Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 03 mai 2012 00:00 / Actualizat miercuri, 02 mai 2012 19:54
MINI Roadster are două locuri, la fel ca şi colegul coupe şi un portbagaj imens.
MINI Roadster este cel de-al şaselea model din gama constructorului britanic de automobile premium. Primul model decapotabil din istoria mărcii are dimensiunile unui roadster. Are tot două locuri, la fel ca şi colegul Coupe, lansat în 2011. Acoperişul soft top este din pînză şi se poate deschide şi închide manual cu mare uşurinţă.
Specificul unui roadster nu a redus practicabilitatea modelului pentru că portbagajul oferă numai puţin de 240 de litri, un volum imens pentru acest segment.
Motoarele lui MINI Roadster sînt puternice. Patru motoare pe benzină şi diesel. Se pleacă de la 1.6, 122 CP, urmează turbo- dieselul 2.0, 143 CP, apoi propulsorul 1.6, 184 CP, iar vîrful de lance este John Coper Works Roadster 1.6 litri, 211 CP.
Opţional, Roadster poate fi echipat şi cu transmisie automată cu şase viteze cu fucnţia Streptronic ca alternativă la cutia manuală în 6 rapoarte, aflată în dotarea standard.
Tehnologia folosită pe Roadster este un element important. Regăsim Electric Power Steering (servodirecţia electrică), Dynamic Stability Control (controlul dinamic al stabilităţii).
La capitolul siguranţă, Roadster dispune de airbaguri frontale pentru cap şi torace. Constrcutorul britanic aflat în proprietatea celor de la BMW spune că în cazul unei răsturnări, protecţia este asigurată de cadrul foarte rigid al parbrizului şi de barele de protecţie.
Roadster-ul oferă interfaţa Mini Connected care face legătura cu internetul cu ajutorul unui terminal iPhone, aplicaţia putînd fi descărcată gratuit de pe Apple Store. MINI Connected App oferă posibilitatea utilizării unor funcţii web radio, Facebook şi Twitter.
Maşina poate fi echipată opţional cu sistemul de difuzoare Harman Kardon hi-fi. Bineînţeles nu putea lipsi o interfaţă USB audio. Sistemul MINI Visual Boost pentru navigaţie şi radio sînt expuse în consola centrală pe un ecran color.
Date tehnice - MINI Roadster
- 2.0 litri, 143 CP utrbo-diesel
- Cuplu maxim 305 Nm/1.750-2.700 rpm
- Putere maximă 143 CP/4.000 rpm
- 0-100 km/h: 8,1 secunde
- Viteză maximă: 212 km/h
- Consum mediu: 4,5 l/100 km
23.932 de euro costă versiunea de bază a lui MINI Roadster, 1.6, 122 CP
ALTE ŞTIRI AUTO:
Porcişteanu, lider autoritar
Echipajul Vali Porcişteanu/ Dan Dobre, deţinătorul titlului naţional în 2011, conduce autoritar autoritar şi în actuala ediţie a Campionatului Naţional de Raliuri. După victoria din prima etapă, Tess Rally Braşov, cei doi şi-au consolidat poziţia la general, învingînd şi la Raliul Timişoarei, reuşind victoria în 8 din cele 12 probe speciale ale raliului. Următoarea etapă a CNR se va desfăşura la Bacău în perioada 25-26 mai.
Aveo, cel mai economic sedan
După ce a obţinut 5 stele la EuroNCAP, noul Chevrolet Aveo a primit şi o motorizare diesel. Un propulsor common-rail de 1,3 litri, care oferă două versiuni de putere: 75 şi 95 CP. Aveo cu 4 uşi devine cel mai economic sedan din Europa. Varianta ECO dezvoltă 95 CP şi consumă doar 3,6 l/100 km. Versiunile de 75 şi 95 CP consumă 3,7 şi, respectiv, 4,1 l/100 km. Cel mai ieftin Aveo (1.3 D 75 CP LS) costă 13.100 de euro.