Articol de Daniel Grigore - Publicat joi, 28 decembrie 2023 13:17 / Actualizat joi, 28 decembrie 2023 13:43
Compania de articole sportive Puma vânează rolul de partener tehnic al clubului FC Barcelona, pe care îl îndeplinește din 1998 firma americană Nike.
De 25 de ani, echipamentele unuia dintre cele mai mari cluburi de fotbal ale lumii, Barcelona, sunt produse de compania americană Nike.
Acordul actual este scadent în 2028 și îi aduce Barcelonei anual 105 milioane de euro ca sumă fixă plus alte 50 de milioane sub formă de potențiale bonusuri, însă în ultima vreme au apărut multiple fisuri în relația dintre cele două părți.
Fisuri între Barcelona și Nike
„De câțiva ani și din diverse motive, relația a devenit din ce în ce mai tensionată”, explică cotidianul catalan Mundo Deportivo.
Ziarul de casă al Barcelonei continuă: „În ultimele două sezoane s-au înregistrat episoade în care nu au existat în stoc diferite mărimi ale tricourilor primei echipe. Iar în 2020 a existat o situație în care modelul Vapor Stadium, cel care a fost la vânzare la un preț mai acceptabil, nu a putut fi comercializat vreme de o lună din cauza faptului că tricoul se decolora”.
Consecințele pentru Barcelona, de ordin financiar, au lăsat urme în relația cu Nike. Pe deasupra, americanii ar vrea să renegocieze contractul curent și să plătească mai puțini bani clubului catalan. Barcelona, în schimb, consideră că Nike ar trebui să scoată din conturi o sumă mai mare, mai ales că există interes din partea altor firme pentru a-i deveni partener tehnic.
Puma a intrat pe fir
Una dintre acestea este compania germană Puma, cea care produce echipamentele pentru Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund și Marseille și are sub contract fotbaliști importanți, precum Neymar, Jack Grealish, Kai Havertz și Kingsley Coman.
Puma ar fi dispusă să achite mai mulți bani decât o face Nike. Ofensiva nemților îngrijorează „directori importanți ai Nike că ar putea să o provoace pe Barcelona să încerce rezilierea contractului”.