Articol de GSP - Publicat luni, 04 iulie 2022 09:31 / Actualizat luni, 04 iulie 2022 12:48
Justin Ștefan, secretarul general al LPF, a explicat, la GSP Live, mecanismul prin care Liga își propune să atragă mai mulți bani din partea deținătorului de drepturi TV.
Prin vocea lui Justin Ștefan, LPF spune că vrea să implice cluburile din Liga 1 într-un amplu proces de responsabilizare. Secretarul general al Ligii Profesioniste și-ar dori ca echipele din primul eșalon să puncteze mai mult la capitolul marketing, să fie mai implicate în social-media, scopul fiind acela de a atrage mai mulți fani la stadion și de a crește interesul pentru competiție.
Justin Ștefan: „Mi se pare normal ca o parte din bani să fie condiționați în funcție de performanță”
„Cluburile din Liga 1 ar trebui să facă schimbări importante în zona de social-media, în zona de marketing, iar la final să nu pierdem, bineînțeles, ideea centrală a acestui business, fotbalul.
Lucrurile se pot îmbunătăți. Mi se pare în regulă să constituim acest mecanism în care o parte din bani să fie condiționați în funcție de performanță. Ce putem face? Putem centraliza. Am mai făcut propunerea asta, vom insista pe ea în perioada următoare.
Cluburile care-și doresc să arate mai bine în zona de social-media, de ticketing, de site ar trebui să accepte ideea unei centralizări. Adică Liga să facă lucrurile acestea pentru ei. Trebuie să accepte angajarea unor specialiști în această zonă. Degeaba ai site, degeaba ai social-media, dacă ele nu sunt administrate de oameni care se pricep”, a declarat oficialul Ligii, înt-un dialog purtat cu moderatorul Costin Ștucan.
Justin Ștefan: „Cluburile trebuie să ajute, în primul rând, prin creșterea audiențelor pe stadion”
„E clar, principiul după care ar trebui să ne ghidăm e acela al performanței. Dacă ne uităm la business-urile din afară...în măsura în care-ți îndeplinești obiectivele, lucrurile merg bine. Sunt unele cluburi de la noi administrate la un nivel bun, dar ar trebui ca ele să se meargă mai mult către zona de business.
Dacă vrem să rămânem competitivi, trebuie să lucrăm pe obiective. Atenție la generația tânără! Dacă nu le vom oferi celor tineri posibilitatea de a urmări fenomenul așa cum trebuie, e clar că vom avea de pierdut. Cluburile trebuie să ajute, în primul rând, prin creșterea audiențelor pe stadion. Se vor definii criterii care să poată fi atinse”, a spus Justin Ștefan, la GSP Live.
La audiențele de pe TV, încă ne gândim la criterii. E o chestiune care nu depinde 100% de mine. E vorba de promovare, de ora la care se dispută meciurile respective, sunt multe chestiuni externe.
- Justin Ștefan
Bani în plus doar cu spectatori și telespectatori în plus
Contractul de drepturi TV în Liga 1 e în plină desfășurare, urmează să expire abia în 2024, însă s-au demarat deja negocierile pentru extinderea acestuia.
Ediția de luni a Gazetei Sporturilor scrie că LPF are pe masă o propunere de prelungire a contractului de drepturi TV pentru încă 3 ani, cu un surplus de două milioane de euro pentru fiecare an, din care un milion să fie condiționat de două obiective.
Primul: medie de spectatori de 70% din capacitatea stadioanelor, pentru echipele cu arene mici sau 10.000 de fani pentru cele cu stadioane mari. Al doilea: sporirea audiențelor TV cu 10%.
Din informațiile GSP, această ofertă prevede o mărire a contractului de la 28,5 milioane de euro (fără TVA). Un surplus de două milioane de euro pentru fiecare an, la care să se adauge chiar și scutirea de plată a penalizărilor pe care LPF le avea de suportat din urmă cu două ediții, atunci când nu s-au disputat toate meciurile prevăzute în contract, din cauza pandemiei.