Articol de GSP - Publicat vineri, 13 martie 2020 17:33
David Ibbotson, pilotul avionului prăbușit în care se afla și fotbalistul Emiliano Sala, nu avea permisiunea să piloteze modelul respectiv, au descoperit autoritățile.
Ibbotson nu completase instructajul pentru zboruri pe timp de noapte și permisul lui de pilot privat nu îi permitea să fie plătit pentru transportul de pasageri, au descoperit cei de la Ramura de Investigații a Accidentelor Aviatice.
Calificativul EASA (Agenția pentru Siguranța Aviației din Uniunea Europeană) al pilotului expirase în noiembrie 2018, ceea ce înseamnă că nu îi era permis să zboare la data accidentului, 21 ianuarie 2019.
De asemenea, permisul privat al pilotului nu îi permitea acestuia să fie plătit pentru transportul de pasageri, însă investigatorii au descoperit că Ibbotson a fost plătit pentru zbor. Autoritatea Civilă pentru Aviație investighează în prezent situația, pentru a afla cine l-a angajat pe Ibbotson.
Conform raportului celor de la Ramura de Investigații a Accidentelor Aviatice, este posibil ca pilotul să fi fost cumva presat să piloteze avionul, deși era noapte și vremea nu era prielnică.
Tragedie în lumea fotbalului
Atacantul argentinian Sala, 28 de ani, zbura din Nantes, Franța, spre clubul său nou, Cardiff City, când avionul în care acesta se afla s-a prăbușit, pe 21 ianuarie 2019. Corpul său a fost recuperat, însă cel al pilotului David Ibbotson, 59 de ani, nu a fost găsit.
Cardiff a fost nevoită să achite circa 6 milioane de euro lui FC Nantes pentru transferul lui Emiliano Sala, în jur de o treime din suma pretinsă de clubul francez, 17 milioane de euro. Comitetul pentru Statutul Jucătorului de la FIFA a mediat conflictul și a decis această despăgubire, prima tranșă din banii cuveniți în schimbul fostului atacant argentinian de 28 de ani.
Citește și:
Consecințele coronavirusului în Liga 1 » Cel mai probabil scenariu: nu se acordă titlul!