Articol de Răzvan Butcaru - Publicat miercuri, 21 aprilie 2021 17:00 / Actualizat miercuri, 21 aprilie 2021 17:26
FC U Craiova 1948, liderul din play-off-ul Ligii 2, a anunțat zilele trecute, pe pagina de Facebook, încheierea unui parteneriat cu EAD, deținătorul exclusiv al drepturilor TV și comerciale pentru Liga 1, iar Gazeta Sporturilor l-a contactat pe Orlando Nicoară, directorul general al firmei, pentru a afla în ce constă mai exact înțelegerea cu oltenii.
FC U Craiova este liderul play-off-ului din Liga 2 și este aproape de revenirea pe prima scenă a fotbalului românesc. Eugen Trică a fost readus pe banca trupei din Bănie la jumătatea lunii martie și a revitalizat echipa, după ce a promovat-o în Liga 2 la finalul stagiunii trecute. Trupa revenită pe „Oblemenco” are 3 victorii pe linie în play-off, iar recent a semnat un parteneriat important cu EAD, firmă condusă de Orlando Nicoară.
Orlando Nicoară: „Dacă Craiova va promova, contractul se va prelungi”
- Bună ziua, domnule Nicoară! În ce constă parteneriatul oficial dintre EAD și FC U Craiova, anunțat pe 15 aprilie de paginile de socializare ale oltenilor?
- Am preluat operarea și vânzarea de publicitate pe LED-urile amplasate pe stadion în partidele desfășurate acasă de echipă.
- În viitor, există șanse ca EAD să devină sponsorul oficial al echipei?
- Nu, nu se pune problema. Operăm LED-uri la alte 12 echipe din Liga 1. Universitatea are șanse de a promova. Momentan am semnat un contract pe meciurile din play-off din acest sezon, iar acordul se va prelungi dacă echipa intră în Liga 1.
Orlando Nicoară: „Nu ne băgăm în războiul dintre FC U Craiova și CS Universitatea Craiova”
- FC U Craiova ar putea avea anumite beneficii la programarea meciurilor, dacă va promova în Liga 1?
- Nu. Sunt alte 12 echipe cu care avem un parteneriat într-o relație comercială similară și nu se pune problema de așa ceva.
12 cluburidin Liga 1 au un parteneriat asemănător cu EAD: Academica, Astra, Botoșani, CFR, Chindia, Dinamo, Gaz Metan, Hermannstadt, Poli Iași, Sepsi, UTA și Voluntari
- Prin acest parteneriat, unii ar putea specula că deținătorul drepturilor TV îi recunoaște lui FC U Craiova faptul că e continuatoarea clubului înființat în 1948.
- Nu, recunoaștem doar că există o echipă care are șanse de promovare în Liga 1. Formația (n.r. FCU Craiova) are suporterii ei și nu ne băgăm în războiul dintre cele două echipe. Cu cealaltă echipă a Craiovei avem o relație foarte corectă. Ei își gestionează singuri operarea sistemului LED, cât și vânzarea minutelor pe aceste sisteme.
Orlando Nicoară: „Sper ca la începutul sezonului viitor să găsim Dinamo în Liga 1”
- Voiam să vă întreb și despre Dinamo. Se află în cea mai neagră perioadă din istorie și este cu un pas mai aproape de Liga 2. Credeți că retrogadarea trupei din Ștefan cel Mare ar avea un impact negativ asupra televiziunilor?
- Liga 1 are nevoie de echipe. Avem nevoie de Dinamo, la fel cum avem nevoie și de alte orașe mari și importante. Dinamo este al doilea sau al treilea brand din fotbalul românesc în momentul de față. Ce se întâmplă pe teren, se întâmplă pe teren. Ei trebuie să își rezolve problemele și sperăm ca la începutul sezonului viitor să găsim Dinamo în continuare în Liga 1.
28 milioane de €/sezoneste suma la care se ridică contractul dintre EAD.ro și Liga Profesionistă de Fotbal
- Steaua, Dinamo, Rapid, Farul, Petrolul, U Cluj, Poli Timișoara, Oțelul Galați și Steagul Roșu Brașov. Așa ar putea arăta Liga 2 în sezonul următor. Credeți că ar putea ajunge să fie mai urmărită decât Liga 1?
- Nu, Liga 1 e Liga 1. E competiția principală care generează cele mai mari audiențe și evident că brandurile pe care le-ați menționat au suporterii lor, dar niciodată Liga 2 nu va depăși Liga 1. Mă refer în ansamblu. Pot fi meciuri din Liga a 2-a care să aibă audiență mai mare decât anumite meciuri din Liga 1.
- În acest moment, cele 20 de echipe prezente în Liga 2 primesc o sumă de 500 de mii de euro din drepturile de televizare. Cum vi se par sumele, având în vedere numeroasele cluburi de tradiție care sunt prezente în acest campionat?
- Nu comentez acest aspect. E o sumă care e dată de piață. La Liga 2 sunt suficient de multe drepturi, vorbiți de câteva sute de mii de euro. Există costuri de producție de peste 1 milion de euro. Fiecare meci care se transmite trebuie produs, iar aici sunt niște costuri de Liga 2. Per ansamblu, televiziunile suportă 2 milioane de euro pentru produsul Liga 2.
EAD, deținătorul drepturilor TV și la Liga 2?
Clever Media Network este deținătorul drepturilor TV în Liga 2, iar contractul se va încheia la finalul actualului sezon. Fiecare club primește suma de 25.000 de euro din drepturile TV și câte 10.000 de euro de la sponsorul principal al competiției, Casa Pariurilor.
FRF a scos la licitație drepturile de televizare a meciurilor din Liga 2 pentru următoarele trei sezoane, iar Orlando Nicoară a oferit un răspuns scurt și la obiect dacă EAD este interesată de achiziționarea lor: „Da, sigur că da!”.
VIDEO. Adrian Mititelu Jr, fericit după victoria împotriva rivalei Rapid, 1-0
Citește și alte știri din fotbalul intern:
Gigi Becali negociază pentru un mijlocaș de „națională” » Vrea să-l reprofileze în fundaș la FCSB!