Articol de GSP - Publicat luni, 27 mai 2024 13:18 / Actualizat luni, 27 mai 2024 13:18
Cum ar fi ca peste noapte să nu mai avem acces la niciun fel de informație online? Cum ar fi să ne întoarcem în era în care ajungeam la produsele și serviciile preferate doar după ce străbăteam orașul la pas? E imposibil să retrăim acele momente, acum când tehnologia avansează pe zi ce trece. Astăzi, avem acces la tot ceea ce ne interesează, putem compara prețuri, putem face cumpărături, ne găsim job-uri și, în mare parte, trăim în mediul online.
În acest univers plin de posibilități, dorința celor care vând produse ori servicii în online este aceea de a ajunge cât mai aproape de publicul țintă. E greu să te faci văzut pe cont propriu, ținând cont că în piață există o mulțime de competitori, afaceri care vizează același public țintă. Aici intervine rolul optimizării site-ului în Google. Cu puțin ajutor din partea specialiștilor, poți să-ți crești vizibilitatea în industrie, generând vânzările la care sperai încă de la înființare. Ți-am stârnit curiozitatea? Descoperă, mai jos, ce presupune întregul proces, dar și care este prețul serviciilor de optimizare SEO.
Fundamentele optimizării pentru motoarele de căutare
Google este cel mai folosit motor de căutare din întreaga lume. E ușor de folosit, e intuitiv, iar specialiștii lucrează continuu la îmbunătățirea experienței de navigare. Atunci când un utilizator tastează în bara de căutare un termen specific, să zicem „cursuri de engleză online”, algoritmii Google verifică fiecare site în parte și, cât ai clipi, oferă cele mai relevante rezultate. Scopul fiecărui website este acela de a se împrieteni cu algoritmii pentru a fi clasat pe primele poziții. Dacă apari pe prima pagină în Google, ai mari șanse să ajungi fix la oamenii care au nevoie de ceea ce tu vinzi.
Cum optimizezi site-ul în Google
Până aici totul este clar. Trebuie să faci tot posibilul pentru a ajunge în topul rezultatelor organice. Hai să vedem care sunt pașii! Pentru început, ai nevoie de o strategie SEO eficientă. Este un plan, realizat doar de specialiștii în domeniu, care implică atât analiza site-ului și competiției, cât și creionarea celor mai bune tehnici de optimizare. Urmează apoi aplicarea celor mai bune metode și strategii și, nu în ultimul rând, monitorizarea continuă. Iată despre ce este vorba:
Cercetare și analiză: În prima etapă se caută cuvintele cheie sau termenii relevanți pentru audiență. Sunt cuvintele pe care potențialii clienți le introduc în Google pentru a ajunge la produsele și serviciile pe care le ai și tu în ofertă. Tot în această etapă se analizează competiția. Ce fac ceilalți? Cum te identifici în raport cu ei?
Optimizarea On-page și SEO tehnic: Pentru a îmbunătăți relevanța fiecărei paginii, dar și experiența utilizatorilor, experții vor updata titlurile și metatitlurile, conținutul, link-urile interne, fotografiile, vor identifica și elimina erorile etc;
Optimizarea Off-page: Pentru a obține credibilitate nu este suficient să ai un site bine pus la punct (tehnic și conținut). Strategia de SEO trebuie să conțină și construirea de backlink-uri. Cu alte cuvinte, e important ca alte site-uri cu autoritate (generaliste sau din industrie) să facă trimitere către tine. Lui Google îi plac legăturile externe;
Monitorizare și analiză: Schimbarea nu se va realiza peste noapte, dar cu răbdare și atenție sporită, poți ajunge în topul rezultatelor organice. Trebuie doar să știi că SEO este un proces continuu. E imperativ să rămâi conectat cu schimbările algoritmilor dacă vrei să-ți menții poziția în clasament.
Prețul optimizării site-ului în Google
În ceea ce privește costurile, acestea pot varia în funcție de diferite criterii: starea actuală a site-ului, nivelul competiției, posibilitățile financiare ale firmei etc. O informație sigură, completă și personalizată poți primi chiar de la specialiști, în urma unui audit SEO.
Așadar, optimizarea site-ului în Google este un proces deosebit de important pentru orice business care funcționează în online. Nu ezita să ceri ajutorul specialiștilor!