Articol de GSP - Publicat miercuri, 26 ianuarie 2011 00:00 / Actualizat marti, 25 ianuarie 2011 21:42
În România sînt înregistrate 5,41 milioane vehicule, cu 1,8 la sută mai multe decît în 2009. Comparativ, anul trecut, creşterea faţă de 2008 era de 5 la sută!
Criza financiară se resimte şi pe piaţa auto din România. Numărul vehiculelor de pe teritoriul ţării noastre s-a mărit în 2010 cu peste 95.000 de unităţi, creşterea fiind mică, de doar 1,8 la sută faţă de 2009. Comparativ, parcul auto de acum doi ani era în ascensiune faţă de cel din 2008 cu 5 procente.
Capitala a scăzut
În total, parcul auto din România însumează peste 5,41 milioane de vehicule, conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Cele mai multe, peste 1,1 milioane, sînt înregistrate în Bucureşti, în scădere cu 5 la sută faţă de 2009. Cum Capitala are peste două milioane de locuitori, rezultă un raport de o maşină la fiecare doi bucureşteni!
Anul trecut s-au scos din circulaţie peste 45.000 de autoturisme, aproape toate intrînd în programul "Rabla". Fiecare "vechitură" înseamnă un cupon, iar orice român care doreşte să-şi cumpere o maşină nouă prin "rabla" trebuie să strîngă 3 taloane.
Decembrie, luna "dezgheţului"
Chiar dacă numărul autoturismelor noi înmatriculate anul trecut s-a diminuat cu 18,5 la sută, în decembrie 2010 piaţa auto pare să se fi "dezgheţat". Comparativ cu aceeaşi lună din 2009, înmatriculările autoturismelor noi au înregistrat o creştere de 10,2 la sută!
12.472 de autoturisme noi au fost înmatriculate în decembrie 2010. La finalul lui 2009, s-au înregistrat doar 11.313
17,2% dintre vehiculele din România sînt mai vechi de 20 de ani. Cele noi, cu vechime între 0 şi 2 ani, însumează doar 11,7%
6-10 ani reprezintă vechimea majorităţii automobilelor din România: 1,03 milioane din totalul de 4,3 milioane
Ferrari pe plus, Lamborghini pe minus
Cele două mărci cunoscute care vînd autoturisme cu preţuri de pînă la 300.000 de euro au avut oscilaţii pe piaţa auto din România. Dacă în 2009 în Bucureşti erau înregistrate 30 de maşini Lamborghini, anul trecut au mai rămas doar 27. Ferrari, în schimb, a avut o creştere în Capitală: de la 68 de unităţi, în 2009, la 90, în 2010.
În România sînt înregistrate 5,41 milioane vehicule, cu 1,8 la sută mai multe decît în 2009. Comparativ, anul trecut, creşterea faţă de 2008 era de 5 la sută!
Criza financiară se resimte şi pe piaţa auto din România. Numărul vehiculelor de pe teritoriul ţării noastre s-a mărit în 2010 cu peste 95.000 de unităţi, creşterea fiind mică, de doar 1,8 la sută faţă de 2009. Comparativ, parcul auto de acum doi ani era în ascensiune faţă de cel din 2008 cu 5 procente.
Capitala a scăzut
În total, parcul auto din România însumează peste 5,41 milioane de vehicule, conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Cele mai multe, peste 1,1 milioane, sînt înregistrate în Bucureşti, în scădere cu 5 la sută faţă de 2009. Cum Capitala are peste două milioane de locuitori, rezultă un raport de o maşină la fiecare doi bucureşteni!
Anul trecut s-au scos din circulaţie peste 45.000 de autoturisme, aproape toate intrînd în programul "Rabla". Fiecare "vechitură" înseamnă un cupon, iar orice român care doreşte să-şi cumpere o maşină nouă prin "rabla" trebuie să strîngă 3 taloane.
Decembrie, luna "dezgheţului"
Chiar dacă numărul autoturismelor noi înmatriculate anul trecut s-a diminuat cu 18,5 la sută, în decembrie 2010 piaţa auto pare să se fi "dezgheţat". Comparativ cu aceeaşi lună din 2009, înmatriculările autoturismelor noi au înregistrat o creştere de 10,2 la sută!
12.472 de autoturisme noi au fost înmatriculate în decembrie 2010. La finalul lui 2009, s-au înregistrat doar 11.313
17,2% dintre vehiculele din România sînt mai vechi de 20 de ani. Cele noi, cu vechime între 0 şi 2 ani, însumează doar 11,7%
6-10 ani reprezintă vechimea majorităţii automobilelor din România: 1,03 milioane din totalul de 4,3 milioane
Ferrari pe plus, Lamborghini pe minus
Cele două mărci cunoscute care vînd autoturisme cu preţuri de pînă la 300.000 de euro au avut oscilaţii pe piaţa auto din România. Dacă în 2009 în Bucureşti erau înregistrate 30 de maşini Lamborghini, anul trecut au mai rămas doar 27. Ferrari, în schimb, a avut o creştere în Capitală: de la 68 de unităţi, în 2009, la 90, în 2010.