Articol de Andrei Crăiţoiu, Adrian Duţă - Publicat sambata, 22 martie 2025 09:22 / Actualizat sambata, 22 martie 2025 09:57
România a început cu stângul preliminariile pentru Campionatul Mondial din 2026 și a pierdut cu Bosnia, scor 0-1. Eșecul echipei naționale de pe Arena Națională a fost văzut de la televizor de 1,9 milioane de români.
România - Bosnia 0-1 a fost transmis pe Antena 1, post care a ocupat primul loc în topul audiențelor de pe intervalul orar al meciului, după cum se arată într-un comunicat.
Audiența la România - Bosnia 0-1
„Difuzat în intervalul 21:47 – 23:47, partida România - Bosnia a ocupat primul loc în topul audiențelor pe toate targeturile. Pe segmentul de public comercial cu vârste cuprinse ȋntre 21 și 54 de ani, meciul a înregistrat 10.7 puncte de rating și 36.5% cotă de piață, în timp ce postul de pe locul secund, Pro TV, a obținut 6.6 puncte de rating cu 22.7% cotă de piață.
Și pe segmentul urban, meciul tricolorilor s-a situat pe primul loc, înregistrând 11.7 puncte de rating și 33.1% cotă de piață, în timp ce ocupantul locului 2, Pro TV, a obținut 8.1 puncte de rating și 23% cotă de piață.
Ierarhia se păstrează și la nivelul publicului naţional, unde Antena 1 a ȋnregistrat 10.8 puncte de rating și 31% cota de piaţă, urmată tot de Pro TV, cu 8.9 puncte de rating și 25.4% cota de piaţă.
În minutul de aur, 23.18, peste 2.1 milioane de telespectatori urmăreau confruntarea România - Bosnia la Antena 1”, a transmis Antena 1 printr-un comunicat de presă.
Pe sectorul național, 1,9 milioane de oameni au urmărit România - Bosnia, în timp ce pe sectorul urban, 1,2 milioane de telespectatori s-au uitat la meci.
La jumătate față de meciurile României de la EURO 2024
Față de meciurile României de la EURO 2024, interesul suporterilor care au urmărit naționala de la televizor a scăzut. Victoria României cu Ucraina, scor 3-0, a fost urmărită de 2.806.000 de oameni pe Pro TV.
A fost doar începutul, pentru că victoria României și perspectiva calificării în optimi au atras și mai mulți suporteri. Cu Belgia, scor 0-2, 4.110.000 de oameni s-au uitat la meci în România, adică aproape dublu față de câți au urmărit partida cu Bosnia, din preliminarii.
Apoi, ultimul meci din grupă și cel care a asigurat naționalei prezența în optimi, 1-1 cu Slovacia, a fost vizionat din fața televizorului de 4.055.000 de oameni.
Recordul de audiență a fost stabilit la duelul cu Olanda din optimi, scor 0-3. Atunci, un număr exorbitant de 4.870.000 de oameni au văzut partida la TV.


Start în campania pentru CM 2026!
Până la testele de pe teren, testează-ți cunoștințele în noul Trivia despre echipa națională și poți câștiga unul dintre noile tricouri oficiale de joc!