Articol de GSP - Publicat vineri, 22 noiembrie 2024 07:19 / Actualizat vineri, 22 noiembrie 2024 09:50
Trei dintre numele importante în parteneriatul dintre Formula 1 și LEGO, prezentat pe larg în evenimentul din Las Vegas, au stat de vorbă cu Gazeta Sporturilor, singura instituție media din România prezentă la lansare.
Emily Prazer, Chief Commercial Officer al Formula 1, Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer al Grupului LEGO, și Daniel Meehan, Creative Lead al Grupului LEGO, au fost prezenți la evenimentul care a avut loc în paddock-ul circuitului stradal din Las Vegas.
La final, aceștia au dialogat cu reprezentanții mass-media prezenți și au vorbit despre importanța parteneriatului, despre planurile de viitor și despre provocările întâlnite în realizarea acestei colaborări.
„A fost o provocare să ne ridicăm la nivelul așteptărilor”
Daniel Meehan, Creative Lead LEGO, a vorbit despre cea mai mare provocare pe care echipa de design a avut-o.
„Am lucrat cu toate cele zece echipe și cu ce din conducerea Formulei 1, deci 11 clienți, ceea ce e foarte mult pentru un proiect. Am încercat să grupăm cât mai multe. De exemplu, nu discutam doar despre proiectul LEGO City, ci despre toate.
Le spuneam «Așa arată LEGO City, așa arată LEGO DUPLO» și așa departe. E greu de spus care a fost cea mai complicată parte. A fost o provocare să ne ridicăm la nivelul așteptărilor pe care noi le avem, în calitate de fani, dar și cele ale echipelor. Totuși, suntem în vârful a ceea ce înseamnă design și inginerie.
De exemplu, e complicat să faci o mașină cu LEGO DUPLO pentru că ai foarte puține elemente, iar cei care s-au ocupat de designul acestui proiect au făcut o treabă excelentă”, a spus Daniel Meehan.
„Echipele au fost extrem de implicate în parteneriatul cu LEGO”
Emily Prazer, Chief Commercial Officer al Formula 1, a fost cea care a explicat cum au decurs discuțiile cu cele 10 echipe și care crede că va fi impactul acestui parteneriat pentru Marele Circ
- Cât de implicate au fost echipele în acest proces?
- Dacă vă uitați la design, veți vedea că echipele au fost extrem de implicate. Eu am văzut în această dimineață cum arată mașinile. Și am fost extrem de impresionată de cât de detaliată e fiecare și cât de diferite sunt. Aș spune că toate echipele au fost foarte implicate.
În plus, e pentru prima dată când toate cele 10 echipe au fost de acord să facă așa ceva. Au înțeles că o facem pentru binele sportului și au fost foarte încântate.
- Cât de importantă e această colaborare pentru a atrage fani tineri, chiar copii?
- E foarte important. Vrem ca fanii să aibă acces la Formula 1 de la o vârstă cât mai fragedă. Copiii chiar înțeleg aspectele tehnice din F1. Și dacă încep când sunt mici și învață terminologia sau de ce aripa e foarte importantă sau de ce e important să ai un șasiu diferit, atunci nu vom genera doar noi fani, ci poate că vom crea și oameni care vor să lucreze în acest domeniu.
Am un nepot care e obsedat de Formula 1 și încă mă uimește că atunci când mă joc cu cel mă întreabă ce strategie am pentru pneuri. E foarte important să avem copii implicați în acest sport. Am început cu ceva mare și totul va fi și mai mare.
Julia Goldin: „Vorbim de inovații importante”
Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer LEGO, a dat detalii despre amploarea proiectului.
- De-a lungul istoriei, LEGO a mai produs mașini de curse, dar acum e pentru prima dată cât vor fi toate echipele din F1. Ce înseamnă asta pentru LEGO?
- E ceva uimitor pentru noi. Am mai făcut diferite mașini, dar nu am avut niciodată un parteneriat de un asemenea calibru. Formula 1 este tot mai populară în întreaga lume, mai ales în rândul tinerilor. Pentru noi e ceva special să putem să le oferim fanilor o asemenea experiență. Și vorbim de o premieră. E pentru prima dată când se realizează un asemenea acord.
-Care a fost cea mai mare provocare?
- Din punctul de vedere al celor de la F1, cel mai greu a fost să aducă toate echipele la aceeași masă. Nu s-a mai întâmplat așa ceva. Pentru LEGO, pe lângă provocare de a face acest parteneriat să funcționeze, a fost vorba și despre amploarea inovației. Nu vorbim doar de desing, ci și de partea operațională. De exemplu, avem mai multe tipuri de pneuri. Vorbim de inovații importante.
- Accesul la Marele Premiu de Formula 1 din Las Vegas a fost facilitat de LEGO