Articol de GSP - Publicat marti, 08 octombrie 2019 17:00
Fanii Rapidului protestează împotriva ultimelor decizii luate de autorități în vederea construirii noului stadion din Giulești. Arena nu va fi gata până la startul EURO 2020.
Suporterii formației din Liga 2 lansează o serie de acuzații, principalele lucruri aduse în discuție fiind costul crescut cu 40% față de valoarea anunțată inițial (29.000.000 de euro) și micșorarea capacității arenei, de la aproape 19.000 cât avea construcția din 1939, la 14.000, cât va avea arena modernă.
Rapidiștii afirmă că nu au fost consultați în niciun moment cu privire la caracteristicile noului stadion.
STADION GIULEȘTI, PROIECTUL INIȚIAL:
- Capacitate: 14.000 de locuri
- Suprafața de joc: 105 metri lungime, 68 metri lățime; gazon natural ranforsat sintetic, cu încălzire, degivrare, drenaj și sistem de irigație
- Beneficii: pistă de atletism sub tribune, sală de sport sub „Peluza Nord”; 28 de spații de cazare pentru sportivi, spații administrative, magazin, zonă de mâncare, spații pentru mass media și VIP
Comunicatul integral emis de fanii Rapidului
„Ca urmare a informațiilor apărute în presă despre stadiul lucrărilor la stadionul Giulești, noi, fanii clubului Rapid București, cerem explicații și luarea unor măsuri.
Suntem revoltați că suporterii sau clubul FC Rapid nu au fost consultați cu nimic în realizarea acestui stadion, chiar dacă FC Rapid nu este administratorul sau proprietarul stadionului, este CLUBUL GAZDĂ.
În momentul de față, s-a anunțat întârzierea finalizării stadionului Rapid și faptul că nu va fi folosit la antrenamentele din timpul Euro 2020. Stadionul încă se află la stadiul de "gropi imense" şi încă mai poate primi modificări. Aceste modificări pot permite restaurarea echitabilității față de situația spectatorilor la nivel de club în România, anume faptul că Rapid ARE CEA MAI MARE MEDIE DE SPECTATORI DIN BUCURESTI ȘI A DOUA DIN ȚARĂ, după Craiova.
În octombrie 2017, când guvernul României a anunțat că demarează construcția celor 4 stadioane pentru Euro 2020, au fost prezentate noile capacități ale stadioanelor precum şi o primă serie de schițe virtuale ale noilor stadioane. Astfel, stadionul Steaua urma să fie demolat în totalitate şi să ajungă de la 24.000 la 31.000 locuri, stadionul Dinamo de la 18.000 la 20.000, stadionul Arcul de Triumf de la 2.000 la 8.000 locuri, iar stadionului Rapid, în urma reconstrucției, urma să i se REDUCĂ capacitatea cu peste 25%, de la 19.100 la 14.500.
Acestea au fost variantele de proiect pe care Compania Națională de Investiții (CNI) le-a scos spre licitație către firmele de construcție, iar pentru stadioanele Steaua si Rapid a fost desemnată câştigătoare o asociere de firme conduse de Erbaşu S.A.
Evident că suporterii rapidişti s-au considerat neîndreptățiți pentru această diminuare uriaşă a capacității şi au cerut explicații de la CNI. Răspunsul a venit ca o lovitură, se va construi un stadion mai mic din lipsă de spațiu si pentru a respecta noile norme de securitate și siguranță.
Aşadar, la Rapid urma să se construiască un stadion de 14.500 locuri, din care se păstra Peluza Nord. Celelalte tribune și peluza Sud trebuiau demolate. Având în vedere că schițele inițiale ale noului stadion nu arătau foarte rău, rapidiştii aproape că acceptaseră unanim general această situație.
NUMAI CĂ, din primăvara acestui an, de când a demarat construcția propriu-zisă, proiectele au tot început sa se modifice și imaginile cu noul stadion au început să fie tot mai urâte, iar capacitatea a scăzut și mai mult, la 14.000 de locuri.
Ultima variantă de proiect a revoltat suflarea rapidistă, imaginile prezentând o tribună a doua ORIBILĂ, ciuntită, la un nivel de înălțime scăzut față de nivelul restului stadionului, iar capacitatea acestei tribune a ajuns de la istorica 6.500 la puțin peste 2.000 de locuri. Acestea sunt motivele pentru care am inițiat această petiție, semnată deja de peste 900 de rapidişti.
Pe lângă protestul legat de capacitatea mică şi înfățişarea stadionului, suporterii rapidişti au remarcat şi alte inadvertențe pe care ar dori să le lămurească:
1. De ce e nevoie de o suprafata înierbată cu o lățime de 80 m, în condițiile în care lățimea terenului poate fi de 65 m şi mai ales în condițiile în care se spune că DIN LIPSĂ DE SPAȚIU nu se poate construi tribuna II la nivel cu peluzele. La Steaua se înierbeaza 68 m lătime, la Rapid de ce trebuie 80 m?
2. Există vreo intenție pentru un Family zone sau pentru un sector alocat vârstnicilor ? Unde va fi acesta?
3. Există vreo intenție pentru puncte comerciale în stadion gen: restaurant, fast-food, loc de joaca pentru copii cu acces la wi-fi și jocuri video, pentru pauza meciului dar și în alte zile ale săptămânii?
4. Vom avea o sală a trofeelor?
5. Vom avea magazin cu echipament, eșarfe și alte accesorii?
6. Au unde să îşi afişeze brigăzile steaguri, bannere?
7. Pe alte stadioane (Craiova, Arena Națională) exista posibilitatea afișării unor bannere de mari dimensiuni cu ajutorul unor scripeți, ancore amplasate la peluze, la noi va fi posibil ? Din filmulet, macheta și poze nu se vede aşa ceva.
8. Unde va fi amplasată tabela ?
9. Există în intenția constructorului plasarea unor elemente de decor care să amintească de vechiul Giulesti: ceasul, locomotiva ?
10. Au fost conservate aceste 2 obiecte ?
11. Există posibilitatea afișării pe exteriorul stadionului de poze de mari dimensiuni cu momente importante din (fotbal, handbal, polo, alte sporturi) istoria clubului ?
12. În urma căror studii s-a hotărât că ne trebuie peste 218 locuri pentru persoanele cu handicap şi însoțitori? Arena Nationala are 270 locuri la un stadion de 55.000 locuri.
13. Există posibilitatea măririi capacității fostei T2?
14. Dacă răspunsul este negativ la întrebarea 8, atunci solicităm transformarea tribunei de lângă linia de tramvai (fosta T1) în Tribuna 2 și amplasarea locurilor pt Ziariști, VIP, Invitați, Loja, persoane cu dizabilități la tribuna de lângă calea ferata (fosta T2).
15. Conform ultimelor statistici oficiale avem o medie de 5.700 de spectatori, cea mai mare din București, și a 2 a după Craiova. De ce Giulești va fi singurul stadion din Romania la care va fi micșorat numărul de locuri?”