SPORTURI  »  AUTO  »  JAGUAR

Jaguar XE, sedanul din aluminiu » Jaguar XE este singurul model din segmentul său construit în cea mai mare parte din aluminiu

Articol de - Publicat vineri, 26 iunie 2015 00:00

Mașina a ajuns în România după lansarea oficială care a avut loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris din octombrie 2014. Prețul de pornire pentru Jaguar XE este de 39.556 euro (TVA inclus)

Jaguar XE este singurul model din segmentul său construit în cea mai mare parte din aluminiu. Un sedan cu accente sportive datorită liniei sale aerodinamice, dezvoltat pe o platformă complet nouă, botezată iQ. Modelul a intrat în fabricație anul acesta, în aprilie, iar din această lună este disponibil și pe piața românească.

Pentru că structura sa este din aluminiu a rezultat o mașină ușoară, cu consumuri de carburant și emisii de dioxid de carbon foarte mici. Noile motorizări diesel au obținut valori de 3,8l/100 km şi 99 g/km CO2. Cu siguranță, este cel mai economic Jaguar construit pînă acum! Există și o variantă foarte puternică, avînd un propulsor pe benzină supraalimentat, 3.0 litri V6, cel folosit și de către modelul F-TYPE. Jaguar XE S atinge 100 km/h în 5,1 secunde.

La interior, XE arată ca o mașină sport, poziția scaunelor fiind joasă. Sistemul Head Up Display funcționează cu ajutorul tehnologiei laser, oferind pe parbriz informații și imagini clare privind viteza şi navigaţia.

Dotări premium

Britanicii oferă pentru XE patru niveluri de echipare: Pure, Prestige, R-Sport și Portfolio. Încă din start, în dotarea de bază, mașina este echipată cu geamuri cu protecție termică, șase airbaguri, indicator uzură plăcuțe de frînă, frînă de parcare electronică, direcție servoasistată electric, asistent la pornirea din rampă, climatizare pe două zone cu senzor de umiditate, Torque Vectoring, sistem cheie inteligentă cu buton de pornire a motorului, ecran tactil de 8 inch, conectivitate USB, Bluetooth și i-Pod, sistem start-stop, pilot automat adaptiv, jante din aliaj cu dimensiuni de 17 inch, sistem de frînare de urgență și de avertizare la părăsirea benzii de mers.

3 motorizărioferă XE: două diesel (2.0 litri, 163 CP şi, respectiv, 180 CP) și două pe benzină: 2.0 litri (două versiuni de putere, 200 CP şi 240 CP) şi 3.0 litri, 340 CP.

Rivali

Audi A4
BMW Seria 3
Mercedes-Benz C Klasse

Logan-ul cu numărul 1.500.000 a fost cumpărat de o româncă

Diana Ileana Şerban, din București, a devenit clienta Daciei Logan cu numărul 1.500.000. Cheia vehiculului aniversar i-a fost înmînată proprietarei într-un cadru festiv de către Jan Ptacek, directorul general al Renault Commercial Roumanie. Noul Logan, lansat la finalul lui 2012, este produs în prezent în uzinele de la Mioveni și Casablanca. Dacia Logan se fabrică din septembrie 2004, românii devenind cei mai importanți clienți din lume pentru acest model, cu 513.702 unități vîndute. Topul este completat de Algeria (211.784 unități) și Franța (182.788 unități). Anul trecut, românii au cumpărat aproape 14.000 de Logan-uri, iar în primele 5 luni din 2015 au fost livrate peste 7.400 de unități (Logan și versiunea de caroserie derivată – Logan MCV).

E proaspăt: Peugeot 308 GTI

Versiunea sport a lui Peugeot 308 vine cu cel mai nou propulsor: 1.6L THP S&S de 270 CP sau 250 CP. În plus, acest motor este cel mai eficient din categoria sa, cu un nivel al emisiilor CO2 de 139 g/km şi un consum de 6,0 l/100km. Caroseria este bi-ton, fiind cunoscută sub numele de Coupe Franche, combină nuanţa de roşu exploziv «Ultimate» cu negru «Perla Nera». Vor fi disponibile în gamă şase nuanţe de caroserie: roşu Ultimate, albastru Magnetic, negru Perla Nera, gri Artense, alb Perlat şi gri Hurricane. Garda la sol a fost coborîtă cu 11 milimetri, iar design-ul părţii frontale şi al celei posterioare este inedit. Habitaclul este, la rîndul său, deosebit de sportiv. Încă de la lansarea modelului mitic 205 GTi, au fost vîndute peste 800.000 de versiuni sport Peugeot.

Mașina supersonică a venit la București!

Castrol a adus în România Bloodhound SCC, mașina supersonică ce și-a propus să depășească recordul mondial de viteză de 1.228km/h. Bloodhound SCC va fi testată în Africa de Sud, în desertul Hakskeen Pan, un loc perfect pentru marele test: lungime de minimum 19 km, 3,2 km lățime și o suprafață perfect plată. La viteza maximă, mașina va parcurge o milă (1,6 km) în 3,6 secunde, mai exact 4,5 terenuri de fotbal pe secundă. Pentru Bloodhound SCC sînt pregătite un turbojet Rolls-Royce EJ200 de la un Eurofighter Typhoon, un set de rachete hibrid NAMMO și un motor de mașină de curse de 750 CP. A rezultat 135.000 cai-putere, echivalent cu forța a 180 de monoposturi de Formula 1.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
FCSB se va antrena într-o bază-SF de 50 de milioane de euro » NASA pentru sportivi, facilități de Champions League! Imagini din interior
Superliga
FCSB se va antrena într-o bază-SF de 50 de milioane de euro » NASA pentru sportivi, facilități de Champions League! Imagini din interior
Ce a pățit Stelea când a dormit în aceeași cameră cu Rică Răducanu: „Să vă spun ce făcea noaptea”
Nationala
Ce a pățit Stelea când a dormit în aceeași cameră cu Rică Răducanu: „Să vă spun ce făcea noaptea”
Începe construcția celui mai nou stadion din România: „Am semnat contractul”
Superliga
Începe construcția celui mai nou stadion din România: „Am semnat contractul”

Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro

După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”


Comentarii (1)
dasigur
dasigur  •  26 Iunie 2015, 20:56

Vezi toate comentariile (1)
Comentează