SPORTURI  »  AUTO  »  WTTC

Se retrage în glorie » Chevrolet renunţă la WTTC

Articol de - Publicat joi, 30 august 2012 00:00 / Actualizat miercuri, 29 august 2012 19:53

Chevrolet a decis să pună capăt aventurii sale în WTTC care a durat 8 ani, o competiţie pe care a dominat-o clar în faţa unor rivali precum BMW, Seat, Alfa Romeo şi Honda


În 2005, General Motors a decis că Chevrolet trebuie să se reinventeze şi să devină una globală. Motorsportul era unul dintre cîmpurile de bătaie, iar conducerea grupului avea lucrurile clare şi în acest sens, miza fiind cea de-a treia competiţie FIA ca amploare, după Formula 1 şi WRC, şi anume WTCC.

S-a mizat mai întîi pe Lacetti. Apoi, din 2009, pe Cruze. A fost cheia succesului pentru că acest model a reprezentat un uriaş pas înainte atît pe piaţa auto în ceea ce priveşte vînzările, cît şi în motorsport. O probează faptul că au fost bifate, doi ani la rînd, ambele titluri, iar pînă la repetarea istoriei, în 2012, mai sunt de parcurs paşi doar din punct de vedere aritmetic.

Chevy a anunţat retragerea chiar de ziua Americii
Exact de ziua SUA, 4 iulie, Chevrolet a anunţat că, după 8 ani, renunţă la programul său în WTCC. În plină glorie, o decizie neaşteptată, mai ales acum cînd Honda a anunţat că din sezonul viitor va participa cu echipa de uzină! Este foarte posibil însă ca modelul Cruze să rămână în WTTC şi anul viitor, fără să aibă uzina americană în spate, dar prin intermediul echipelor private, iar rezultatele notabile să vină în continuare.

Record de victorii
Chevrolet a cîştigat 32 din ultimele 38 de curse disputate şi a devenit brand-ul care deţine cele mai multe victorii din istoria WTCC. În plus, americanii sînt pe priumul loc cînd vine vorba de pole-position (30, faţă de 26-SEAT şi 20- BMW), şi mai au doar 10 lungimi de recuperat la capitolul tururi rapide (lider este BMW- 62), respectiv 83 în ceea ce priveşte tururile de circuit în care maşinile albastre s-au aflat în frunte.

Succese all-time în WTTC
Chevrolet 59
BMW 56
SEAT 40
Alfa Romeo 14
Honda 1

Portret Yvan Muller
Tradiţia familiei reprezintă nu de puţine ori un motiv determinant pentru startul unei cariere. Aşa stau lucrurile şi-n cazul lui Yvan Muller, liderul incontestabil din WTCC, numai că în cazul său inspiraţia a fost oferită de sora sa, Cathy. Pilot profesionist în întreceri de monoposturi, prototipuri şi maşini sport, ea a fost cea care i-a ghidat primii paşi în sporturile cu motor lui Yvan, iar acum îi este manager.

Yvan a visat să alerge în F1. A fost campion al Europei la karting, a trecut prin Formula Renault, F3 si F2 britanică, precum marea majoritate a celor care au ajuns în Marele Circ în anii ‘80 şi ‘90. Ascensiunea sa s-a oprit în1993, în F3000, cu o treaptă mai jos de F1. Alerga pentru o echipă mică, împotriva lui Coulthard, dar si a lui Panis (învingător), de Ferran, Lamy, Boullion, Diniz, Gene, care au facut pînă la urmă pasul cel mare. El n-a avut însă nici răbdare şi nici banii necesari să mai aştepte un an. După un sezon ratat, marcat de o mulţime de abandonuri, şi a decis să renunţe la întrecerile de monoposturi.

A rămas fidel circuitului şi după un titlu în Franţa, a fost unul dintre cei mai apreciaţi piloţi din BTCC, iar apoi a făcut pasul către WTCC. Acolo unde pe lîngă cele două titluri, este recordman al victoriilor (27), tururilor rapide (20), tururilor în frunte (331) şi al punctelor obţinute (1389). Doar la capitolul pole-position este pe locul doi, fiind la două lungimi de cea mai bună performanţă.
În plus, este un pasionat al curselor pe gheaţă şi este recordman în Andros- 10 titluri în 11 sezoane (1996-2006), are 5 victorii în cursa de 24 de ore de la Chamonix şi două apariţii la LeMans, şi a concurat în raliuri din campionatul Franţei, dar şi în etapa de WRC din 2010 şi 2011.


Muller şi Loeb, piloţi de Alsacia
Doar un campion în F1, ori măcar un pilot de frunte în această competiţie, le lipseşte alsacienilor pentru a nu mai exista vreun dubiu că fac legea cînd vine vorba de regiuni predestinate succesului în motorsport. De-aici provine Sebastien Loeb, omul care a rescris Cartea Recordurilor în raliuri. Aici s-a născut şi Bruno Spengler, unul dintre cei mai buni piloţi din DTM. Şi, iată, este zona din care provine Muller, un pilot care în mai puţin de doi ani şi-a dublat numărul victoriilor în WTCC şi, cu 27 de succese la activ, este lider autoritar pe o listă pe care locul doi este ocupat de alţi doi piloţi care aleargă pentru Chevrolet, Rob Huff şi Alain Menu (20 de victorii fiecare).



Campionii sufletului
Cei doi piloţi Chevrolet au decis să-şi folosească în scopuri caritabile capitalul de imagine acumulat ca urmare a succeselor din WTCC. Huff promovează avantajele unei diete echilibrate şi a practicării sportului, încercînd să pună umărul la campaniile menite să schimbe statisticile într-o Europă ai cărei locuitori suferă ca urmare a bolilor induse de obezitate. În replică, Yvan Muller a ales un alt demers. El sprijină asociaţia Mira Europe, care se ocupă cu antrenarea cîinilor care sînt însoţitori pentru copii nevăzători. O alegere deloc întîmplătoare în condiţiile în care una dintre rasele cu rezultate în materie, lupii alsacieni, provine tocmai din zona în care s-a născut Yvan.


Despre Chevrolet
- cea mai mare marcă internaţională a companiei General Motors, cu vânzări anuale de peste patru milioane de autovehicule în peste 140 de ţări
- este cea de-a patra marcă auto internaţională în materie de vânzări şi, de asemenea, una din mărcile cu cea mai rapidă dezvoltare din lume.
- a fost înfiinţată în anul 1911 în S.U.A. de către emigrantul elveţian Louis Chevrolet, marca şi-a aniversat centenarul în 2011.
- marca a fost relansată în 2005
- gama Chevrolet cuprinde autovehiculul de oraş Spark, modelul de mici dimensiuni Aveo sedan şi hatchback, modelul compact Cruze sedan şi hatchback, MPV-ul de familie Orlando, SUV-ul Captiva, legendarele modele sport Camaro şi Corvette, precum şi Volt, autovehiculul electric cu autonomie extinsă
- în 2012 Chevrolet lansează modelul Cruze station wagon şi modelul sedan de clasă medie Malibu

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Golul lui Daniel Bîrligea din Europa League a făcut înconjurul lumii! L'Equipe și The Sun: „O adevărată nebunie”
Europa League
Golul lui Daniel Bîrligea din Europa League a făcut înconjurul lumii! L'Equipe și The Sun: „O adevărată nebunie”
Verdictul lui Raul Rusescu: „FCSB n-a avut un jucător de nivelul lui de 7 ani”
Europa League
Verdictul lui Raul Rusescu: „FCSB n-a avut un jucător de nivelul lui de 7 ani”
Gigi Becali pregătește un transfer stelar » Anunț la GSP Live: „M-a sunat. I-am zis că-l aștept la FCSB”
Europa League
Gigi Becali pregătește un transfer stelar » Anunț la GSP Live: „M-a sunat. I-am zis că-l aștept la FCSB”

EXCLUSIV „Îmi vine să-mi dau pumni în cap” » Leonard Doroftei, despre marea greșeală pe care și-acum o regretă: „Am vândut-o pe nimic!”

Antrenorul care a descoperit-o pe Simona Halep trăiește o dramă, fiindu-i amputat un picior: „Nu am cum să îi cer ajutorul, cred că tatăl Simonei e supărat”


Comentarii (5)
livius0202
livius0202  •  30 August 2012, 14:49
Postat de guderian pe 30 August 2012, 10:40

Plus ca nu conta ca era o echipa de uzina BMW cu cei 2 Mulller piloti, ca succesele BMW veneau de la echipa privata BMW Great Britain cu un singur pilor, Andy Priaulx.

mai intereseaza-te ca atunci echipe de uzina ale BMW era Schnitzer cu cei 2 Muller,Team GB cu Priaulx,si Team Italy-Spain cu Zanardi toate astea 3 aveau suport de uzina deci si Priaulx

guderian
guderian  •  30 August 2012, 10:40

Plus ca nu conta ca era o echipa de uzina BMW cu cei 2 Mulller piloti, ca succesele BMW veneau de la echipa privata BMW Great Britain cu un singur pilor, Andy Priaulx.

guderian
guderian  •  30 August 2012, 10:38
Postat de carlsson225 pe 30 August 2012, 10:03

mai documentati va inainte sa faceti un editorial. chevrolet a dominat in ultimii 2 ani pt ca a fost singura marca de masina cu uzina in spate. restul sunt firma private care nu se pot bate financiar cu masinile de uzina. a dominat alfa romeo??? cand alfa romeo domina DTM ul cu modelul 155 v6, chevrolet facea masini cu sasiuri la nivelul anilor 70. cand bmw ul avea uzina in spate plus piloti ca jorg muller, farfus, priaulx, chevrolet se putea gandi doar la locurile 4-5 pt ca mai exista si un seat tdi cu un tarquini la volan. chevrolet a fost tare pt ca a concurat singur. e simplu.

O corectura, ca ai scris la nervi: Alfa a dominat ETTC-ul si WTTC cu Alfa 156, ca in DTM sunt doar turisme germane. t.

Vezi toate comentariile (5)
Comentează