Articol de Dan Udrea, Remus Răureanu - Publicat sambata, 22 mai 2010 00:00
Becali a spus că va economisi un milion de euro dacă va merge la Buzău, însă oamenii din club îl contrazic cu date precise. O treime din buget se va irosi doar din muzeul clubului, magazinul din Ghencea, circuitul arenei, publicitatea din jurul gazonului şi parteneriate cu marile firme.
Posibilitatea ca Steaua să plece din Ghencea şi să-şi dispute meciurile considerate pe teren propriu tocmai la Buzău, la peste 100 de kilometri de Bucureşti, i-a bulversat pe oamenii de decizie din club. Chiar dacă Becali a declarat că "voi economisi un milion de euro pe an dacă nu mai trebuie să plătesc chiria acea exorbitantă", în urma unei şedinţe a celor care conduc efectiv clubul, concluzia a fost una extrem de dură: Steaua va pierde minimum 3 milioane de euro în sezonul 2010-2011 dacă va evolua la Buzău. De unde ar proveni această pierdere?
1. Magazinul clubului s-ar închide. Primul lovit ar fi magazinul oficial, care e amplasat la stadionul din Ghencea şi care în zile de meciuri face vînzări şi de 30.000-50.000 de euro. Cum sînt minimum 20 de meciuri pe sezon în Ghencea, s-ar pierde 800.000-1.000.0000 de euro.
2. Lacăt pe muzeu. Chiar dacă nu obţine sume mari de bani de pe urma muzeului, amplasat şi el în Ghencea, o dată cu plecarea la Buzău, probabil nimeni n-ar mai veni să-l viziteze, astfel că nici acei 100.000 de euro n-ar mai ajunge în vistieria clubului.
3. Circuit = scurtcircuit. Cum Ghencea ar fi părăsită, nici "circuitul arenei", care se poate face acum aproape zilnic, nu-şi va mai avea rostul. Alţi 100.000 de euro pierdere.
4. Pierd parteneriatele cu firme importante. În Ghencea, marea majoritate a lojelor, dar şi a zonei cu fotolii, toate locuri de lux, sînt oferite unor firme extrem de importante, fie pe bani mulţi, fie pe sponsorizări. "Cine dracu' ar mai veni la Buzău, unde ar fi 10.000 de buzoieni, faţă de Ghencea, unde vine lumea bună şi expunerea e alta?", a declarat unul dintre oamenii importanţi din conducerea Stelei. De aici s-ar pierde minimum 1,5 milioane de euro.
5. Minus 50 % din panouri publicitare. La meciurile din Ghencea, Steaua poate pune două rînduri de panouri publicitare de jur împrejurul terenului. La Buzău e posibilă montarea unui singur rînd, deci încasările ar scădea de la 600.000 la 300.000 de euro.