GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Cât de des trebuie reglate unghiurile direcției

Articol de GSP - Publicat marti, 15 aprilie 2025 06:00 / Actualizat marti, 15 aprilie 2025 07:29

Nu contează cât de performantă sau de sigură este o mașină atâta timp cât roțile nu vor urma traiectoria calculată de către producător din cauza dereglării unghiurilor direcției, iar consecințele sunt de cele mai multe ori costisitoare.

Conducerea unui autovehicul cu geometria direcției dereglată poate avea consecințe grave atât pentru siguranța dumneavoastră, cât și pentru starea generală a mașinii. Poate că nu observați imediat problemele, dar în timp, efectele negative se vor acumula și vor duce la uzura prematură a anvelopelor, la un consum mai mare de combustibil și chiar la dificultăți de control asupra direcției. Prin urmare, este recomandabil să faceți din când în când o vizită la un service pentru verificarea unghiurilor. Desigur, o abatere de +/- 0.1 grade nu vor constitui vreo problemă, fiind în marja de eroare a vehiculului. Dacă, în schimb, veți observa abateri de câteva grade, situația este deja serioasă.

Atunci când geometria direcției nu este corect reglată, anvelopele nu mai sunt aliniate perfect cu suprafața drumului. Prin dereglarea unghiurilor direcției, planurile roților pot ajunge să formeze un unghi închis sau deschis. De asemenea, pot ajunge să nu mai calce perpendicular pe asfalt. Aceste situații duc la o uzură inegală a cauciucurilor, ceea ce înseamnă că veți fi nevoit să le înlocuiți mai des decât ar fi normal. În plus, o geometrie defectuoasă poate genera o rezistență crescută la înaintare, ceea ce determină motorul să depună mai mult efort pentru a menține viteza dorită, crescând astfel consumul de combustibil.

Un alt efect negativ este afectarea stabilității mașinii. Dacă observați că volanul trage într-o parte, chiar și atunci când mergeți pe un drum drept, acesta este un semnal clar că este necesară o verificare a geometriei direcției. Această problemă poate deveni periculoasă, mai ales în condiții de carosabil umed sau alunecos, unde controlul vehiculului trebuie să fie optim. Trebuie precizat că abaterea de la traiectorie va fi și mai pronunțată în cazul unei frânări de urgență.

Mai mult decât atât, o geometrie incorectă afectează și alte componente ale sistemului de direcție și suspensie. Bucșele, bieletele de direcție și amortizoarele sunt solicitate neuniform, ceea ce poate duce la defectarea prematură a acestora. În timp, reparațiile necesare pot deveni costisitoare, iar siguranța la volan va fi serios compromisă.

Este important să verificați periodic geometria direcției pentru a preveni aceste probleme. Recomandarea generală este să faceți această verificare la fiecare schimbare de anvelope de sezon sau la fiecare 10.000 – 15.000 de kilometri parcurși. Totuși, există anumite situații în care este indicat să faceți o verificare imediată, cum ar fi după lovirea unei borduri, trecerea peste gropi mari sau după o intervenție asupra suspensiei sau direcției.

Un service specializat va putea ajusta geometria direcției utilizând echipamente de măsurare precise, astfel încât unghiurile roților să fie conforme cu specificațiile producătorului. Această operațiune nu durează mult și este relativ accesibilă ca preț, mai ales dacă o comparați cu costurile potențiale generate de lipsa unei aliniere corecte. Prin urmare, atunci când mergeți să vă schimbați roțile din vară spre iarnă sau invers, este recomandabil să faceți și această verificare de unghiuri de direcție.

Pe lângă verificarea regulată, este esențial să acordați atenție și altor semne care ar putea indica o problemă a geometriei direcției. Dacă simțiți vibrații neobișnuite în volan, dacă observați că mașina nu răspunde corespunzător la comenzi sau dacă anvelopele dumneavoastră prezintă un model de uzură neuniformă, este momentul să mergeți la un specialist.

Conducerea cu geometria direcției dereglată nu este doar o problemă de confort, ci și una de siguranță. Verificarea periodică și reglajele corecte vor asigura o durată de viață mai lungă a anvelopelor, un consum redus de combustibil și, cel mai important, un control sporit asupra comportamentului mașinii. Acordând atenție acestor aspecte, nu doar că veți economisi bani pe termen lung, dar veți avea parte și de o experiență de condus mai plăcută și mai sigură.

Citește și:
„Made in Oltenia” » Cu Baiaram și Cicâldău în frunte, jucătorii au petrecut cu manele, la o zi după drama de la Atena: „Pentru Cristina, soția mea”
Superliga
„Made in Oltenia” » Cu Baiaram și Cicâldău în frunte, jucătorii au petrecut cu manele, la o zi după drama de la Atena: „Pentru Cristina, soția mea”
KO în runda 6! Anthony Joshua i-a făcut o fractură dublă de mandibulă lui Jake Paul, în lupta de 200 de milioane $
Box
KO în runda 6! Anthony Joshua i-a făcut o fractură dublă de mandibulă lui Jake Paul, în lupta de 200 de milioane $
Starul din Premier League, la prima apariție publică alături de noua iubită: „I-a purtat noroc”
Campionate
Starul din Premier League, la prima apariție publică alături de noua iubită: „I-a purtat noroc”
„Vreau să fac plângere la UEFA! Nu e în regulă!” » Comentatorul Emil Grădinescu reclamă o situație neobișnuită la înfrângerea Craiovei
Conference League
„Vreau să fac plângere la UEFA! Nu e în regulă!” » Comentatorul Emil Grădinescu reclamă o situație neobișnuită la înfrângerea Craiovei
ULTIMA ORĂ Facturi mai mari la energia electrică de la 1 ianuarie
Profit.ro
ULTIMA ORĂ Facturi mai mari la energia electrică de la 1 ianuarie

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează