Articol de Andrei Crăiţoiu, Sergiu Alexandru - Publicat miercuri, 21 august 2024 15:35 / Actualizat miercuri, 21 august 2024 15:35
Pro TV, una dintre cele mai importante televiziuni din România, a surprins pe toată lumea când a luat decizia ca meciul dintre Sparta Praga și FCSB să fie exclusiv pe aplicația Voyo ♦ Și duelul de joi dintre LASK Linz și campioana României va fi transmisă doar pe platforma online ♦ Într-un interviu exclusiv pentru Gazeta Sporturilor, Aleksandras Cesnavicius, CEO (Chief Executive Officer) al Pro TV, a vorbit despre deciziile pe care compania pe care o conduce le-a luat în ultima perioadă
A urmat un val imens de critici, inclusiv dinspre oficialii echipei, în frunte cu Gigi Becali, care nu au fost de acord cu decizia. Dar cum meciurile din deplasare din tururile preliminare europene le vând echipele gazde, FCSB nu avea nicio putere de decizie. Pro TV a dat banii și doar șefii postului decid ce fac cu drepturile TV.
LASK Linz - FCSB se vede exclusiv pe Voyo
FCSB a decis la meciul retur cu Sparta, când a obligat Pro TV ca meciul să fie transmis la televizor și să aibă acces la el milioanele de fani ai echipei roș-albastre.
Chiar dacă a curs cu „hate” în mediul online, Pro TV a hotărât ca și meciul de mâine seară, turul din play-off-ul de Europa League cu LASK Linz, să fie tot pe Voyo, și nu pe TV!
INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Vrem să avem un conținut cât mai bogat și variat, iar sportul e parte din plan”
- Domnule Cesnavicius, mulțumim pentru discuție. În străinătate lumea este obișnuită cu sistemul pay-per-view, în care se plătește pentru a vedea anumite evenimente sportive. În România a fost o premieră la meciul Sparta Praga - FCSB. Spuneți-ne cum a luat Pro TV această decizie?
- E o diferență. Nu am promovat meciurile ca fiind în sistem pay-per-view. Dacă privești lucrurile din perspectiva noilor abonați, da, ei trebuia să vină pe platforma pe care meciul era difuzat. Dacă privești din perspectiva celor care deja erau abonați la Voyo, ei au primit meciul în abonamentul deja existent. Fotbalul reprezintă un conținut de calitate. Vrem să avem un conținut cât mai bogat și variat, iar sportul e parte din plan.
- Să ne așteptăm la mai multe astfel de evenimente sportive care să fie doar pe Voyo?
- Primul o să îl vedeți joi. Ha, ha, ha!
„Schimbăm abordarea! Trebuie să ai curaj și să încerci”
- Vorbim de LASK Linz - FCSB. Joi seară, de la ora 20:00.
- Da. Dar totul depinde... Când achiziționăm drepturile de difuzare, suntem foarte deschiși. Ne gândim la un plan și cum să difuzăm. Când vom achiziționa meciurile, vom decide și vom vedea. Dacă ajungem la concluzia că acele meciuri pot fi difuzate pe platforma noastră, atunci o vom face din nou.
- Credeți că România, telespectatorii români au fost pregătiți pentru o astfel de decizie? Nu a fost o decizie riscantă?
- Sunt de părere că tot ce e nou creează sentimente diferite. Trebuie să ai curaj și să încerci. Apoi vei vedea și lucruri pozitive. Pe social media lumea își exprimă foarte puternic părerile negative, dar dacă se vor uita la meciuri pe Voyo vor vedea că sunt foarte bine produse, nu e nicio diferență față de partidele transmise la TV.
- Vă referiți și la...
- Avem emisiuni înainte și după meciuri. Practic, Voyo devine echivalentul canalelor secundare. În trecut, meciurile erau pe ProTV și pe Pro Arena. Acum schimbăm abordarea, iar unele evenimente sunt exclusiv pe această platformă.
„Știam că va exista pirateria. E o problemă dacă ne bucurăm că piratăm”
- Au existat foarte multe ecouri negative de la cei care erau obișnuiți să vadă meciul la TV, nu online. Cum ați primit valul acesta de comentarii?
- Sper că după trecerea timpului, oamenii vor vedea părțile bune ale abonării pe platforma noastră. Vor vedea că avem multe producții de calitate. Multe o să fie din această toamnă acolo!
- Comparativ cu ultimele luni și ținând cont ca au fost două meciuri exclusiv pe Voyo în ultima perioada, care este creșterea celor care și-au făcut abonament pe platformă?
- Vedem o crește continuă, pe întreg parcursul anului. Nu putem să o legăm de un anumit conținut. E vorba de promisiunea de a aduce mereu conținut nou.
- Pirateria este o mare problemă la nivel mondial.
- Pirateria nu e ceva neașteptat. Știam că va exista.
- La meciul cu Sparta Praga au fost aproape o sută de mii de oameni în același timp pe un stream ilegal.
- Dar trebuie ca oamenii să se întrebe dacă e în regulă să facă asta sau nu. Asta e marea întrebare.
- OK, dar acea transmisie a adus prejudicii financiare Pro TV. Cum încercați să combateți această problemă?
- Dacă lumea se laudă că piratează semnalul, atunci e o problemă în tot ecosistemul. Toată lumea e de acord ca fotbaliștii să fie plătiți, că echipele trebuie finanțate și că stadioanele trebuie construite, așa că fanii cumpără bilete. Dar, cumva, când vine vorba de difuzarea partidelor, mereu se caută ceva care e gratis.
Vânzarea drepturilor TV reprezintă o variantă de finanțare a cluburilor. Să piratezi semnalul nu e doar o ilegalitate și nici măcar nu furi de la noi. Spui că iubești clubul, dar în același timp blochezi una dintre modalitățile prin care clubul e finanțat
Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV
Pro TV, record istoric la EURO 2024
Postul a obținut un record istoric la Campionatul European cu meciul dintre România și Olanda, scor 0-3. Duelul „tricolorilor” din optimile de finală a fost lider absolut de audiență.
În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, Pro TV a adunat 30,7 puncte de rating și 81,6% cotă de piață, un nou record pentru piața din România.
România - Olanda a avut cifre de 24 de ori mai mari față de locul 2 de pe piață, care înregistra pe parcursul partidei doar 1,3 puncte de audiență și 3,4% share.
În medie, aproape 4,9 milioane de români s-au uitat la meci, iar în minutul de aur, la ora 20:21, peste 5,3 milioane de telespectatori urmăreau partida.
Sunt fericit să văd dorinţa abonaţilor noştri de a urmări un meci bun, oriunde s-ar afla, la doar un click distanţă, iar asta ne face să credem că acesta este felul în care adevăraţii pasionaţi se vor bucura de fotbal. Strategia noastră este să oferim în continuare, exclusiv abonaţilor Voyo, pe lângă cele mai bune filme, seriale, show-uri de divertisment, şi cele mai relevante competiţii sportive ale momentului
Antonii Mangov, director programe Pro TV
Gale de UFC și One Fights
Pe lângă meciurile de fotbal pe care Pro TV a decis să le transmită exclusiv pe platforma Voyo, cei care își fac aici abonament mai pot vedea evenimente din sporturile de contact.
Vorbim de meciuri din UFC sau Ultimate Fighting Championship. Cele mai cunoscute nume din sporturile de contact se întrec în meciurile din UFC, cea mai cunoscută competiție de acest gen.
În plus, tot online se vede și „ONE Championship”, o competiție globală de arte marțiale mixte (MMA) renumită pentru evenimentele sale captivante și spectaculoase.