Comentarii (162)
idunic_x20
idunic_x20  •  12 Octombrie 2020, 16:49

Desi nu te simpatizez prea tare, pentru ca ai ceva cu un anumit club si vezi numai blaturi acolo unde chiar nu sunt, acest articol este unul de pus in rama, un fel de punct pe i. Pacat ca cei carora li te adresezi, nu cred ca se vor osteni ca sa-l citeasca, sau se vor opri dupa cateva randuri.

nicolaedobrin
nicolaedobrin  •  12 Octombrie 2020, 16:49
Postat de Siver Salih pe 12 Octombrie 2020, 16:36

Iarasi analizam lucruriile foarte superficial. Avem academii bine dotate din punct de vedere material. Avem antrenori pe masura specializat in strainatate. Un antrenor nu trebuie sa-i sopteste prin ureche unui copil cum se de o pasa reusita. Am fost si eu pe la academii in Suedia si Norvegia, acolo nu-i sopteste nimeni nimic. Se bazeaza pe un singur lucru. Daca n-ai sau ai talent. Daca esti cu intr-adevar talentat poti sa dai o pasa frumos si filtrant, daca nu ai, stai pe banca. Talentul e ceva nativ. Se slefuieste nu prin antrenori, ci prin auto-perceptie visavis de calitatile tale. Tu insusi esti responsabil pentru talentul tau, nu antrenorul. Antrenroul doar te aseaza, nu te trebuie sa te sopteasca cu absolut nimica. Talentul e de baza acii, iar copii romanii au un talent din pacate infior multor natie.

Nici vorba de talent inferior. Numai in fata blocului jucau 2-3 copii mai talentati ca Ianis sau Razvan Marin. Problema e ca ei niciodata n-au ajuns sa joace fotbal intr-un cadru organizat. Au fost refuzati la selectii, si au fost luati unii care au dat bani si altul a carui mama intretinea relatii cu antrenorul.

cupamondiala
cupamondiala  •  12 Octombrie 2020, 16:48
Postat de Siver Salih pe 12 Octombrie 2020, 16:18

Talentul se naste. Singurul lucru care poate fi îmbunătățit este cum să coordonezi talentul în cel mai eficient mod. Problema cu tinerii jucători români nu este neapărat lipsa unor buni antrenori sau academii cu asistență materială bună. Faptul că, în ciuda circumstanțelor, România are cele mai bine dezvoltate academii din Balcani dintr-o perspectivă materială. Dar totuși nu se produc mari talente? De ce? Pentru a înțelege circumstanțele, trebuie să comparăm cu alte națiuni, cum ar fi Croația și Serbia. Dintr-o perspectivă PIB și economică și materialistă, atât Serbia, cât și Croația sunt inferioare României. Academiile lor nu sunt la fel de bine echipate material ca academia lui Hagi. De fapt, chiar și la nivel de antrenorat, antrenorii croați, sârbi și români sunt la fel de buni. Dar, în ciuda acestui fapt, jucătorii tineri români sunt mai răi la fotbal decât croații sau sârbii. De ce ? Ei bine, este vorba despre rasă și IQ. Da, știu, este un adevăr pe care nu mulți îl pot rezolva, pentru că, spre deosebire de o profesie stăpânită, este inflexibil. Este genetică, iar genetica este întotdeauna statică. Există studii științifice care subliniază că unele popoare au un motor notoriu mai rău decât altele. Un element necesar pentru a deveni un fotbalist bun, ceea ce la romanii nu e deloc bine dezvoltat. Deci, oricât de buni ar fi antrenorii sau academiile esti limitat de genetica ta. Iar din pacate genetica romaneasca lasa mult de dorit, suntem ca si rasa, inferior altora. Pacat.

Cred ca esti in balarii, cu tot respectul. Aceiasi copii romani au crescut mari si au jucat la Cupa Mondiala sau prin Campionate Europene. Deci, ipoteza cu materialul genetic cade. Echipa nationala a Romaniei cu copii suta la suta romani, nascuti aici si educati aici, acum 15-20-25 de ani a ajuns pe locul 5 in lume iar echipele de club erau abonate la semifinale de cupe europene nu zic ca au mai si castigat una. Asta daca ma refer la fotbal dar daca largesc aria si aduc in discutie si alte sporturi deja o sa iti dai seama singur ca te inseli amarnic. Ce ne lipseste acum si faceam bine mai de mult este managementul sportului. Pur si simplu totul a devenit o taraba pentru ca nimeni nu mai vrea sa investeasca pe termen lung ci doar sa beneficieze cat mai rapid. Deasemenea, exista o mare problema in Romania, respectiv se crede fals ca un mare fotbalist poate fi un mare manager sau un foarte bun antrenor. Nimic mai gresit. Managerul trebuie sa fie manager si are nevoie de pregatire de specialitate si antrenorul la fel. Si ca tot am ajuns la antrenori, senzatia mea este ca le lipseste tuturor ABC-ul pedagogiei. Nu au cunostinte primare despre motivare si motivatie, despre valori, despre cum sa lucreze cu mintea unui jucator (indiferent de varsta). Si de fapt aici greseste Hagi si nu numai el. Ma uit la meciurile echipelor noastre de club si la cum se tavalesc pe teren jucatorii la un branci sau la cum trag de timp penibil de prin minutul 65. Acolo se vede educatia si spiritul.

alenb
alenb  •  12 Octombrie 2020, 16:43

Bine ca mi-a tradus si mie cineva aberatiile debitate de gica hagi, ca nu intelesesem nimic, acel om ori nu stie sa se exprime ori are un haos in cap. Sunt perfect de acord cu Costin Stucan!

143053834168706
Siver Salih  •  12 Octombrie 2020, 16:36
Postat de Florin Gemanaru pe 12 Octombrie 2020, 16:22

Eu am fost la cateva antrenamente ale juniorilor de la Viitorul. E adevarat, nu ii sopteste nimeni in ureche juniorului cum se da o pasa. E drept ca se joaca in aer liber si din cauza asta trebuie sa mai strige antrenorul pe teren pentru a se face auzit. Hagi a creat un cap de pod. A aprins o lumanare, lanterna in bezna fotbalului romanesc. A creat o academie. A adus in 10 ani 6-10 jucatori in jurul nationalei mari si mici. Daca nu era academia, nici pe acesti 10 jucatori poate nu ii aveam la echipele nationale. Daca vrem sa avem lumina in fotbalul romanesc, ar trebui sa aprindem mai multe lanterne/lumanari. Noi avem o singura lanterna - poate chioara/oarba, care licare prea putin din cat ne dorim unii dintre noi. Insa noi incercam sa o stingem cat mai repede, sa ramanem intr-un intuneric perfect.

Iarasi analizam lucruriile foarte superficial. Avem academii bine dotate din punct de vedere material. Avem antrenori pe masura specializat in strainatate. Un antrenor nu trebuie sa-i sopteste prin ureche unui copil cum se de o pasa reusita. Am fost si eu pe la academii in Suedia si Norvegia, acolo nu-i sopteste nimeni nimic. Se bazeaza pe un singur lucru. Daca n-ai sau ai talent. Daca esti cu intr-adevar talentat poti sa dai o pasa frumos si filtrant, daca nu ai, stai pe banca. Talentul e ceva nativ. Se slefuieste nu prin antrenori, ci prin auto-perceptie visavis de calitatile tale. Tu insusi esti responsabil pentru talentul tau, nu antrenorul. Antrenroul doar te aseaza, nu te trebuie sa te sopteasca cu absolut nimica. Talentul e de baza acii, iar copii romanii au un talent din pacate infior multor natie.

370920877612895
Tiberiu Carol Molnar  •  12 Octombrie 2020, 16:36

50 de ani la rusi, 50 la americani. asa a fost vorba dupa razboi. adica 50 de ani sclavii comunistilor, 50 sclavii capitalistilor. care e legatura cu fotbalul? mai avem inca 19 ani de indurat, dar se pare ca unii ziaristi s-au trezit mai devreme si incep sa puna degetul pe buba cu puroi. se va sparge. si in sport si in general. felicitari pentru acest articol, care arata realitatea. si nu doar in fotbal!!!

cpt.ahab
cpt.ahab  •  12 Octombrie 2020, 16:35
Postat de saviola3_5 pe 12 Octombrie 2020, 15:15

Stiuca asta e ziarist? Stie el ca toti antrenorii lui hagi urla si tipa la copii ca a vorbit el cu niste prietebi care au alti prieteni care ii cunosc pe toti anteenorii lui hagi. Jenant. Si presa are rolul ei in haosul din sportul romanesc. Pe ei ii intereseaza doar controversa, ce iubita si a mai facut alibec, ce tatuaj are unu, ce masina si a cumparat altul s.a.m.d. 90 la suta din presa pe astfel de articole se bazeaza mai ales acum ca idolul lor jijel e cam tacut. Hagi e departe de a fi perdect si poate nu face lucrurile ontocnai ca la carte dar e singurul care FACE, atunci hai sa dam in asta, sa i lasam pe aialalti 99 la suta care nu fac nimic in privinta tinerilor romani! Haideti sa i ridican toti in slavi pe pazkanei si le cortacei ca astia sunt viotorul fotbalului romanesc cu jucatori de 30 de ani din ligile inferioare de prib spania sau alte tari. Haideti aplaudacilor incepeti slavirea lor ca hagi ***

De astă dată nu-l atacă nimeni pe Hagi. Dimpotrivă, articolul de față e o formă de replică la atacul, mai mult sau mai puțin subtil, al lui Hagi la adresa unor colegi de breaslă( Rădoi, în cazul de față). Și n-ar fi prima dată. Prin declarațiile sale, Hagi insinuează faptul că el ar produce jucători de calitate, numai că antrenorii care-i preiau nu știu să lucreze cu ei și să-i ridice în randament. Ceea ce e fals. Așa cum se înșală și în privința fiului, pe care, în subiectivismul său balcanic, îl vede mult mai valoros decât este în realitate. Optimismul pe care-l afișează Hagi este nefondat, dacă nu chiar delirant. Societatea românească nu-i capabilă să mai furnizeze tineri apți pentru marea performanță. E nevoie de altă educație, dar una care să pornească de la părinți. Care părinți, vai de ei...

badeadorian
badeadorian  •  12 Octombrie 2020, 16:31
Postat de Siver Salih pe 12 Octombrie 2020, 16:18

Talentul se naste. Singurul lucru care poate fi îmbunătățit este cum să coordonezi talentul în cel mai eficient mod. Problema cu tinerii jucători români nu este neapărat lipsa unor buni antrenori sau academii cu asistență materială bună. Faptul că, în ciuda circumstanțelor, România are cele mai bine dezvoltate academii din Balcani dintr-o perspectivă materială. Dar totuși nu se produc mari talente? De ce? Pentru a înțelege circumstanțele, trebuie să comparăm cu alte națiuni, cum ar fi Croația și Serbia. Dintr-o perspectivă PIB și economică și materialistă, atât Serbia, cât și Croația sunt inferioare României. Academiile lor nu sunt la fel de bine echipate material ca academia lui Hagi. De fapt, chiar și la nivel de antrenorat, antrenorii croați, sârbi și români sunt la fel de buni. Dar, în ciuda acestui fapt, jucătorii tineri români sunt mai răi la fotbal decât croații sau sârbii. De ce ? Ei bine, este vorba despre rasă și IQ. Da, știu, este un adevăr pe care nu mulți îl pot rezolva, pentru că, spre deosebire de o profesie stăpânită, este inflexibil. Este genetică, iar genetica este întotdeauna statică. Există studii științifice care subliniază că unele popoare au un motor notoriu mai rău decât altele. Un element necesar pentru a deveni un fotbalist bun, ceea ce la romanii nu e deloc bine dezvoltat. Deci, oricât de buni ar fi antrenorii sau academiile esti limitat de genetica ta. Iar din pacate genetica romaneasca lasa mult de dorit, suntem ca si rasa, inferior altora. Pacat.

Comentariu pertinent dar prea ''pe larg'' . Probabil ca unii citesc inceputul si sfarsitul .... Iar pe la mijloc exista o fraza care in mod sigur o sa fie neinteleasa de multa lume : "jucătorii tineri români sunt mai răi la fotbal decât croații sau sârbii" .... rai in sensul de slabi ( cred ca s-a dorit a fi scris ) ..dar aici este si mai mult de discutat si nu este timp si spatiu ...

2356279214602046
Berbec-Calin Bogdan  •  12 Octombrie 2020, 16:29

Il durea fix in spate daca nu era fii-su' convocat... Ca sa nu mai si dezvlot...

197481638408194
Florin Gemanaru  •  12 Octombrie 2020, 16:22

Eu am fost la cateva antrenamente ale juniorilor de la Viitorul. E adevarat, nu ii sopteste nimeni in ureche juniorului cum se da o pasa. E drept ca se joaca in aer liber si din cauza asta trebuie sa mai strige antrenorul pe teren pentru a se face auzit. Hagi a creat un cap de pod. A aprins o lumanare, lanterna in bezna fotbalului romanesc. A creat o academie. A adus in 10 ani 6-10 jucatori in jurul nationalei mari si mici. Daca nu era academia, nici pe acesti 10 jucatori poate nu ii aveam la echipele nationale. Daca vrem sa avem lumina in fotbalul romanesc, ar trebui sa aprindem mai multe lanterne/lumanari. Noi avem o singura lanterna - poate chioara/oarba, care licare prea putin din cat ne dorim unii dintre noi. Insa noi incercam sa o stingem cat mai repede, sa ramanem intr-un intuneric perfect.

  • 1
  • •••
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • •••
  • 17
Comentează