Articol de GSP - Publicat marti, 24 noiembrie 2020 17:00 / Actualizat miercuri, 25 noiembrie 2020 13:11
Știm că fotbalul și sportul în general îți mănâncă 90% din timpul liber, dar, în acest timp liber, trebuie să mai găsim timp și pentru mașinile noastre. Ele sunt o parte importantă din viață noastră și un mare consumator de bani.
De aceea, trrebuie să avem grijă și să observăm toate simptomele pe care mașinile ni le transmit în cazul unei eventuale defecțiuni. Defecțiunile sunt anunțate prin iluminarea martorilor de bord.
Cu toții am observat că atunci când punem contactul mașinii, o multitudine de martori, de diferite culori, se aprind și o dată cu pornirea motorului, aceștia se sting. Prin această aprindere simultană, calculatorul de bord testează funcționarea tuturor sistemelor și te anunță că toate sistemele sunt în regulă.
Problema apare când cel puțîn un martor rămâne aprins sau de asemenea, se aprinde în mers și rămâne aprins.
În acest articol o să încercăm să va explicăm pe scurt toți martorii din bord
Nefiind numerotați, o să explicăm martorii de sus, de la stânga la dreapta, pe fiecare rând în parte.
1. Adaptive Cruise Control - acest martor anunță șoferul că este pornită navigarea adaptivă.
2. Cruise Control - este pornit pilotul automat. Diferența dintre 1 și 2, este că ACC are un senzor de frână în plus, astfel mașînă ține distanță automat față de cea din față și frânează și accelerează singură.
3. Lane Assist este pornit. Mașînă își ține singură bandă cu ajutorul senzorului din ACC.
4. Martorul te atenționează că trebuie să apeși pedala de frână. De obicei la cutii automate.
5. Martorul te anunță că ai o problema cu airbagurile mașinii sau cu sistemul centurii de siguranță.
6. Capotă este ridicată.
7. Portbagajul este deschis.
8. Martorul se referă la probleme la sistemul de frânare.
9. Cel puțîn o ușa este deschisă.
10. Martorul cu roșu te anunță că sistemul de răcire a motorul are o problema serioasă.
11. Presiune a uleiului din motor scăzută.
12. Probleme la sistemul de pornire.
13. Probleme ale sistemului de servodirecție.
14. Martorul te anunță că unii pasageri nu au centură pusă.
15. Probleme cu închiderea centralizată.
16. Probleme cu bateria mașinii sau cu sistemul de încărcare/alternator.
17. Probleme la faruri, sistemul de faruri adaptive.
18. Probleme cu amortizoarele adaptive.
19. Probleme cu suspensia pe aer.
20. Martor airbag și sistem de centuri de siguranță.
21. Nivel scăzut al lichidului de parbriz.
22. Martor ABS, probleme cu sistemul ABS.
23. Probleme cu cutia de viteze automată.
24. Stop pe frână ars.
25. Plăcuțele de frână trebuie înlocuite.
26. Bec ars.
27. Probleme la sistemul de decapotare al mașinii.
28. Bujii incandescente defecte. Se aplică doar în cazul mașinilor diesel, martorul îți spune că cel puțîn o bujie incandescentă nu mai funcționează.
29. Probleme cu DPF-ul sau FAP la unele mașini. Se aplică doar în cazul mașinilor diesel cu an de fabricație peste 2009. Filtrul de particule este înfundat și trebuie curățat sau să își facă ciclul de regenerare.
30. Martor ESP. Controlul stabilității nu mai funcționează sau este dezactivat de șofer.
31. Martor Check-Engine.
32. Martor EPC aprins.
33. Martorul se referă la un nivel scăzut al nivelului de ulei.
34. Când apare acest martor ai probleme cu ajustarea farurilor.
35. Eroare care apare doar la mașinile key-less, te anunță că nu ai cheia în mașînă.
36. Nivelul de carburant al mașinii este scăzut.
37. Martorul îți spune să apeși pedala de ambreiaj.
38. Probleme cu senzorul de la parbriz, senzorul de lumina și de ploaie.
39. Stopurile de ceață sau stopul de ceață este defect.
40. Martorul anunță o problema cu spoilerul spate al mașinii.
41. Probleme cu sistemul de remorcare.
42. Martor TPMS, este martorul responsabil de urmărirea presiunii din pneuri.
Sperăm că acest articol v-a fost de folos. Pentru alte sfaturi auto, sfaturi de reparație și review-uri auto puteți caută mai multe pe dailydriven.ro.