Articol de Cristi Preda (foto) - Publicat sambata, 16 octombrie 2021 20:30 / Actualizat sambata, 16 octombrie 2021 21:47
Pentru prima oară de la începutul „crizei City Insurance”, FCSB evoluează fără principalul sponsor pe piept. Acesta a dispărut de pe tricourile roș-albaștrilor la partida cu CS Mioveni, jucată la Buzău.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunţat recent deschiderea procedurii falimentului contra companiei City Insurance, sponsorul celor de la FCSB. Societății îi va fi retrasă și autorizația de funcționare.
Repercusiunile și-au făcut simțite prezența și la FCSB. Fotbaliștii vicecampioanei au evoluat în această seară fără logo-ul cu „City Insurance” pe tricouri, situație care ridică semne de întrebare cu privire la situația financiară a grupării lui Gigi Becali.
FCSB - City Insurance a fost o colaborare de lungă durată
Primul meci pe care FCSB l-a jucat având City Insurance pe tricouri a fost cel din 28 septembrie 2013, cu ACS Poli Timișoara, scor 3-0
City Insurance a rămas fără autorizație de funcționare
City Insurance este cel mai important partener comercial al celor de la FCSB. Înțelegerea actuală dintre cele două entități era în vigoare până în anul 2023, dar poate fi încheiată prematur. Compania de asigurări a rămas fără autorizație de funcționare.
„Pentru protejarea asiguraţilor, Consiliul A.S.F. a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., în conformitate cu prevederile art. 110 din Legea nr. 237/2015, constatarea stării de insolvenţă a Societăţii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., astfel cum este definită de art. 5 alin. (1) pct. 31 lit. a) şi lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare şi promovarea de către A.S.F. a cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii, conform dispoziţiilor art. 249 din legea referită”, a transmis Autoritatea de Supraveghere Financiară, într-un comunicat de presă.
Câți bani primea FCSB de la City Insurance
- 800.000 de euro pe an pentru afișarea brandului City Insurance pe tricouri și pe panouri publicitare la meciurile de acasă
- 200.000 de euro bonus pentru câștigarea titlului în Liga 1
- 100.000 de euro bonus pentru câștigarea Cupei României
- 300.000 de euro bonus pentru calificarea în grupele Champions League
- 200.000 de euro bonus pentru calificarea în grupele Europa League
Cum a ajuns City Insurance sponsor la FCSB, cu ajutorul lui Hrebenciuc
Colaborarea dintre FCSB și City Insurance a apărut într-un moment extrem de delicat pe care clubul l-a traversat. În vara lui 2013, în postura de campioană, FCSB a ajuns pe masa Comisiei de Disciplină a UEFA după ce Gigi Becali fusese condamnat la închisoare în dosarul de dare de mită care avea legătură directă cu fotbalul, acea recompensă de 1,7 milioane de euro oferită celor de la U Cluj, în 2008, pentru a o bloca pe CFR în ultima etapă.
Cu Becali în închisoare, dar și cu amenințarea UEFA, Steaua a primit ajutor financiar din partea lui Andrei Hrebenciuc, fiul lui Viorel Hrebenciuc, un apropiat al lui Becali, care i-a convins pe cei de la City Insurance să devină sponsorul echipei.
În vara lui 2018, City nu doar că a prelungit înțelegerea cu FCSB, dar a luat și o altă decizie care a avut o implicare directă în cadrul echipei. A plusat cu 100.000 de euro la contract, cu condiția ca suma să meargă la Filipe Teixeira, în privința căruia Gigi Becali nu era foarte convins dacă să-i mai propună să rămână la echipă. Teixeira a semnat până în vara lui 2019 și a fost unul dintre cei mai importanți fotbaliști ai FCSB-ului.
VIDEO Cum a simulat Gigi Becali boala. Florin Gâtejan: „N-a avut niciodată probleme serioase”
Citește și alte știri de actualitate:
MM Stoica, „principal” de urgență la FCSB: „Ce să-mi spună Edi? Sper să nu-l vedem pe Vlad atacant”
Două cazuri noi de COVID-19 la FCSB » Câţi fotbaliști apți de joc mai are vicecampioana