Articol de Daniel Scorpie - Publicat vineri, 22 noiembrie 2024 19:48 / Actualizat vineri, 22 noiembrie 2024 22:10
Real Madrid a ajuns într-o situație jenantă după ce s-a aflat că „bijuteria coroanei”, Sky Bar, proiectul unic ce trebuia dat în folosință pe ultramodernă arenă în urmă cu aproape o lună, la ultimul El Clasico, este în aer!
„Campioana Spaniei, a Europei și a lumii a luat plasă cu o companie fără experiență, fără capital, cu datorii de milioane de euro și cu amânări peste amânări de predare a lucrării, care a dat Madridul peste cap”, a dezvăluit Marca, după o investigație amănunțită.
Clubul blanco caută acum soluția urgentă pentru a ieși din impas și a-și spăla imaginea pătată în acest scandal. În condițiile în care barul, ce urma să apropie stadionul de cinci stele (a costat peste un miliard de euro) de cerul înstelat, rămâne închis și adună doar praf și iluzii că va găzdui fanii până la finele anului.
Companie cu 4 milioane datorii și multe luni de întârziere!
Aceeași sursă scrie că „vorbim despre o încălcare flagrantă a contractului de către Anastia Gourmet Hostelería. Compania care nu numai că nu a respectat termenele de deschidere planificate (are multe luni întârziere), dar are o datorie de 4 milioane de euro la diverși furnizori și firme responsabile de executarea lucrărilor la ultimul inel de pe Santiago Bernabeu XXI”.
Cum s-a ajuns în această situație? La 11 iulie 2023, Real Madrid a semnat un acord de închiriere pentru spațiul cunoscut sub numele de Sky Bar cu societatea Anastia Gourmet Hostelería.
Contractul prevedea pentru Real o cifră de afaceri anuală de peste 15 milioane de euro, dorindu-se una dintre cele mai ambițioase investiții în modernizarea stadionului.
„Obiectivul pus de gruparea blanco era clar: loja trebuia să fie funcțională înainte de startul sezonului, cu concertele date de Taylor Swift (pe 29 și 30 mai 2024) fiind primul reper major găzduit de spectaculosul Sky Bar”, au aflat reporterii de la Marca.
Licitație câștigată de o firmă cu capital de 3.000 de euro!
În ciuda faptului că la licitație se înscriseseră companii și grupuri de catering de renume în sector, Real Madrid a decis să concesioneze lucrarea companiei Anastia! O societate recent constituită, cu un capital social de 3 000 de euro. Fără nicio garanție pentru solvabilitatea sa profesională sau economică.
Potrivit surselor consultate de Marca, Heineken și alte firme au licitat sume mai mari de un milion de euro pentru a pune mâna pe proiectul Sky Bar. Dar Real semnase deja un contract cu concurența, Mahou, sponsorul oficial al clubului având un alt spațiu în interiorul stadionului. La fel s-a întâmplat și cu Schweppes și alte companii!
„În total, banii oferiți de toarte aceste companii au ajuns la 4 milioane de euro, sumă care n-a fost niciodată folosită pentru a finanța corespunzător lucrările sau pentru a plăti diferiții furnizori.
Furnizorii cer banii datorați. Real a fost dată în judecată!
Aceștia au făcut reclamații, pentru că nu s-au respectat termenele limită! Suspiciunile că Madridul a fost victima unei presupuse escrocherii sunt latente în rândul celor afectați”, sună verdictul anchetei derulate de Marca.
Confruntată cu acest blocaj, Real Madrid a cerut în vară ca Anastia să rezolve problema. Pe 22 august, s-a anunțat că grupul Jerezano García-Delgado intră în afacerea Sky Bar, achiziționând 51% din Anastia pentru suma (derizorie) de 250 000 de euro.
Și-a luat angajament ferm de a injecta în proiect 6 milioane de euro într-o perioadă maximă de 30 de zile!
Marca a mai aflat că „directorul general al grupului, Carlos García Delgado, și echipa sa de încredere s-au întâlnit cu furnizorii, cărora le-a promis angajamente de plată imediată. Lucru care, până pe 21 noiembrie (termenul scadenței), evident că nu s-a întâmplat!
Noul acționar a încercat să-și înzeceasă investiția!
De fapt, la numai o lună după ce a preluat pachetul majoritar de acțiuni, noul contractor ar fi inițiat o licitație a proiectului Sky Bar către terți, pentru 20 de milioane de euro. În încercarea de a-și multiplica de zece ori investiția inițială!
Acest «marketing» a ajuns la urechile clubului, care a luat decizia de a rezilia imediat contractul de închiriere. Și, prin intermediul serviciilor juridice, a solicitat predarea voluntară a spațiului și i-a împiedicat luni de zile pe reprezentanții Anastia să aibă acces la etajul 10 al stadionului, unde se află Sky Bar.
Haosul nu s-a oprit deloc aici. Anastia a contraatacat și a acționat Madridul în judecată, cerând 16 milioane de euro și acuzând clubul că nu i-a permis să exploateze un spațiu pe care continuă să îl considere al ei. Asta deși datorează mai mult de patru milioane diverselor firme care au participat la lucrare!
Urmarea tuturor acestor probleme? Sky Bar rămâne închis, petrecerile și nenumăratele evenimente programate cu câteva luni înainte continuă să fie amânate.
Tot Marca asigură că „spațiul este complet gata de deschidere și că sunt multe firme, solvabile și prestigioase, care și-au pus ofertele pe masă pentru a se ocupa de administrarea barului”.
De rezilierea legală a contractului de închiriere cu Anastia și de urgența ca Real Madrid să predea proiectul altui ofertant solvabil și de încredere (alegerea ar trebui să fie acum foarte atentă și bine fundamentată) depinde obiectivul ca Sky Bar să devină, în sfârșit, o realitate!
Marca, jurnal spaniol din Madrid