Articol de Remus Dinu - Publicat luni, 20 iulie 2020 21:08 / Actualizat marti, 21 iulie 2020 16:28
Într-o perioadă în care Dinamo suferă mai mult decât niciodată pe plan sportiv, discuțiile privind construirea unui nou stadion s-au redeschis brusc în „Ștefan cel Mare”.
Încurajați de implicarea unor nume cu greutate precum Mircea Lucescu, Marcel Vela sau Dan Cristian Popescu, viceprimarul Sectorului 2, suporterii din proiectul socios „Doar Dinamo București” au mai început o bătălie și se zbat acum nu doar pentru supraviețuirea echipei, ci și pentru îndeplinirea vechiului plan. Acela ca Dinamo să aibă, în sfârșit, mult visatul stadion fără pistă.
În acest sens, ei au trimis un memorandum către MAI, instituția condusă în prezent de Marcel Vela, recunoscut pentru afinitatea sa față de Dinamo.
Miza pe velodrom. Dar și acolo sunt probleme!
Cum situația juridică a stadionului Dinamo rămâne în continuare în ceață - disputa dintre societatea lui Nicolae Badea și MAI fiind de notorietate - fanii-acționari și-au îndreptat atenția către vechiul velodrom, din spatele stadionului Dinamo, cel care aparține de Clubul Sportiv.
Doar că dorința fanilor dinamoviști se izbește și aici de unele probleme de natură juridică. Speranțele suporterilor stau în posibilitatea ca MAI să obțină o Hotărâre de Guvern prin care velodromul să fie dărâmat, acest lucru fiind blocat de mai multe asociații care nu sunt de acord cu intrarea buldozerelor pe amplasamentul velodromului.
Cicliștii și locatarii se opun
Potrivit surselor GSP.ro, o asociație a cicliștilor și una a vecinilor dimprejurul velodromului au dat deja în judecată CS Dinamo și Consiliul Local al Capitalei. Termenul din instanță va avea loc miercuri.
Locatarii din apropiere nu sunt deloc de acord cu toată agitația care s-ar produce în cazul în care velodromul s-ar transforma în șantier, în timp ce reprezentanții asociației cicliștilor spun că mai există doar două astfel de velodromuri în toată Europa, iar un astfel de obiectiv nu trebuie să fie demolat până nu va fi înlocuit cu altul nou.
„Trebuie și acordul vecinilor. E cineva prost să accepte un stadion acolo, vrea cineva să-și strice liniștea?”, au spus, pentru GSP.ro, surse autorizate.
Nu e pentru prima oară când diverse asociații de cicliști se pun de-a curmezișul în fața demolării velodromului. Una dintre aceste grupări e reprezentată de avocatul Adrian Cuculis, care își exprima, încă din martie 2019, intențiile clare în ceea ce privește speța. „Când vor apărea hotărârile privind demolarea velodromului, vom acționa”, spunea el, potrivit Prosport.
Singurul funcțional din țară, velodromul Dinamo este construit în anii '50 și mai este utilizat din când în când de elicopterele SMURD ale Spitalului Floreasca, pe post de spațiu de aterizare. Velodromul, o pistă specială, din beton, este folosit și de divizia de ciclism a Clubului Sportiv Dinamo. Vezi mai jos video cu starea actuală a velodromului:
„Tentaculele” lui Badea ar putea bloca și veldoromul!
Bătăile de cap nu se opresc aici. În eventualitatea în care asociațiile de cicliști și cele de locatari ar ceda în fața presiunilor venite dinspre MAI, construcția unui stadion pe amplasamentul velodromului s-ar extinde și spre terenurile „Piți Varga” și „Florea Dumitrache”, care sunt în administrarea ACS Dinamo, societatea lui Nicolae Badea.
Nicolae Badea deține în continuare, pe o perioadă nedeterminată, drepturile asupra bazei sportive din „Ștefan cel Mare”, acesta reprezentând și principalul motiv pentru care o nouă arenă nu s-a construit în locul celei actuale.
Contactați telefonic, nici Marcel Vela, nici reprezentanții asociației lui Nicolae Badea nu au răspuns apelurilor GSP.