Articol de GSP - Publicat miercuri, 10 iulie 2019 13:38
DREPTURI TV LIGA 1 // De astăzi este oficial. Look e primul post care a cumpărat drepturile de televizare ale meciurilor din Liga 1 pentru următoarele 5 sezoane.
Astfel, microbiștii vor putea urmări integral la Look Plus și Look Sport meciurile din campionatul intern până în 2024. Look e un conglomerat de posturi cu o acoperire excelentă la nivel național, aflându-se în grila tuturor operatorilor importanți de cablu.
Conform surselor GSP.ro, e de așteptat ca Digi Sport și Telekom Sport să anunțe la rândul lor în perioada următoare că vor transmite Liga 1 pentru următorii 5 ani.
Costul total al tranzacției este undeva în jurul sumei de 28 de milioane de euro, cât au achitat televiziunile și în contractul trecut.
PLĂTESC ȘI VIN CU REGULI
Liga Profesionistă nu mai negociază direct cu posturile TV, i-a cedat drepturile TV unui intermediar, societatea eAd. Firma aceasta a tratat cu televiziunile în ultima lună. Posturile au solicitat mai multe condiții care să sporească nivelul competiției, să atragă un interes mai mare. Printre măsuri ar fi vorba și despre o regulă nouă, care să nu le mai permită cluburilor să evolueze în alt oraș decât acela din care provin. Adică să nu se mai repete și peste un an un caz cum e cel al Chindiei Târgoviște, care va evolua „acasă” la Ploiești.
Echipele mutate în alte orașe nu beneficiază de interesul localnicilor, nici de fanii proprii, care nu călătoresc pentru meciuri, așa se ajunge la partide disputate pe stadioane pustii. Hermannstadt, promovată în vara trecută, s-a plimbat la Pitești, la Târgu Mureș, în orașe în care echipa lui Miriuță nu avea susținători. Peisajul cu jocuri în fața tribunelor goale nu e unul atrăgător nici la TV, au insistat reprezentanții televiziunilor.
DEPENDENȚI
Pentru cluburi semnarea contractului ar fi cea mai bună veste, în condițiile în care bugetele lor depind de banii televiziunilor. Aproape jumătate din suma de care dispune campionatul e plătită pe drepturi TV. Situația e rezolvată, în acest moment, în proporție de peste 90 la sută, potrivit surselor. Ar urma ca în zilele următoare să fie finalizate negocierile și să se anunțe oficial că meciurile vor fi văzute până în vara viitoare la aceleași posturi.
Comunicatul integral:
„Liga 1 se va vedea la televiziunile Look în următoarele 5 sezoane.
Clever Media Network, deținătoarea posturilor Look Plus și Look Sport, și societatea eAD.ro. Interactive au semnat contractul pentru drepturile de televizare a partidelor de fotbal din Liga 1 pentru urmatoarele 5 sezoane.
Până în 2024, Look Plus și Look Sport vor transmite integral cea mai urmărită competiție sportivă din România, telespectatorii urmând a putea viziona în fiecare sezon 270 de partide de fotbal.
Posturile TV Look Plus și Look Sport sunt prezente la nivel național în grilele tuturor marilor operator de cablu, satelit și IPTV. Look Plus și Look Sport difuzează în România meciuri din UEFA Champions League, UEFA Europa League, Liga 1, meciuri din Liga a II-a, meciuri din Campionatul de Fotbal Portugaliei și al Turciei.
Începând din această vară, Clever Media Network a lansat 2 posturi TV - Look Sport 2 și Look Sport 3 și pregătește multe alte suprize importante pentru telespectatori, urmând ca acestea să fie anunțate în curând.
Clever Media Network este compania deținătoare a televiziunilor LOOK TV și LOOK Plus și își propune să devină unul dintre principalii jucători pe piața media din România. Lansată în ianuarie 2015, EAD a devenit în scurt timp una dintre cele mai dinamice agenții de vânzare publicitate din România, cu un portofoliu de peste 50 de website-uri, printre care toate publicațiile trustului Adevărul Holding, precum și telekomsport.ro.
EAD a decis să intre pe piața drepturilor sportive și a marketingului sportiv în 2017, când a preluat drepturile mass-media (tv) ale Ligii 1 la fotbal, iar în această primavară a semnat un contract nou, pe urmatoarele 5 sezoane, cu Liga Profesionistă de Fotbal pentru drepturile mass-media și de naming ale Ligii 1.
Din 2018, EAD a început să furnizeze servicii de promovare pe stadioane, semnând contracte cu cluburile de fotbal CFR Cluj (campioana ultimelor două sezoane), Astra Giurgiu, Poli Iași, FC Botoșani, Hermannstadt și Universitatea Cluj. Pe aceste stadione EAD va vinde exclusiv publicitatea pe sistemele de tip LED amplasate pe primul inel.
De anul trecut, EAD vinde în exclusivitate spațiile de publicitate pe televiziunile Look Plus, Look Sport și Profit.ro TV” Comunicatul integral
Vezi și: AUDIENȚE » Liga 1 = LaLiga + Serie A! Care e revelația anului în materie
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora