Articol de GSP - Publicat marti, 09 februarie 2021 22:49 / Actualizat marti, 09 februarie 2021 23:05
Ara Zobayan, cel care a fost pilot în accidentul de elicopter în care a murit Kobe Bryant, ar fi vinovat pentru tragedia de la începutul lui 2020.
Robert Sumwalt, președintele Comitetului Național pentru Siguranța în Transporturi, a declarat că Ara Zobayan, „pilota sub ordinele de zbor care i-ar fi interzis să pătrundă în nori”. Acesta a mai declarat că Zobayan trebuia să vadă unde zboară, iar acesta s-ar fi dezorientat chiar înainte de prăbușirea avionului lângă Los Angeles, în evenimentul de pe 26 ianuarie 2020.
În accidentul aviatic au murit toți oamenii care se aflau în elicopter: Kobe Bryant, fiica sa Gianna, Alyssa Altobelli, Keri Altobelli, John Altobelli, Payton Chester, Sarah Chester, Christina Mauser și pilotul Ara Zobayan.
Ara Zobayan, responsabil pentru accidentul în care Kobe Bryant și-a pierdut viața
În timpul călătoriei, Ara Zobayan, un pilot cu experiență la care Kobe Bryant apelase și înainte de accident, a comis o eroare importantă și s-a dezorientat în norii groși. Anchetatorii îl consideră vinovat pe pilot pentru că a virat la stângă în loc să urce, în timp ce încerca să iasă din nori.
Chiar înainte de prăbușire, Ara Zobayan le-a transmis controlorilor de zbor că elicopterul urcă și că a trecut de plafonul de nori. Anchetatorii NTSB au declarat că elicopterul Sikorsky S-76 de fapt vira și începuse să coboare cu o viteză mare. Anterior, cei de la NTSB au mai spus că nu a existat vreun fel de defecțiune mecanică și se crede că prăbușirea a fost un accident.
184de accidente aviatice au avut loc între 2010 și 2019 din cauza dezorientării spațiale, inclusiv 20 de accidente mortale de elicopter, a precizat NTSB
O altă problemă care ar putea fi discutată după accidentul în care a fost implicat Kobe Bryant este lipsa unui sistem de avertizare a conștientizării terenului, care l-ar fi putut atenționa pe pilot cu privire la riscul de accident. Elicopterul în care zbura Bryant nu avea sistemul pe care NTSB vrea să-l facă obligatoriu.
Administrația Federală în Aviație cere acest sistem doar pentru ambulanțele aeriene. Bill English, investigatorul NTSB, a spus că sistemul nu ar fi fost de ajutor în scenariul în care a fost elicopterul lui Kobe Bryant.