Articol de Justin Gafiuc, Marius Mărgărit - Publicat joi, 15 decembrie 2011 00:00 / Actualizat miercuri, 14 decembrie 2011 20:16
În ultimul Comitet Executiv, Dumitru Dragomir a încercat să profite de neînţelegerile dintre FRF şi firma SEG, care gestionează drepturile comerciale ale ”tricolorilor”.
Federaţia rediscută parteneriatul de marketing cu SEG, care cîştigă 15% din contractele aduse. Firma a propus alternativa: sumă fixă anuală pentru FRF, 2,5 milioane euro. Şeful LPF a plusat: ”Aduc minimum 3 milioane!”.
Povestea e simplă. FRF caută încă din vară să schimbe datele parteneriatului de marketing cu Sport Evolution Group, condusă de Cristi Iancu şi Roberto Verdeş. Motiv: consideră prea mare procentul de 15% pe care, începînd din 2006, îl încasează compania din contractele pe care le aduce. Iar la ultimul Comitet Executiv, SEG a propus modificarea datelor colaborării cu FRF pînă la scadenţa din 2014.
2,5 milioane în loc de 4 milioane
Astfel, potrivit unor surse din CEx, reprezentanţii firmei s-au angajat să renunţe la ideea procentului şi să asigure federaţiei un venit fix de 2,5 milioane de euro pe an, restul rezultat în urma negocierilor cu diverşi sponsori urmînd să fie încasat de SEG. Asta în condiţiile în care, în 2011, FRF a luat din această activitate 4 milioane de euro, iar firma lui Iancu&Verdeş a obţinut 600.000 euro.
"Pentru 2012 se prevăd sume mai mici din marketing, ne-am asumat un risc prezentînd această variantă federaţiei", explică Iancu scăderea aproape la jumătate a banilor pe care i-ar încasa FRF. Ar fi şi consecinţa rezultatelor slabe ale "naţionalei", plus imaginea şifonată a fotbalului, cu şefi făcînd naveta la DNA. Evită însă să confirme cifrele. Şi nuanţează: "Nimeni n-are interes să ne certăm, să trecem la notificări. Cred că putem găsi o cale de mijloc, mai ales că avem relaţii absolut OK cu preşedintele Mircea Sandu".
Ce-i în spatele contraofertei lui Dragomir
Surpriza a apărut însă cînd, în Comitetul Executiv, Dumitru Dragomir a ieşit la rampă cu o altă propunere neaşteptată. "Vă pot asigura 500.000 de euro pe an peste oferta SEG! Şi, dacă cedaţi şi drepturile pe Cupa României, vă mai garantez încă 300.000 de euro!", ar fi spus şeful LPF.
"N-a rostit numele nici unei firme, a vorbit în nume propriu, în stilul lui, poate prinde chestia. A intervenit însă Dumitru Costin, preşedintele AFAN, şi le-a spus tututor că «poate au început să vă placă drumurile pe la instituţia aia cu trei litere mari, DNA. Cel mai bine facem caiet de sarcini, cu licitaţie». Probabil că Mitică ţinteşte o nouă afacere cu Horaţiu Nicolau, fostul patron al televiziunii Telesport, omul cu care a mai făcut la ligă businessuri pe marketing şi pe drepturi TV", au povestit pentru Gazetă surse din FRF. "Da, am auzit şi eu că ar fi existat o contraofertă din partea domnului Dragomir, dar nu cunosc detalii", a confirmat chiar Cristi Iancu.
Mircea Sandu n-a marşat însă, iar în CEx s-a decis scoaterea la licitaţie a serviciilor de marketing, peste contractul actual! Adică miros de justiţie şi potenţiale despăgubiri către SEG. "Sincer, nu cred că e cazul să ajungem la aşa ceva", temporizează în final Iancu.
"N-am propus nimic, domne! Se poate verifica în procesul verbal! S-a decis licitaţie, licitaţie cere şi Consiliul Concurenţei, să respectăm legea odată pentru totdeauna!" (Dumitru Dragomir, preşedinte LPF)
7 milioane de euro a cîştigat FRF în 2009 din contractele de marketing, cea mai mare sumă atrasă în mandatul SEG: creştere de la 1,3 mil. euro, cît obţinea federaţia înainte de contractul actual
3 sponsori importanţi a pierdut FRF în acest an: Dacia, Ursus şi Reiffeisen, care asigurau anual federaţiei în jur de 3 milioane de euro