Articol de David Marinescu - Publicat vineri, 12 mai 2023 22:40 / Actualizat sambata, 13 mai 2023 00:46
Marcel Pușcaș, președintele lui FCU Craiova, spune, într-o intervenție la GSP Live, că alb-albaștrii s-au finanțat pe durata acestui sezon din trei surse: investițiile patronului Adrian Mititelu, banii proveniți din drepturile TV și suma deloc neglijabilă încasată de la Gigi Becali pentru Andrea Compagno, 1,7 milioane de euro.
În intervenția sa de joi, conducătorul din Bănie a fost întrebat de moderatorul Costin Ștucan dacă un club care nu atrage prea mulți suporteri la stadion, cum e cazul lui FCU Craiova, reușește să puncteze în vreun fel la capitolul marketing și merchandising.
Cu excepția meciurilor tari, suporterii oltenilor nu s-au înghesuit la meciurile echipei lui Adrian Mititelu din acest sezon, chiar dacă favoriții lor au beneficiat de ultramodernul „Ion Oblemenco”.
Pușcaș, întrebat frontal de Costin Ștucan: „Vindeți tricouri cu 800 de fani în tribună?”
Iată dialogul dintre cei doi:
Costin Ștucan: „A existat vreo discuție cu finanțatorul, cu patronatul, legată de suma care ar trebui generată din vânzări pentru ca FCU Craiova să fie într-un oarecare echilibru financiar și sezonul viitor? Sau banii veniți de pe Compagno dau o oarecare relaxare clubului pentru viitorul imediat?”
Marcel Pușcaș: „Banii veniți din transferul lui Compagno cred că s-au și cheltuit. De fapt, nu cred, sunt convins. Salariile nu sunt mici, taxele și impozitele nu sunt mici, cheltuielile clubului nu sunt mici. Iar 1,7 milioane de euro sunt buni, dar nu într-atât încât să asigure întregul buget. Practic, anul acesta am stat pe trei mari surse: Compagno, televiziune + Adrian Mititelu. Sigur, au mai fost încasările de la meciuri, echipamente, tricouri vândute și așa mai departe”.
Costin Ștucan: „Sunt tricouri vândute cu 800 de suporteri în tribună?”.
Marcel Pușcaș: „Sunt, sunt! Se cumpără”.
Marcel Pușcaș: „Avem sponsori, dar nu atât de mari”
Prezent în studio, reporterul GSP Alexandru Barbu l-a întrebat pe oficialul juveților dacă FCU a atras sume importante din sponsorizări în ultima perioadă. Pușcaș a recunoscut că echipa sa nu se poate compara la acest capitol cu forțe precum Farul sau Rapid:
„Mai sunt și anumiți sponsori, dar nu atât de mari cum are Hagi, care stă bine la capitolul ăsta. La fel și CFR Cluj, ei stau bine la reclame, sponsorizări”, a spus Marcel Pușcaș, la GSP Live.
Marcel Pușcaș: „Cu FCSB în play-off, și noi am avea 28.000 de spectatori”
Dialogul dintre Costin Ștucan și Marcel Pușcaș a continuat apoi pe aceeași temă:
Ștucan: „Simțiți că raportul de putere poate fi inversat la un moment dat? În acest moment, e evident că echipa alfa din oraș e cea a lui Mihai Rotaru. Simțiți că poate fi inversat acest lucru? Mă refer la asistență, la interesul pe care-l generează, la profilul antrenorilor care semnează acolo?”
Pușcaș: „Care e marele profil al antrenorilor de acolo, dacă au schimbat trei sau patru, iar noi doi?”
Ștucan: „E adevărat, dar i-au adus pe Rădoi, pe Laszlo Balint, pe Neagoe...”
Pușcaș: „Trei. Și noi am schimbat doi. Ce înseamnă alfa? Că nu înțeleg! Și beta e importantă, și gama e importantă”.
Ștucan: „Clubul cu mai mulți suporteri, clubul care atrage mai mulți sponsori.
Pușcaș: „În primul rând, există, ca peste tot, o masă de suporteri fideli, care vin la meci indiferent de adversara echipei favorite. Și există și o masă de suporteri de rezultat. Așa e în România. Dacă mergi la Schalke, nu e așa. Pe ultimul loc în Bundesliga, ei au stadionul plin. Dacă pică în liga a doua, tot cu stadionul plin joacă. E chestie de mentalitate, de atitudine comunitară, de identitate. Dacă am fi în play-off și am juca noi cu FCSB, fiți convinși că vin tot 28.000 de spectatori! Dacă joci cu Mioveni la Craiova, nu vor veni 30.000 nici la noi, nici la ei, la nimeni! Am asistat și la meciuri la care CSU a avut 3.000 de spectatori”.