Comentarii (83)
adi_stelistul
adi_stelistul  •  10 Aprilie 2020, 18:30
Postat de anti.cioban pe 10 Aprilie 2020, 18:09

Nu te mai face de ras si nu-ti mai da dreptate pe 3 voci :))) Tu ai sustinut ca elementul care face diferenta este CONSIMTAMANTUL. Ei bine asta a demonstrat doar ca habar n-ai ce era cu sclavia, ca existau sclavi care consimteau sa devina sclavi pe o perioada de timp samd. Asta ti s-a explicat, ar trebui sa zici mersi ca ai invatat ceva pe ziua de azi in loc sa incerci sa "te scoti" in mod penibil... P.S. Se poate argumenta mult si bine in ce masura slujbele astea sezoniere la care se inghesuie saracii Romaniei pot fi considerate o forma de sclavie moderna. Dar sigur nu CONSIMTAMANTUL face diferenta. Poate acum ai priceput in sfarsit...

Mult prea luminate, prin consimtamant nu ma refer la starea sociala a sclavului. Ca nici muncitorii agricoli plecati in Germania, mult prea desteptule, nu au consimtit sa fie muncitori agricoli. Si-ar fi dorit sa fie Bill Gates! Ca si mine dealtfel. Deci mult prea indurate, nu e vorba de felul in care consimti sau nu la situatia ta sociala (cazul pe care il tot bagi in fata cu oamenii care se vindeau ca sclavi). Pentru ca, mult iubite, asta tine de determinari sociale, economice si de alta natura. Sclavii de care vorbesti tu au "consimtit" sa fie astfel pentru ca n-au mai avut de ales sau orice alte alegeri erau mai proaste, la fel ca muncitorii agricoli care trebuie sa castige un ban. Dar din momentul in care unul "consimte" sa fie sclav si altul agricultor, apare diferenta si consimtamantul la care ma refer eu: primul nu mai poate hotara daca e de acord cu ceea ce este pus sa faca si nu mai poate renunta la statutul sau , pe cand al doilea poate s-o faca oricand. Si sa se faca academician. Ca tine. Nimic nu-l opreste. Si cu asta, mult prea inteleptule, ma retrag dintr-o polemica ridicola si poti concluziona ca ai dreptate.

10212306116799229
Horia Tamas  •  10 Aprilie 2020, 18:28

bai Gigi, jura-te *** ! uite, incep eu, de exemplu Lutu, ca sa vorbesc de sclavii smecheri ! ca din ceilalti, care-ti curata cecerezele de la oi, ai cu sutele

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

622674784501836
Florin Dobrin  •  10 Aprilie 2020, 18:23

in tara cu ce sa traiasca ***????? nu toti stim sa furam statul roman cum faci tu , idiotule

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

cobadin33
cobadin33  •  10 Aprilie 2020, 18:20

Vad ca si Rares Bogdan are acelasi tip de discurs ca Becali. Culmea e ca Orban i-ar fi marturisit lui R. Bogdan ca nu poate interzice libera circulatie!!! Pai noua in tara de ce ne-o interzice, de ce o baba care plimba catelul in jurul blocului e amendata ca n-are declaratia scrisa corect, iar aia au putut pleca cu miile incolonati spre aeroport!

adi_stelistul
adi_stelistul  •  10 Aprilie 2020, 18:19
Postat de Stoica Ionel pe 10 Aprilie 2020, 17:58

Mâna ieftina de lucru este noua formă de sclavie, o sclavie cu fată umană! Tu ai impresia că "vestul" te privește altfel decât ca pe un sclav modern?

OK, daca vrem neaparat sa redefinim sclavia, sigur. Transformam conceptul de munca salariata in ceva ce el nu e, de fapt. Dar va trebui sa stabilim ce inseamna "ieftin". Si din care perspectiva? Pentru ca in urma cu 20-25 de ani in Romania erau oameni PLATITI BINE cu 250 de marci! (cine a muncit pe atunci sa isi verifice carnetul de munca si cursul valutar). Si va trebui atunci ca in clipa in care mergi la piata si cumperi legatura de leustean sa dai femeii care ti-o vinde o suma de cateva ori mai mare decat iti cere pentru ca, te asigur, ceea ce pentru ea va fi suficient pentru tine va fi "ieftin". Deci sclavie! Si n-ar trebui sa incurajam asta, nu? Eu zic ca intram intr-o zona a relativismului in felul asta. Si ca, pana la urma, toti suntem sclavi pentru ca toti ne vindem ieftin - orice munca ne consuma cativa ani din viata, sa nu ne facem ca nu stim. Si exista un salariu suficient pentru asta? Categoric nu. Deci nu as fi de acord cu definitia ta, pentru ca induce multa incertitudine intr-un aspect destul de simplu. Consimtamant si posibilitatea de a renunta oricand = munca salariata, nimic altceva. APROPO, ca suntem pe gsp: fotbalistii, platiti regeste, nu ieftin, sunt de fapt mai putin liberi, mai "sclavi" decat cei ce merg in agricultura pentru ca nu pot pleca cand vor de la clubul lor. Nu conteaza ca la un moment dat nu le mai convine contractul, trebuie sa il duca la capat. Mi se pare mai aproape de sclavie situatia lor.

1805213859545810
Adrian Constantin Sendroiu  •  10 Aprilie 2020, 18:11

are dreptate gigi becali

anti.cioban
anti.cioban  •  10 Aprilie 2020, 18:09
Postat de adi_stelistul pe 10 Aprilie 2020, 17:40

Dragul meu, tu n-ai inteles subiectul. Si tii cu tot dinadinsul sa ma lamuresti cat de vaste sunt cunostintele tale despre sclavia in antichitate. Perfect. Doar ca un om care se angajeaza pe salariu in deplina cunostinta de cauza n-are nicio legatura cu ce spui tu. Chiar daca exista pericole pentru el in exercitarea muncii. Sunt oameni care desfasoara activitati mult mai periculoase decat expunerea potentiala la un virus si infrunta pericolul in fiecare zi a activitatii. Ce legatura are asta cu ce spui tu? Dar, sigur, daca tii neaparat, poti sa spui mai departe cum era cu sclavii.

Nu te mai face de ras si nu-ti mai da dreptate pe 3 voci :))) Tu ai sustinut ca elementul care face diferenta este CONSIMTAMANTUL. Ei bine asta a demonstrat doar ca habar n-ai ce era cu sclavia, ca existau sclavi care consimteau sa devina sclavi pe o perioada de timp samd. Asta ti s-a explicat, ar trebui sa zici mersi ca ai invatat ceva pe ziua de azi in loc sa incerci sa "te scoti" in mod penibil... P.S. Se poate argumenta mult si bine in ce masura slujbele astea sezoniere la care se inghesuie saracii Romaniei pot fi considerate o forma de sclavie moderna. Dar sigur nu CONSIMTAMANTUL face diferenta. Poate acum ai priceput in sfarsit...

robby73
robby73  •  10 Aprilie 2020, 18:02
Postat de Stoica Ionel pe 10 Aprilie 2020, 17:58

Mâna ieftina de lucru este noua formă de sclavie, o sclavie cu fată umană! Tu ai impresia că "vestul" te privește altfel decât ca pe un sclav modern?

Lasă vestul..... după teoria ta, ești în primul rând sclav în țara ta! Gândește înainte să scrii pe aici aiurea.

883758598355956
Adrian Fulgos  •  10 Aprilie 2020, 18:01

Oare unde ar fii mai bine sa fii "sclav"? La Merkel sau la oier? Amîndoi platesc binişor. Mi-ar plăcea să aud raspunsuri...

robby73
robby73  •  10 Aprilie 2020, 17:58
Postat de anti.cioban pe 10 Aprilie 2020, 17:02

Reply-ul tau arata ce se intampla cand incultura si auto-suficienta isi dau mana. Iar faptul ca a fost selectionat si facut sticky spune multe si despre cultura "ziaristului"... In realitate, sclavii nu proveneau doar din prizonierii de razboi samd. Existau si oameni care se vindeau (ei pe ei, ca sa inteleaga orice neavenit) in sclavie, pe termen limitat. De obicei se intampla asta pentru a acoperi o datorie, a face rost peste noapte de o suma relativ insemnata de bani etc. ADICA FIX CE FAC SI OAMENII ASTIA DE LA CLUJ. Oricat nu l-as suporta pe cioban, de data asta are dreptate.

După mintea ta de găină , toți angajații sunt sclavi! Bravo! Ești mai redus ca ciobanul.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 9
Comentează