Articol de GSP - Publicat vineri, 15 noiembrie 2024 10:05 / Actualizat vineri, 15 noiembrie 2024 10:13
La 14 luni după lansarea Counter-Strike 2, una dintre cele mai legendare hărți din istoria CS revine în joc.
Cu cel mai recent update al CS2, harta Train este în sfârșit disponibilă. A fost refăcută complet, de la zero.
O refacere vizuală mult așteptată
Remake-ul hărții Train s-a dovedit a fi o revizuire vizuală totală, mult mai amplă decât ne-am așteptat inițial. Train ajunge în sfârșit în CS2!
Când CS2 a fost anunțat pentru prima dată, în martie 2023, Train era listată ca o hartă „touchstone”, ceea ce însemna că urma să fie portată din CS, la fel ca Mirage și Dust 2.
Pe măsură ce timpul a trecut și au apărut tot mai multe zvonuri despre revenirea acestei hărți clasice, a devenit evident că Valve plănuia o revizuire completă.
Modificări importante în gameplay
Din punct de vedere al gameplay-ului, schimbările sunt semnificative. Train era cunoscută ca o hartă favorabilă echipei CT, cu multe reveniri legendare în meciurile profesionale.
În prezent însă, metagame-ul din CS2 favorizează mai mult echipa T, iar acest lucru se reflectă și în unele modificări ale hărții.
De exemplu, scara din Popdog a fost eliminată. Acum, jucătorii CT care doresc să flancheze zona B de sus trebuie să parcurgă un drum mult mai lung.
În ceea ce privește cele două bombsite-uri, layout-ul lor s-a schimbat semnificativ. A-site, în special, este acum mult mai deschis și pare mai mic, iar una dintre principalele intrări pentru CT-uri a fost închisă.
Puteți vedea o comparație între ultima versiune a Train din CS și versiunea inițială din CS2 aici:
CS2 vs CSGO Train pic.twitter.com/ReZxGIOLnH
— Tradeit (@tradeit_gg) November 14, 2024
Viitorul hărților în rotația activă
Pentru rotația hărților active va trebui probabil să așteptăm decizia Valve de după Shanghai Major. Orice schimbare a celor 7 hărți active este posibilă atunci. Totuși, refacerea completă a Train sugerează că harta va reveni în scena competițională mai repede decât ne-am fi așteptat, după mai bine de 3 ani.
Modificări la Overpass și noi hărți comunitare
O altă hartă deja refăcută pentru CS2 este Overpass. La șapte luni după ce a fost eliminată din rotația activă, în favoarea hărții Dust 2, Valve a adus schimbări semnificative. Puteți vedea câteva dintre modificări aici:
Biggest Overpass changes after the New Update ‼️
— Ozzny (@Ozzny_CS2) November 13, 2024
Water mostly removed, A-site changes & Heaven is now opened pic.twitter.com/tpyQ68mctN
Valve a schimbat și hărțile create de comunitate pentru modurile Competitive și Wingman. Thera, Mills, Assembly și Memento au fost eliminate.
Basalt și Edin au fost adăugate în modurile Competitive, în timp ce Palais și Whistle au fost introduse în modul Wingman.
Basalt a apărut pentru prima dată în CS
în ultima operațiune din 2021 și era foarte apreciată. Acum revine în CS2.
Edin, o hartă complet nouă bazată pe peisaje scoțiene, își face debutul în CS2. Va fi interesant de văzut cum se va comporta față de hărțile consacrate.
În plus, Valve a introdus o nouă setare numită „damage prediction”
Aceasta, conform dezvoltatorilor, ar putea face ca experiența tragerii să fie „semnificativ mai receptivă.” Setarea ar putea ajuta jucătorii care se confruntă cu întârzieri în feedback-ul atunci când trag.
Când această funcție este activată, efectele audio și vizuale ale loviturilor vor fi redate instant, fără a aștepta confirmarea de la server. Totuși, este posibil ca această funcție să genereze și feedback fals pozitiv.
Note complete ale patch-ului
Acest update este cel mai mare din istoria recentă a CS2 în ceea ce privește schimbările aduse hărților. Mai jos sunt detaliile complete:
DAMAGE PREDICTION
Au fost adăugate setări pentru damage prediction. Aceasta permite jucătorilor să redea imediat efectele audio/vizuale ale loviturilor, fără a aștepta confirmarea de la server.
Damage prediction poate face ca tragerile să pară mai receptive, dar implică riscul unor erori ocazionale (ex. din cauza aim punch, tagging sau a unei morți pe care clientul încă nu o cunoaște).
Efectele pentru lovituri la corp (dezactivate implicit), la cap (dezactivate implicit) și kill ragdolls (activate implicit) pot fi configurate separat.
Damage prediction nu este activă atunci când aveți ping ridicat.
ANIMAȚII
a fost actualizată animația din perspectiva a treia care apare când un jucător este orbit de o grenadă flash. Animația reflectă acum corect nivelul de vizibilitate al jucătorului, iar poziția va arăta mâna acoperind ochii doar atunci când acesta este complet orbit.
A fost rezolvată o problemă în care picioarele nu animau corect în timpul primirii de daune.
GRAFICĂ
A fost adăugată ocluziune ambientală pentru picioarele din prima persoană pentru a le integra mai bine în mediu.
Optimizări de performanță pentru efectele molotov și incendiare.
GRENADE
Au fost adăugate etichete axiale pentru marcajele de pe reticulul de aliniere a grenadelor.
Camera de previzualizare a grenadelor arată acum rezultatul unei aruncări cu săritură în timp ce butonul de săritură este apăsat.
Ghiduri pentru hărți
A fost adăugat un ghid pentru harta Train, care demonstrează patru aliniamente simple pentru grenadele Teroriștilor. Pentru a încărca un ghid, accesați Play → Practice și activați „Load Map Guides.”
Adăugate comenzi annotation_* care permit crearea, salvarea și încărcarea nodurilor și fișierelor ghidurilor de hartă, stocate în /annotations/.
DIVERSE
Noi setări pentru amestecarea hărții radar și opacitatea fundalului.
A fost remediată o problemă în care progresul dintr-un Armory Pass complet anterior apărea în timpul activării unui nou pass.
A fost remediată o eroare cu metoda de intrare chineză din Microsoft Input Methods.
CSTV permite acum setarea valorilor tv_delay și tv_delay1 mai mici de 6 secunde.
Numărul Charm Template este acum disponibil în descrierile Charm-urilor.
HĂRȚI
Train
A fost adăugată harta Train în modurile Competitive, Casual și Deathmatch.
Hărți comunitare
Au fost adăugate Basalt și Edin în modurile Competitive, Casual și Deathmatch.
Eliminate Thera, Mills, Assembly și Memento din toate modurile de joc.
Ancient
Au fost remediate unele erori de iluminare.
Au fost remediate unele goluri de coliziune.
A fost reparat unele puncte de wall bang defectuoase.
A fost rezolvată o zonă unde jucătorii puteau rămâne blocați.
Italy
Au fost remediate unele locații de boost defectuoase.
Mirage
A fost reparat un punct de pixel peek.
Overpass
Actualizări vizuale în zona canalelor și la B-site.
Refacerea mecanicilor de coborâre din heaven.
Îmbunătățiri de performanță, în special în zona canalelor și la B-site.
A fost adăugat un semn care blochează un unghi defectuos de la boost-ul lung spre spawn-ul CT.
A fost eliminat un gard mic de la marginea zonei party/picnic care afecta vizibilitatea spre stația de tren.
A fost eliminată geometria de sub un camion distrus care semăna cu picioarele unui jucător.
Au fost înlocuite unele ferestre cu suprafețe opace la stația de tren pentru a elimina unghiurile de vizibilitate necorespunzătoare.
A fost eliminat un copac care afecta un unghi de vedere.
A fost mutat unul dintre capacele lăzilor de pe A-site pentru a bloca un unghi defectuos.
A fost eliminat unele lămpi care semănau cu capetele jucătorilor pe A-site.
Au fost îndepărtate unele obiecte și copaci din jurul parcului și stației de tren care împiedicau jucătorii să folosească spațiile utile.
A fost eliminat un gard de sârmă dintr-o alee care făcea jucătorii greu de observat.
Ajustări la ceață și reducerea distanței la care modelele personajelor primesc efectul de vizibilitate crescută.
Rafturile din heaven au fost modificate pentru a semăna mai puțin cu un jucător.
Ajustate obiectele și luminile din heaven pentru a reduce zgomotul vizual și pentru a face jucătorii mai vizibili.
Eliminat un cărucior de mână din spatele butoaielor la B-site, pentru a permite jucătorilor să se retragă în colț.
Ajustată coliziunea din jurul butoaielor pentru o mișcare mai fluidă a jucătorilor.
Adăugat iluminat în spatele butoaielor pentru a îmbunătăți vizibilitatea jucătorilor.
Remediată o coliziune ciudată a butoiului care cauza inconsistențe la wall bangs.
Reparat graffiti-ul care se reda greșit la B-site.
A fost eliminat un bloc de beton din spatele sacilor de ciment de la B-site pentru a îmbunătăți mișcarea jucătorilor.
Au fost ajustate multe obiecte mici pentru a exclude interferența cu mișcarea jucătorilor și ricoșeul grenadelor.
Au fost reparate unele puncte de pixel peek.
Actualizări vizuale minore pe întreaga hartă.
Shoots
Îmbunătățiri de performanță în anumite zone.