Articol de Viorel Tudorache - Publicat marti, 16 mai 2023 14:04 / Actualizat marti, 16 mai 2023 17:22
Noii acționari majoritari ai lui Dinamo, implicați în redresarea clubului prin firma Red&White Management 2022 SA, au creat un site propriu prin care speră să atragă investitori. Cei interesați pot cere informații printr-un formular online, denumit sugestiv „Relații investitori”.
Potențialii clienți găsesc informații despre proiectul intitulat „Dinamo 2028. Cel mai iubit și respectat club de fotbal din România”. Un proiect de 14 milioane de euro, spun noii acționari.
La capitol „Capital” se menționează: „Ne dorim să atragem fonduri nu numai de la investitori calificaţi. Suntem convinşi că există mulţi iubitori ai clubului Dinamo, ai sportului, sau pur şi simplu oameni cărora le pasă de un simbol al fotbalului românesc, care vor să fie alături de noi în calitate de acţionari pe acest drum frumos.
Limbaj de lemn corporatist: ”Mitigarea riscului” și „cascadarea principiilor de guvernanţă”
Astfel, vom utiliza şi mecanisme de crowd funding şi plasament privat, pentru a da posibilitatea oricui să contribuie la readucerea numelui Dinamo în arenele internaţionale”.
Proiectul cuprinde multe expresii corporatiste pompoase, de genul ”mitigarea riscului de erori umane şi fraude prin cascadarea principiilor de guvernanţă până la nivelul operaţional”.
Acționarii lui Dinamo vor să înființeze Asociaţia Dinamo 2028
Cei de la Red&White anunță că Dinamo va funcționa pe baza unui sistem de guvernanță corporativă, în care se încearcă implicarea strategică a CS Dinamo și a suporterilor.
„Structura de guvernanță care va fi implementată va asigura stabilitate și continuitate pe termen lung prin echilibrarea puterilor decizionale și implementarea unui sistem de auto-verificare potrivit. Totodată, asigură implicarea strategică a CS Dinamo și a suporterilor echipei”.
Strategia acționarilor Red&White
- Ȋnfiinţarea Asociaţiei Dinamo 2028
Înființarea unei asociații de tip ONG care să poată participa la susținerea clubului prin atragerea de noi resurse financiare şi materiale din sponsorizări și parteneriate; - Creşterea prezenţei digitale
Ȋncorporarea bazei de date DDB într-un sistem CRM pentru maximizarea valorificării bazei de suporteri; - Lansarea canalului Dinamo TV
Dezvoltarea propriului canal video de comunicare, Dinamo TV/YouTube, atât pentru echipa mare cât și pentru Academia de copii și juniori; - Lansarea aplicaţiei mobile Dinamo Bucureşti
Iniţierea şi implementarea unui program modern de fan engagement prin dezvoltarea unei aplicații mobile şi creşterea interacţiunii între club, fani, parteneri şi alți stakeholderi direct prin intermediul aplicaţiei; - Cooperare cu cluburi de fotbal occidentale
Implementarea unui program de dezvoltare continuă a competențelor profesionale prin consolidarea cooperării cu cluburi și organizații de profil din fotbalul occidental şi transfer de know-how; - Criterii de performanţă sportivă
Integrarea Academiei de copii şi juniori cu echipa de seniori prin criterii de performanță sportivă și tactică care să faciliteze tranziția jucătorilor și integrarea rapidă de la un nivel la altul, în funcție de prioritățile clubului; - Marketing digital modern
Implementarea unor strategii de marketing modern, ȋn special prin canale digitale şi marketing afiliat, pentru a promova magazinul online, în scopul de a crește vânzările de tricouri și produse promoţionale; - Metodologie performantă de recrutare
Implementarea unei metodologii de recrutare și structurarea unui department de scouting și analiză, prin care se vor selecta jucători în conformitate cu modelul de joc și bugetul clubului; - Fan shop mobil
Implementarea unui concept de fan-shop mobil, până la deschiderea fan-shop-ului oficial din cadrul noului stadion Dinamo.
Fazele și bornele proiectului: 2024 ieșirea clubului Dinamo din insolvență, iar în 2026 atingerea pragului de rentabilitate și debutul pe noul stadion.
„Dinamo 2028” e un proiect de 14 milioane de euro
Dan Gătăianțu, CFO (Chief Financial Officer - director financiar) și Acționar al Red&White Management, firma care a preluat acțiunile majoritare ale lui Dinamo de la Dorin Șerdean și APCH, a dat detalii despre proiectul care se construiește.
„Proiectul «Dinamo 2028» își propune să aducă acest brand, această valoare «Dinamo» și această companie acolo unde le este locul. Lucrând am început să-mi dau seama cât de mare este această valoare.
E o emoție foarte puternică, ce a crescut organic în ultimii 75 de ani și care este purtată nu doar de fani, într-un mod incredibil, ci o vedem și la angajații din compania Dinamo.
Ei stau acolo și se dedică, lucrează și mai mult, deși compania e în insolvență. Dinamo 2028 își propune ceva extraordinar: ca în 5 ani să aducă clubul și compania Dinamo unde credem că îi e locul. Clubul de fotbal Dinamo va fi cel mai respectat din România în 2028.
Analizăm de unde pornim, care e valoarea pe care vrem s-o creștem. Valoarea brandului, spiritul Dinamo. Echipa e cel mai mare atu, vrem profesioniști care se completează pe partea sportivă, financiară, dar și cea de antreprenoriat, cu experiența lui Eugen [Voicu] pe piețele de capital.
Avem o echipă foarte frumoasă. Noi, pe derularea proiectului, pe 5 ani de zile, vom avea nevoie de aport de capital sau lichiditate de 14 milioane de euro. Această sumă include investiții într-o valoare de aproape jumătate din sumă.
Vorbim foarte clar de transferuri de jucători, investiții în baza Săftica, în fan-shop-uri. Acestea ne vor permite o performanță mai bună sportivă și la nivel de companie”, a spus CFO-ul companiei care deține acțiunile majoritare la Dinamo.
Citește și alte știri despre Dinamo:
„Tactici murdare” înaintea finalei Superligii » Ultrașii Farului au aflat deja unde se cazează FCSB
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”