuns, am crezut că e de acord. Rezultatul: am fost mai rapid, deci eroarea era la maşină".
Însă Marko, mîna dreaptă a patronului miliardar Mateschitz, nu acceptase planul lui Mihai. "Şi s-a rupt totul". Cînd a aflat, austriacul i-a reziliat imediat contractul lui Marinescu. Iar din acel moment nu a mai vrut să audă de piloţii români la Red Bull! O cale bună spre F1 s-a închis.
Vettel, sub aripa lui Dr. Diavol
La 67 de ani, dr. Helmut Marko, fost pilot de Formula 1, actualul director la Red Bull motorsport, are o mare împlinire: Sebastian Vettel, puştiul neamţ descoperit la 12 ani şi crescut la şcoala de pilotaj a concernului austriac. Marko, supranumit Dr. Diavol pentru duritatea sa, l-a protejat şi încurajat permanent pe blondul din Heppenheim, devenit acum, la 23 de ani, cel mai tînăr campion mondial din istoria F1.
Red Bull l-a avut sub contract pe Mihai Marinescu, dar legătura s-a rupt brusc, în 2006, după un conflict născut dintr-o eroare de comunicare
Mihai Marinescu, un tînăr pilot braşovean de mare talent care visa la Formula 1, intrase pe aceeaşi trasă cu Sebastian Vettel, neamţul propulsat spre titlul mondial.
În 2006, avea 17 ani şi tocmai semnase un contract pe 5 sezoane cu teamul Red Bull. "A fost o alegere bine făcută, care a ieşit prost", spune Mihai acum, cu o undă de regret în glas. Viitorul lui în motorsport părea asigurat, dar un scurtcircuit de comunicare apărut încă de la început a provocat ruptura iremediabilă.
Directorul supărat
"Eram în două zile de teste, şi rezultatele nu-mi plăceau. Cum nimeni nu descoperea problema, am vrut să aflu dacă eu sînt de vină sau maşina", povesteşte pilotul nostru. "Cum fosta mea echipă, District Racing, se pregătea pe acelaşi circuit, mi-a venit o idee: să încerc monospostul District. I-am trimis un mesaj lui Helmut Marko, directorul RB motorsport, informîndu-l ce aveam de gînd şi, cum nu mi-a răspuns, am crezut că e de acord. Rezultatul: am fost mai rapid, deci eroarea era la maşină".
Însă Marko, mîna dreaptă a patronului miliardar Mateschitz, nu acceptase planul lui Mihai. "Şi s-a rupt totul". Cînd a aflat, austriacul i-a reziliat imediat contractul lui Marinescu. Iar din acel moment nu a mai vrut să audă de piloţii români la Red Bull! O cale bună spre F1 s-a închis.
Vettel, sub aripa lui Dr. Diavol
La 67 de ani, dr. Helmut Marko, fost pilot de Formula 1, actualul director la Red Bull motorsport, are o mare împlinire: Sebastian Vettel, puştiul neamţ descoperit la 12 ani şi crescut la şcoala de pilotaj a concernului austriac. Marko, supranumit Dr. Diavol pentru duritatea sa, l-a protejat şi încurajat permanent pe blondul din Heppenheim, devenit acum, la 23 de ani, cel mai tînăr campion mondial din istoria F1.