Articol de Viorel Tudorache - Publicat vineri, 03 decembrie 2021 17:30 / Actualizat vineri, 03 decembrie 2021 20:45
În 2013, la puțin timp după ce a devenit acționar majoritar la Dinamo, Ionuț Negoiță a vrut să dea un suflu nou grupării din Ștefan cel Mare, iar una dintre măsurile luate a fost ca echipa să aibă un imn nou.
Potrivit documentelor din dosarul de insolvență, melodia intitulată "Câini până la moarte!" a fost înregistrată în contabilitatea clubului sub denumirea "Imn Dinamo", cu o "valoare de inventar" de 67.552 de lei, circa 15.000 de euro.
Noul imn, lansat pe 25 martie 2014 cu două zile înaintea primei manșe din semifinalele Cupei României, cu Steaua, nu a prins la fanii alb-roșii. "Am și uitat că a fost vreodată acel imn", a precizat un ultras împătimit din Peluza Cătălin Hîldan.
Dinamoviștii recunosc în continuare ca imn reprezentativ melodia compusă de Mircea Rusu Band, al cărei refren se potrivește perfect situației prin care trece echipa lor favorită în ultimii ani: "Fie vreme bună, fie vreme rea, câini până la moarte și dincolo de ea".
Versurile imnului apărut în "era Negoiță" au fost alese dintre 214 mailuri trimise pe adresa clubului de către suporteri timp de 10 luni. Înregistrările cu jucătorii, antrenorii, legende și reprezentanții clubului au durat patru ore, iar rezultatul final a fost compilat într-un imn de trei minute și jumătate.
Andrei David, implicat în firma care a produs imnul din 2014
Videoclipul a fost realizat de Claro Advertising, partener oficial de imagine al clubului Dinamo la vremea respectivă. Din board-ul firmei de publicitate făcea parte Andrei David, fratele lui Alexandru David, omul de încredere al lui Ionuț Negoiță.
Ulterior, frații David au acaparat managementul de top al grupării din Ștefan cel Mare. Alexandru David a devenit președintele clubului între 2016-2019, iar Andrei David a condus departamentul de marketing între aprilie 2017 – ianuarie 2019.