Articol de Andrei Crăiţoiu, Dan Udrea, Remus Răureanu - Publicat miercuri, 06 iulie 2022 22:31 / Actualizat miercuri, 06 iulie 2022 22:42
După ce a rămas fără partenerul principal, City Insurance, în urma falimentului firmei de asigurări, FCSB a bătut palma cu o companie de pariuri, care va deveni sponsor principal și va trece de pe spatele tricourilor pe fața acestora.
FCSB n-a făcut achiziții spectaculoase în mercato din vară, dar a reușit să dea o lovitură financiară importantă într-o zonă extrem de importantă. Cea a sponsorilor. După 9 luni în care n-a avut niciun partener, clubul lui Becali a rezolvat, inclusiv din punct de vedere regulamentar, antamarea unui sponsor principal. Numele acestuia e Betano. Casa de pariuri era sponsor al vicecampioanei, însă era secundar și logoul stătea inscripționat pe spatele tricourilor. Acum, el va deveni cel principal și va sta pe piept.
FCSB are un nou sponsor principal
Încă din toamna trecută, după ce FCSB a pierdut parteneriatul cu City Insurance, din cauza falimentului declarat al firmei de asigurări, clubul ajunsese la o înțelegere cu Betano, doar că atunci nu s-a putut finaliza din cauza regulamentelor FRF, care prevăd că un sponsor n-are voie să relaționeze cu două cluburi în același timp din postura de susținător numărul 1. Iar Betano are o astfel de relație, de mai mulți ani, cu Universitatea Craiova.
Acum, FCSB a solicitat firmei Nike să inscripționeze tricourile cu noul nume al sponsorului, lucru care s-a și întâmplat. Suma cu care FCSB se va alege de pe urma acestei colaborări va fi chiar mai mare decât cea încasată de la City Insurance, care plătea 800.000 de euro net, la care se puteau adăuga bonusurile în funcție de atingerea anumitor obiective: 200.000 de euro pentru titlu, 100.000 euro pentru Cupa României, 300.000 de euro pentru grupele Champions League, 200.000 de euro pentru Europa League.
Becali anunțase încă din finalul lui 2021 că în momentul în care Betano va trece sponsor principal, contractul va prevedea o sumă de 1,5 milioane de euro pe an. Până acum, din postura de sponsor secundar, Betano le-a oferit celor de la FCSB 800.000 de euro pe an.
Sponsorul secundar e, în viziunea lui Becali, „firmă de cazane” 😂
FCSB mai are un parteneriat cu o firmă importantă, Walter Tosto. Logul societății e pe mânecile tricourilor. Înainte de semnarea contractului, în octombrie 2021, Gigi Becali încerca să descrie cu ce se ocupă firma respectivă. „Mai vor unii să devină sponsorii noștri, unii care fac niște cazane. Pe mine nu mă interesează cât de mare ești tu, pe mine mă interesează să-mi dai banii că oricum semnăm un contract”.
Firma pe care patronul a descris-o ca „făcând cazane” e, de fapt, un gigant, pe numele său Walter Tosto. Aceasta nu face cazane, cum susține Becali, ci proiectează și produce produse pentru mașini industriale. Compania furnizează reactoare de hidrocraparare și hidrotratare, recipiente sub presiune, separatoare, coloane, schimbătoare de căldură, tamburi de cocs și cazane de căldură reziduală și are contracte în majoritatea țărilor de pe întreg mapamondul.
CFR Cluj ar rămâne lider
Parteneriatul dintre FCSB și Betano, chiar dacă e unul foarte important, nu va deveni numărul 1 din fotbalul românesc. În această postură se va regăsi în continuare CFR Cluj. Campioana a semnat în 2021 cu eToro, o cunoscută companie de servicii financiare, iar termenii contractului prevăd o sumă de 1,8 milioane de euro anual. eToro este o companie israeliană înființată în 2007.
Se definește drept „o platformă socială de tranzacționare și investiții, numărul unu în lume”. Pe siteul companiei scrie: „De peste un deceniu, eToro este lider al revoluției FinTech la nivel global. Este cea mai importantă rețea socială de tranzacționare din lume, cu milioane de utilizatori înregistrați și o gamă largă de instrumente de tranzacționare și investiții inovatoare”.
ISTORIA SPONSORILOR FCSB
PERIOADĂ | SPONSOR PRINCIPAL |
2003-2005 | - |
2005-2007 | RAFO |
2007-2009 | Citi Financial |
2009-2010 | Sportingbet |
2010-2013 | - |
2013-2021 | City Insurance |
2022-? | BETANO |
ISTORIA SPONSORILOR STELEI
PERIOADĂ | SPONSOR PRINCIPAL |
1988-1989 | Ford |
1989-1990 | Ford/Castrol |
1990-1994 | Philips |
1994-1995 | CBS |
1995-1997 | Bancorex |
1997-1999 | Dialog |
1999-2003 | BCR |
350 de mii de dolaria fost suma pe care Steaua a încasat-o din partea celor de la Ford pentru parteneriatul de 1 an și jumătate, vara lui 1988 - decembrie 1989