GSP SPECIAL  »  TRAGEDIE  »  PREMIUM VS LOW-COST

Euro NCAP a testat şi cele două maşini implicate în tragicul accident soldat cu moartea a 3 oameni

Cele două airbaguri cu care Loganul era dotat din fabrică s-au declanșat în
momentul impactului, fără folos însă. FOTO Libertatea +6   FOTO
Cele două airbaguri cu care Loganul era dotat din fabrică s-au declanșat în momentul impactului, fără folos însă. FOTO Libertatea

Articol de - Publicat marti, 18 octombrie 2011 00:00 / Actualizat luni, 17 octombrie 2011 22:39

Loganul victimelor, deşi cele două airbaguri s-au declanşat, n-a avut nici o şansă în faţa Mercedesului ML


European New Car Assessment ( Euro NCAP) este o organizaţie sprijinită de mai multe guverne din Europa şi se ocupă cu testarea siguranţei oferite de automobilele noi. A fost fondată în 1997 şi a testat marea majoritate a maşinilor noi. Pe acolo au trecut atît Mercedes-Benz ML, cît şi Dacia Logan. SUV-ul german a obţinut un scor de 34 de puncte şi 5 stele calificativ de siguranţă, adică maximum posibil, în ceea ce priveşte protecţia adulţilor care ocupă locurile din faţă ale maşinii (şofer şi pasager), în timp ce Loganul a strîns 19 puncte şi 3 stele.

EuroNCAP încearcă maşinile la impact frontal la o viteză de 64 km/h cu un obstacol deformabil, de aceeaşi greutate cu automobilul evaluat. Prin urmare, "stelele de siguranţă" atribuite de EuroNCAP se referă numai la rezistenţa acestora în cazul unor accidente cu vehicule de aceeaşi talie!

În cazul accidentului provocat de Huidu au fost implicate maşini de gabarite total diferite. Fără a face calcule fizice şi matematice elaborate, trebuie spus că Mercedes-ul ML are o greutate dublă faţă de Logan (ML - 2.130 kg, Logan - 975 kg), ceea ce a influenţat decisiv dinamica accidentului.

Nu se poate compara rezistenţa unei maşini care costă de aproape 8 ori mai mult decît cealaltă, cum a fost în acest caz, diferenţa enormă de preţ regăsindu-se şi în metalele folosite la crearea celulei de siguranţă a fiecăreia în parte, şi în sistemele de siguranţă activă şi pasivă folosite.

Mai mult, în dinamica unui accident contează enorm şi înălţimea de lovire, punctul forte al fiecărui automobil fiind la nivelul lonjeroanelor. Se poate verifica cu ochiul liber că paraşocul unui SUV ajunge peste nivelul farurilor unui automobil din clasa compactă, înseamnă că ML-ul a lovit Logan-ul deasupra "punctului" său de rezistenţă.

Sistemele de stabilitate, învinse de aderenţă
Prima ipoteză a poliţiei este că acesta a pierdut controlul volanului şi a derapat, intrînd pe contrasens. Dacă aceasta se va confirma, rezultă că sistemele electronice de stabilitate nu pot învinge legile fizicii oricît de performante ar fi. Nu se poate spune că ML-ului i-ar lipsi vreun sistem precum ESP, ASC, ABS etc. SUV-ul este greu şi nu avea nici cauciucuri de iarnă. În lipsa unor pneuri adecvate, sistemele de siguranţă activă pot primi informaţii eronate de la senzori şi conduc la un comportament neprevăzut al maşinii, aproape imposibil de redresat cu tot cu tracţiunea integrală.

Care au fost concluziile Euro NCAP:

Mercedes-Benz ML
- poziţia celor care ocupă locurile din faţă rămîne stabilă în momentul impactului
- testele au arătat că picioarele ocupanţilor locurilor din faţă sînt foarte bine protejate, airbagul pentru genunchi acţionînd
409105-ml.jpg

Dacia Logan
- zona din faţă e oarecum bine protejată, dar s-a demonstrat că impactul se resimte mai puternic în zona pieptului
- la zona picioarelor sînt şi acolo probleme, pedala de frînă s-a blocat după test, ceea ce ar putea pune în pericol piciorul şoferului
409104-logan.jpg

Ce oferă un Mercedes- Benz ML la capitolul siguranţă

Mercedes- Benz ML oferă opţional şi un sistem pentru menţinerea benzii de rulare. Acesta analizează încontinuu marcajele de pe carosabil şi detectează dacă autovehiculul părăseşte neintenţionat banda de rulare. La început este emis un semnal de avertizare, iar
dacă şoferul nu reacţionează, sistemul poate interveni prin acţionarea frînelor.

În cazul unei coliziuni frontale, airbagurile frontale standard se declanşează în două trepte, iar airbagul în zona genunchilor (în dotare standard) protejează şoferul în zona de contact a genunchilor cu planşa de bord. Toate cele trei airbaguri ale Ml-ului lui Huidu s-au declanşat. Airbagurile tip cortină nu au intrat în acţiune pentru că n-a fost vorba de un impact lateral sau rostogolire.

Caroseria oferă protecţie
- partea din faţă are un potenţial ridicat de deformare
- celula pasagerului rigidă are zone de deformare în faţă şi spate
- tubul colanei de direcţie poate ceda cu 100 de milimetri în cazul unei coliziuni frontale, oferind mai mult spaţiu pentru şofer

Maşina lui Huidu
Mercedes- Benz ML 350 CDI 4 MATIC
V6, tracţiune integrală
Motor 3.498 cmc
Putere 306 CP
0-100 km/h 7,6 secunde
Viteză maximă 235 km/h
Greutate 2.130 kg
Preţ 59.334 euro (TVA inclus)

Maşina victimelor
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate
Motor 1.390 cmc
Putere 75 CP
0-100 km/h 13 secunde
Viteză maximă 162 km/h
Greutate 975 kg
Preţ 7.900 de euro (TVA inclus)
# Modelul cu această motorizare a ieşit din fabricaţie

10 persoane au murit duminică în accidente rutiere în România, în ziua tragediei de la Timişul de Sus: pe 16 octombrie au fost în total 29 de accidente în ţară

1 e numărul accidentelor mortale înregistrate duminică pe DN1: cel provocat de Huidu

12 accidente mortale într-o zi e, potrivit Poliţiei Rutiere, recordul de decese în 2011 pe şoselele României: s-a întîmplat pe 29 august

99 km/h a fost viteza cu care a circulat Huidu în august 2011 în zona în care a avut loc duminică tragedia şi în care limita legală este 50 km/h

Parchetul: "Nu va fi reţinut"
Prim-procurorul Carmina Reit, de la Parchetul din Braşov, a explicat pentru Realitatea TV că este exclusă varianta ca Şerban Huidu să fie reţinut în urma accidentului produs ieri. "Nu există nici un element al unei infracţiuni intenţionate, astfel că nu se pune problema luării unei măsuri privative de libertate", a declarat Carmina Reit, menţionînd că pedeapsa pe care o riscă realizatorul tv pentru ucidere din culpă este "închisoare de la 1 la 8 ani".

Familia Huidu, transferată în Capitală
Identificat la Spitalul de Urgenţă Braşov cu o contuzie craniană minoră, Huidu a cerut ieri să fie transferat la Spitalul Municipal Bucureşti, împreună cu soţia, care a suferit o contuzie hemo-toracică, şi bona copiilor, rănită uşor. "O comisie a examinat necesitatea acestui transfer. Au fost solicitate toate actele medicale care îl privesc pe Huidu Şerban", a informat Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Medicii au acceptat cererea familiei Huidu, care a fost adusă cu trei ambulanţe la Bucureşti. "Cristina are un cheag toracic, şi-a fisurat tibia şi şi-a fracturat mîna stîngă. Ceea ce ne îngrijorează e acel cheag de sînge", a confirmat socrul lui Huidu, Matei Vintilă, pentru Adevărul.

VEZI MAI JOS O GALERIE FOTO DE LA TERBILUL ACCIDENT DE PE DN1!

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Duelul mesajelor la Dinamo - Rapid! Giuleștenii le-au aflat scenografia: „Dacă vrem mici de la voi, să apăsăm tasta doi?” + Derapaje rasiste ale dinamoviștilor
Superliga
Duelul mesajelor la Dinamo - Rapid! Giuleștenii le-au aflat scenografia: „Dacă vrem mici de la voi, să apăsăm tasta doi?” + Derapaje rasiste ale dinamoviștilor
Ce s-a întâmplat pe gazon, la câteva secunde după finalul derby-ului! Șumudică a mers la galerie și a „țipat” către ultrași: „Bă, vă zic eu!”
Superliga
Ce s-a întâmplat pe gazon, la câteva secunde după finalul derby-ului! Șumudică a mers la galerie și a „țipat” către ultrași: „Bă, vă zic eu!”
Notă fără precedent! Radu Drăgușin a fost desființat în presa din Anglia: „Crezi că ai văzut cea mai slabă evoluție a lui? Te înșeli”
Stranieri
Notă fără precedent! Radu Drăgușin a fost desființat în presa din Anglia: „Crezi că ai văzut cea mai slabă evoluție a lui? Te înșeli”

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (37)
zaystaf
zaystaf  •  19 Octombrie 2011, 11:35

o masina de 5 stele, la franare cel mai modern si eficient sistem ESP, ASR, ABS(ap. 1 data in '78 pe MERCEDES), DIRECTIE ASISTATA, etc plus ca e 4x4, cu cauciucuri chiar de vara, nu avea cum sa derapeze. parerea mea e ca a intrat in depasire in curba usor in rampa si nu a avut vizibilitate deloc si nu a mai avut nici o reactie, lovind masina din fata in plin. restul sunt doar vrajeli. dar sa nu uitam ca traim in romania unde intodeauna mortu'i de vina. o sa primeasca 2-3 ani cu suspendare si o sa fie liber sa conduca linistit pe drumuri publice. sincer nu ma bucur si imi pare rau ca se poate intampla oricui dar oameni buni, chiar fara voia lui, din neglijenta sau din prostie a UCIS 3 oameni.

panconecaca2
panconecaca2  •  18 Octombrie 2011, 21:41

Mi se pare de cacat sa comparam testele EuroNCAP ale celor doua masini. Sunt din doua clase total diferite. Mercedesu e cu cel putin 2 tone mai greu. Daca intra cu ML-ul intr-un O7 era altceva. Atunci ar fi contat probabil cine are mai multe stele. si Renault Megane are 5 stele la teste ...dar face parte din clasa compacta . Daca se baga in el unu cu un Audi A 8 de exemplu ....nu mai ramane din soferul de Megane nici cacat de analize.....

panconecaca2
panconecaca2  •  18 Octombrie 2011, 21:37

E de vina boul de dupa volan nu Mertanul !!!!! Oricine ar fi ...fie ca e vedeta sau nu ....ca a mai avut necazuri sau nu.....trebuie sa plateasca . Cum pula lui Irod sa le zici familiilor celor morti ...ca au murit pentru ca s-a defectat Mercedesu??????????? Hai sa fim seriosi .... daca era invers .??????? daca ii prapadea unu cu un logan pe Huizi cum era ??????? puscarie pe viata ???pluton de executie????

Vezi toate comentariile (37)
Comentează