Articol de GSP - Publicat luni, 05 iulie 2021 17:22 / Actualizat luni, 05 iulie 2021 19:08
Digital Billboard Replacement este tehnologia viitorului în ceea ce privește marketingul pe arenele sportive. Fanii au aflat recent că reclamele de pe panourile publicitare din jurul terenului sunt diferite, în funcție de țară sau continent. Imaginile au ajuns virale pe net.
Panourile publicitare de pe marginea terenurilor de fotbal ne-au atras tuturor privirile la un moment dat. Reclame colorate, interactive, se succed aducând venituri de milioane de euro. Domeniul este într-o continuă dezvoltare, dovada fiind Digital Billboard Replacement.
Această tehnologie permite afișarea de reclame diferite în funcție de țară sau de postul care transmite meciurile. Totul este posibil datorită softurilor televiziunilor care produc meciurile.
Today I learned that stadiums can have different ads depending on channel and country. pic.twitter.com/qfgGTK7tu4
— Oliur (@UltraLinx) July 4, 2021
Naționala de fotbal a Braziliei a fost prima care a beneficiat, iar granzii Spaniei au profitat din plin. Inovația este folosită la meciurile din deplasare pe care Real Madrid, Barcelona și, mai nou, Atletico Madrid. Și Cupa Angliei se numără printre competițiile care beneficiază.
Digital Billboard Replacement, departe de România
Bobby Durbac, unul dintre cei mai importanți specialiști în marketing sportiv din România, fost director al departamentului celor de la FCSB, în prezent director general la Durby Sports Marketing, a explicat pentru GSP.ro. cum funcționează inovația și de ce este aproape imposibil de implementat în România.
„Este folosită de 2-3 ani la meciurile din deplasare ale lui Real Madrid și Barcelona. Prin această tehnologie Digital Billboard Replacement, pot să intervină pentru fiecare feed, în general pe un întreg continent, America, Europa, Asia și America de Sud.
Pot să ruleze ce reclame virtuale au primit de la clienții lor. Și în România funcționează acest feed, cu reclame pentru Europa, de la televiziunea care produce meciul. La meciurile de acasă nu se folosesc, fiindcă valoarea contractelor de sponsorizare este atât de mare încât nimăui nu îi convine să altereze. Prima, istoric vorbind, care a beneficiat de chestia asta a fost naționala Braziliei.
Nu cred că România poate genera un venit din publicitate încât să acopere cheltuielile cu implementarea proiectului, nu este rentabil. Durby Sports Marketing, acum 4-5 ani, a încercat să aducă această inovație. Publicitatea nu este vândută de cei care au inventat sistemul, ei lucrează cu firme de publictitate.
Noi am încercat să vindem în România pentru Barcelona și Real, dar nu am reușit să facem nimic, deoarcele bugetele sunt foarte mari. E vorba despre sute de mii de euro pe sezon. Din păcate, nu am reușit”, a spus Bobby Durbac, pentru GSP.ro.
Citește și alte știri din fotbalul internațional:
Franța - Elveția a „spart” recordurile de audiență din 2021 în Franța
Ovidiu Hațegan continuă la EURO 2020! Va fi implicat în semifinala Anglia - Danemarca